گزارش شده است که OpenAI 250 میلیون دلار برای قرار دادن روزنامه نگاری News Corp در ChatGPT پرداخت خواهد کرد

گزارش شده است که OpenAI 250 میلیون دلار برای قرار دادن روزنامه نگاری News Corp در ChatGPT پرداخت خواهد کرد

OpenAI و News Corp، مالک روزنامه وال استریت، ناظر بازار، خورشیدNews Corp روز چهارشنبه اعلام کرد، و بیش از ده ها برند ناشر دیگر، قراردادی چند ساله برای نمایش اخبار این نشریات در ChatGPT بسته اند. OpenAI می تواند به محتوای فعلی و آرشیو شده از نشریات News Corp دسترسی داشته باشد و از داده ها برای آموزش بیشتر مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند. هیچ یک از این دو شرکت شرایط معامله را فاش نکردند، اما گزارشی در این مورد منتشر شد روزنامه وال استریت تخمین زده شد که News Corp طی پنج سال 250 میلیون دلار به صورت نقد و اعتبار دریافت خواهد کرد.

رابرت تامسون، مدیر اجرایی News Corp، در یادداشتی به کارمندان در روز چهارشنبه گفت: «این پیمان تصدیق می‌کند که برای روزنامه‌نگاری ممتاز امتیازی وجود دارد». «عصر دیجیتال با تسلط توزیع‌کنندگان مشخص می‌شود، که اغلب به هزینه سازندگان می‌شود، و بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای توسط یک جزر و مد تکنولوژیک پشیمان‌کننده از بین رفته‌اند. اکنون وظیفه ماست که از این فرصت مشروط به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.»

از زمانی که OpenAI ChatGPT را در پایان سال 2022 منتشر کرد، محبوبیت هوش مصنوعی مولد افزایش یافت. اما کیفیت پاسخ‌های ارائه شده توسط چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی تنها به اندازه داده‌هایی است که برای آموزش مدل‌هایی که آن را تقویت می‌کنند، خوب است. تاکنون، شرکت‌های هوش مصنوعی مدل‌های خود را با جمع‌آوری داده‌های در دسترس عموم از اینترنت اغلب بدون رضایت سازندگان آموزش داده‌اند. اما در زمان‌های اخیر، آن‌ها معاملات مالی قابل توجهی را با صنعت اخبار منعقد کرده‌اند تا مطمئن شوند که مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند بر اساس اطلاعاتی که به روز و معتبر هستند، آموزش ببینند. تنها در چند ماه گذشته، OpenAI همکاری با Reddit را اعلام کرده است فایننشال تایمز، دوتداش مردیت، آسوشیتدپرس، ناشر آلمانی Axel Springer که مالک آن است سیاسی و بیزینس اینسایدر در ایالات متحده و بیلد و Die Welt در آلمان و اسپانیا پریسا رسانه. طبق گزارشی در ماه گذشته، News Corp همچنین قراردادی بین 5 تا 6 میلیون دلار با گوگل برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود منعقد کرد. اطلاعات.

گوگل و OpenAI تنها شرکت هایی نیستند که این قراردادها را برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود انجام می دهند. ساعاتی قبل از اعلامیه نیوز کورپ، بیزینس اینسایدر گزارش داد که متا که اخیراً چت ربات هوش مصنوعی خود را در فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام قرار داده و عینک آفتابی مجهز به هوش مصنوعی را نیز می فروشد، در فکر بستن قراردادهای خود با ناشران اخبار برای دسترسی به داده های آموزشی است.

پول شرکت های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای یک منبع درآمد رو به رشد برای یک صنعت خبری در حال مبارزه است. اما برخی ناشران هنوز نسبت به انجام این معاملات محتاط هستند. نیویورک تایمز از OpenAI و مایکروسافت به دلیل استفاده از محتوا برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی شکایت کرده است. و NYT، بی بی سی و آستانه OpenAI را از خراش دادن وب سایت های خود مسدود کرده اند.

منبع