چگونه دستگاه های iOS خود را شلوغ کنیم

چگونه دستگاه های iOS خود را شلوغ کنیم

اگر مدت‌هاست که صاحب آیفون یا آی‌پد خود بوده‌اید، به احتمال زیاد فایل‌ها، عکس‌ها، برنامه‌ها و دیگر درهم‌کاری‌های دیجیتالی روی آن وجود دارد که فضای بیشتری از حد لازم را اشغال می‌کنند. شاید حتی به نقطه ای رسیده باشید که در مورد فضای خالی کمی که روی دستگاه خود باقی گذاشته اید هشدار دریافت کنید. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا آیفون یا آی‌پد خود را شلوغ کنید، مقداری فضا آزاد کنید و در غیر این صورت، وسایلتان را دوباره شبیه نو کنید. این راهنما شما را با نحوه بازیابی اعلان‌ها و فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان آشنا می‌کند.

برنامه های استفاده نشده خود را حذف کنید

اسکرین شات نحوه دسترسی به ابزار ذخیره سازی آیفون را نشان می دهد.اسکرین شات نحوه دسترسی به ابزار ذخیره سازی آیفون را نشان می دهد.

ایگور بونیفاچیچ / انگجت

نیازی نیست که به شما بگویم برنامه هایی را که برای آزاد کردن فضای آیفون خود استفاده نمی کنید حذف کنید، اما ممکن است ندانید که iOS یک ابزار اختصاصی برای کمک به شما در انجام این کار دارد. می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات در iPhone یا iPad خود، سپس روی «General» و سپس «iPhone Storage» یا «iPad Storage» به آن دسترسی داشته باشید. ممکن است چند لحظه طول بکشد تا رابط پر شود، اما پس از تکمیل شدن، یک نمایش بصری مفید از میزان فضای ذخیره سازی دستگاه خود را که به برنامه ها، عکس ها و انواع دیگر فایل ها اختصاص داده اید، خواهید دید. همچنین فهرستی از هر برنامه نصب شده بر روی دستگاه خود، و همچنین میزان فضای اشغال شده و آخرین استفاده از آن را مشاهده خواهید کرد – همه اطلاعات مفیدی که می توانید برای تصمیم گیری در مورد حذف استفاده کنید.

بسته به برنامه، iOS با ضربه زدن بر روی آن حداقل دو گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید برنامه و تمام داده‌های مربوط به آن را حذف کنید یا آن را «آلود کنید». در مورد دوم، iOS برنامه را از iPhone یا iPad شما حذف می کند اما داده های شما را دست نخورده می گذارد. به این ترتیب، وقتی برنامه را دوباره نصب می‌کنید، می‌توانید درست از همان جایی که آن را متوقف کردید، ادامه دهید. همچنین برای دسترسی آسان در App Library شما باقی خواهد ماند. از منوی ذخیره سازی آیفون، همچنین می توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که در صورت کم شدن فضای ذخیره سازی، برنامه های استفاده نشده را به طور خودکار بارگیری کند، که برای همه مفید است، به ویژه آنهایی که دستگاه های قدیمی تر و کم ذخیره سازی دارند.

تصاویری از بخش‌های Apple Music و Messages در ابزار ذخیره‌سازی آیفون. تصاویری از بخش‌های Apple Music و Messages در ابزار ذخیره‌سازی آیفون.

ایگور بونیفاچیچ / انگجت

اگر به طور مکرر از Apple Music و Messages استفاده می کنید، روی آنها ضربه بزنید زیرا آنها چند گزینه اضافی برای مدیریت ردپای خود ارائه می دهند. رابط کاربری Apple Music شامل فهرستی از هر بارگیری در iPhone یا iPad شما است که بر اساس هنرمند و آلبوم مرتب شده است و روشی بسیار بهتر برای حذف کتابخانه شما نسبت به خود برنامه ارائه می دهد.

در همین حال، Messages چند گزینه مفید برای پیامک های سریالی دارد. در پایین رابط، تمام پیوست‌های مختلفی را که ممکن است در پیام‌رسانی با دوستان و خانواده خود دریافت کرده باشید، مشاهده خواهید کرد. دیدن میزان فضای ذخیره‌سازی آن عکس‌ها، فیلم‌ها و GIF‌های قدیمی ممکن است چشم‌تان را باز کند. در واقع iOS از شما می خواهد پیوست های بزرگ را مرور کنید. این یک مکان خوب برای شروع است، زیرا این رابط کار خوبی برای برجسته کردن بزرگترین گرازهای فضایی درست در بالا انجام می دهد. همچنین می‌توانید iOS را طوری تنظیم کنید که پیام‌ها و پیوست‌هایی را که بیش از یک سال از عمرشان می‌گذرد، به‌طور خودکار حذف کند. من توصیه می‌کنم که این گزینه را روشن نکنید، مگر اینکه فضا در دستگاه شما بسیار زیاد باشد، حتی به این دلیل که ممکن است عکس یا ویدیویی را که برای شما ارزش احساسی دارد حذف کند.

