گزارش شده است که OpenAI در حال کار بر روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است

گزارش شده است که OpenAI در حال کار بر روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است

گزارش شده است که OpenAI در حال کار بر روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است که می تواند ربات چت را جایگزینی واقعی برای جستجوی گوگل کند. مطابق با بلومبرگ، این شرکت در حال حاضر در حال توسعه این قابلیت است که می تواند وب را برای پاسخ به سؤالات شما جستجو کند و نتایج را با استناد به منابع آنها منتشر کند. برای مثال، ChatGPT می‌تواند اطلاعاتی را از ویکی‌پدیا یا پست‌های وبلاگ بگیرد و هنگامی که از آن سؤال می‌پرسید، به صفحات اصلی آنها پیوند دهد.

بلومبرگ می‌گوید که در یکی از نسخه‌های تابع جستجوی آزمایشی، ChatGPT می‌تواند تصاویر را همراه با پاسخ‌های نوشتاری خود هر زمان که مرتبط هستند به شما نشان دهد. برای مثال، اگر ربات چت دستورالعمل‌ها یا نمودارهای مصور را برای یک تحقیق مفید بداند، مانند «نحوه تعویض دستگیره در» یا «نحوه تمیز کردن AC نوع تقسیم‌شده»، می‌تواند آنها را در پاسخ‌های خود لحاظ کند. مانند بلومبرگ توجه داشته باشید، ChatGPT از قبل می‌تواند برای مشتریان پولی جستجو کند، اما می‌تواند پاسخ‌های نادرست یا پاسخ‌هایی با نقل قول‌های نادرست بدهد.

در اوایل این ماه، DataChaz در Twitter/X، گزارش شده است که OpenAI یک زیر دامنه جدید با آدرس search.chatgpt.com ایجاد کرده است. ظاهراً در آخر هفته برای مدت کوتاهی به صفحه اصلی ChatGPT تغییر مسیر داده است، اگرچه اگر اکنون سعی کنید به آن دسترسی پیدا کنید، یادداشت «یافت نشد» دریافت خواهید کرد. در حالی که این شرکت هنوز به طور رسمی این تعهد خاص را تأیید نکرده است، اگر بخواهد به رقابت با سرسخت ترین رقبای خود ادامه دهد، کار بر روی جستجوی هوش مصنوعی گام بعدی منطقی است. گوگل اخیراً تست نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را گسترش داده و شروع به نشان دادن آنها به کاربرانی کرده است که شرکت نکردند. سپس Perplexity است، استارت‌آپی که در حال حاضر یک میلیارد دلار ارزش دارد، به لطف موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود که Rabbit برای پاسخ به سؤالات از آن استفاده می‌کند. از طریق دستگاه R1 ساخته شده است.

منبع