یک اشکال نرم افزار پمپ انسولین بیش از 200 نفر را مجروح کرده است

یک اشکال نرم افزار پمپ انسولین بیش از 200 نفر را مجروح کرده است

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) فراخوانی کلاس I برای اپلیکیشن موبایل t:connect در iOS صادر کرده است که برای نظارت و کنترل پمپ انسولین t:slim X2 مورد استفاده افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود. ظاهراً این اولین برنامه تلفن هوشمند است که می تواند دوزهای انسولین را که FDA تأیید کرده بود برنامه ریزی کند. این آژانس بالاترین سطح فراخوانی را که می‌توانست صادر کرد، زیرا برنامه دارای مشکلات نرم‌افزاری جدی بود که می‌توانست باعث ایجاد شرایط تهدید کننده زندگی یا حتی مرگ شود. در واقع، در حالی که هیچ مورد مرگ و میر گزارش نشده است، FDA تا 15 آوریل 224 گزارش آسیب دریافت کرده است.

به گفته آژانس، نسخه 2.7 برنامه موبایل t:connect دارای یک باگ بود که چرخه ای را آغاز کرد که در آن برنامه از کار می افتاد و سپس بارها و بارها توسط پلتفرم iOS راه اندازی می شد. ظاهراً این منجر به ارتباط بیش از حد بلوتوث شده است که باتری پمپ را تخلیه می کند و باعث می شود زودتر از آنچه کاربر انتظار داشت خاموش شود. پمپ های انسولین مانند t:slim X2 به گونه ای طراحی شده اند که به طور خودکار انسولین را زیر پوست کاربر در فواصل زمانی تعیین شده و هر زمان که لازم باشد، تحویل می دهند. آنها قرار است بار مدیریت سطح قند مصرف کننده را بر عهده بگیرند تا بتوانند بدون توقف و تزریق به خود یا اگر مستعد ابتلا به هیپوگلیسمی یا هیپرگلیسمی هستند، روز خود را ادامه دهند.

اگر پمپ بدون اخطار و قبل از اینکه کاربر انتظارش را داشته باشد خاموش شود، می تواند منجر به تحویل کم انسولین شود. همانطور که FDA در یادآوری خود توضیح داد، این می تواند منجر به افزایش قند خون و حتی کتواسیدوز دیابتی شود، یک عارضه تهدید کننده زندگی ناشی از ناتوانی بدن در تبدیل قند به انرژی به دلیل کمبود انسولین. Tandem Diabetes Care، شرکت سازنده اپلیکیشن و پمپ، در ماه مارس به همه مشتریان آسیب‌دیده اطلاعیه اضطراری ارسال کرد. این به آنها توصیه کرد که برنامه خود را به روز کنند، سطح باتری پمپ خود را از نزدیک بررسی کنند و منابع انسولین پشتیبان را حمل کنند. اخطار فراخوان FDA می تواند به مشتریان بالقوه آسیب دیده برسد که ممکن است هشدارهای سازنده را ندیده باشند، یا ممکن است آن را کنار گذاشته باشند. خرابی پمپ های انسولین در گذشته با مرگ و میرهای متعدد مرتبط بوده است، بنابراین کاربران ممکن است بخواهند بدون در نظر گرفتن نام تجاری پمپ های انسولین را زیر نظر داشته باشند.

منبع