لیست مخاطبین خود را کوتاه کنید

اگر برای مدتی آیفون دارید، به احتمال زیاد لیست مخاطبین شما می تواند از ویرایش استفاده کند. مگر اینکه قصد دارید روزی با همه افراد موجود در آن لیست تماس بگیرید، چرا مخاطبینی را که دیگر با آنها صحبت نمی کنید حذف نکنید؟ آیفون شما با شناسایی مخاطبین مشکوک به تکرار، به شما کمک می کند. خارج از آن، این فرآیند چیز زیادی جز گذراندن هر تماس و اطمینان از به روز بودن اطلاعاتی که دارید، وجود ندارد.

تنظیمات اعلان خود را مرور کنید

اسکرین شات هایی که نحوه دسترسی به ویژگی خلاصه زمان بندی شده را نشان می دهد.اسکرین شات هایی که نحوه دسترسی به ویژگی خلاصه زمان بندی شده را نشان می دهد.

ایگور بونیفاچیچ / انگجت

کاری که هر کس باید هر چند وقت یکبار انجام دهد این است که تنظیمات اعلان خود را مرور کند زیرا هشدارها می توانند باتری دستگاه شما را خالی کنند (البته ناگفته نماند که اغلب توجه شما را از موارد مهمتر نیز دور می کند). برای شروع، برنامه تنظیمات دستگاهتان را باز کنید و روی «اعلان‌ها» ضربه بزنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، توصیه می کنم از ویژگی خلاصه برنامه ریزی شده iOS 15 استفاده کنید. بیایید صادق باشیم، اکثر اعلان ها نیازی به توجه فوری شما ندارند و بهتر است به جای تکه تکه کردن، همه آنها را یکجا بررسی کنید. ویژگی برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید و به شما امکان می‌دهد چند بار در روز را تنظیم کنید که دستگاه شما برخی از اعلان‌ها را یک‌باره نمایش دهد.

برای اکثر مردم، این امر باید اعلان‌هایشان را قابل مدیریت‌تر کند، اما اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، می‌توانید تنظیمات جداگانه‌ای را برای هر برنامه تنظیم کنید. برای برخی از بدترین متخلفان (اینستاگرام و توییتر به ذهنشان خطور می کند)، ارزش دارد که به تنظیمات درون برنامه ای آنها بروید تا اعلان هایی را که برای شما ارسال می کنند محدود یا غیرفعال کنید.

حالت های فوکوس

اسکرین شات هایی که نحوه دسترسی به عملکرد حالت فوکوس iOS را نشان می دهد.اسکرین شات هایی که نحوه دسترسی به عملکرد حالت فوکوس iOS را نشان می دهد.

ایگور بونیفاچیچ / انگجت

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای دریافت اعلان‌های خود استفاده کنید، ویژگی Focus اپل است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات سفارشی مزاحم نشوید را برای فعالیت‌های مختلف پیکربندی کنید. به‌طور پیش‌فرض، دستگاه شما با چند مورد از پیش پیکربندی شده عرضه می‌شود و ارزش آن را دارد که تنظیمات مربوط به هر کدام را مرور کنید تا آن‌ها را برای نیازهای خود بهینه کنید.

برای ایجاد یک حالت فوکوس سفارشی جدید، برنامه Settings را در iPhone یا iPad خود باز کنید و روی «Focus» ضربه بزنید، که در همان زیرمجموعه اعلان‌ها قرار دارد. همچنین می‌توانید با فشار طولانی روی نماد «مزاحم نشوید» و ضربه زدن روی «فوکوس جدید» مستقیماً از مرکز کنترل دستگاه خود یک حالت فوکوس جدید ایجاد کنید.

هنگامی که یک فوکوس جدید ایجاد می کنید، سفارشی کردن آن ساده است. می‌توانید مخاطبینی را که می‌خواهید iOS بی‌صدا کند یا اجازه اعلان‌ها را بدهد، مشخص کنید. شما می توانید همین کار را برای برنامه ها نیز انجام دهید. پس از اینکه آن لیست ها را مطابق میل خود سفارشی کردید، روی فرمان “گزینه ها” در زیر لیست مخاطبین و برنامه های خود ضربه بزنید تا چند تنظیمات اضافی را مشاهده کنید. به طور خاص، گزینه ای برای اجازه دادن به اعلان های خاموش برای نمایش در صفحه قفل وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.

آخرین چیزی که می‌خواهم توجه شما را به آن جلب کنم، گزینه‌های سفارشی کردن صفحه اصلی برای حالت‌های مختلف فوکوس است. با محدود کردن برنامه‌هایی که به راحتی می‌توانم به آنها دسترسی داشته باشم، متوجه می‌شوم که کمتر احتمال دارد حواسم پرت شود. به عنوان مثال، من تمرکز خواندن خود را طوری تنظیم کرده ام که صفحه اصلی خود را به برنامه هایی مانند Libby، Pocket و Apple Music محدود کند.

منبع