چگونه تمام صفحه نمایش های خانه خود را تمیز کنیم

چگونه تمام صفحه نمایش های خانه خود را تمیز کنیم

چه در مورد صفحه نمایش قدیمی لپ تاپ خود صحبت کنید یا از تلویزیون OLED جدیدی که به تازگی خریداری کرده اید، همه آنها به مرور زمان گرد و خاک و کثیف می شوند. ممکن است در تمیز کردن کامل صفحه نمایش های خانه خود مردد باشید و این واقعیت که محصولات زیادی وجود دارند که ادعا می کنند این کار را به بهترین شکل انجام می دهند کمکی نمی کند. اما ما دریافتیم که بهترین مسیر در واقع ساده ترین است. اگر می‌خواهید همه صفحه‌های خانه‌تان را تازه کنید، بهترین روش‌هایی را که به شما کمک می‌کند این کار را به درستی و بدون آسیب رساندن به وسایلتان انجام دهید، بیان می‌کنیم.

چگونه نه برای تمیز کردن صفحه نمایش های خود

دسکتاپ ایگوردسکتاپ ایگور

عکس از Igor Bonifacic / Engadget

قبل از اینکه به نحوه تمیز کردن صفحه نمایش بپردازیم، چند راه برای شما وجود دارد نکن می خواهند روند را طی کنند. اولین و مهم‌ترین مورد این است که شما نمی‌خواهید نمایشگر را با استفاده از موادی مانند ایزوپروپیل الکل یا Windex تمیز کنید. پاک کننده های مبتنی بر الکل و آمونیاک می توانند به پوشش ضد انعکاس صفحه نمایش شما آسیب بزنند. استفاده مکرر از آن مواد می تواند منجر به کدر شدن و ناهموار شدن پوشش شود.

شرکت‌هایی مانند Whoosh مواد تمیزکننده‌ای تولید می‌کنند که به صفحه نمایش شما آسیب نمی‌رسانند، اما طبق تجربه من، بهتر است از آب مقطر استفاده کنید. مقرون به صرفه تر از یک ماده تمیز کننده اختصاصی است و همچنین همه کاره تر است زیرا می توانید از آن بر روی سطوح مختلف استفاده کنید. همچنین هیچ اثری بر روی صفحه نمایش شما باقی نمی گذارد، چیزی که من محصولاتی مانند Whoosh را گهگاه دیده ام. می توانید آب مقطر را از یک فروشگاه مواد غذایی بخرید یا خودتان آن را با چند ظروف ساده درست کنید.

می توانید از آب لوله کشی استفاده کنید، اما توصیه می کنیم از آن جلوگیری کنید. بسته به سختی آب در منطقه شما و نحوه برخورد شهرداری با آن، ممکن است مواد معدنی و شیمیایی وجود داشته باشد که دوباره یا بقایایی از خود به جای بگذارد یا بدتر از آن، به پوشش نمایشگر شما آسیب برساند.

هنگامی که مقداری آب مقطر دارید، یک بطری اسپری جداگانه می خواهید. یکی از گزینه ها استفاده مجدد از بطری هایی است که از قبل در خانه دارید، اما اگر یدکی ندارید، Muji این بطری های مسافرتی دستی را در اندازه های 100، 50 و 30 میلی لیتری می سازد که برای این کار مناسب هستند، و می توانید بطری های مشابهی را در آمازون پیدا کنید. .

در مرحله بعد، مراقب باشید که از چه چیزی برای پاک کردن صفحه خود استفاده می کنید. شما می خواهید از استفاده از دستمال کاغذی، پارچه ظرف و هر چیز دیگری که ممکن است سطح ساینده ای داشته باشد که به پوشش روی صفحه نمایش شما آسیب می رساند، خودداری کنید. می توانید از آستین یک تی شرت قدیمی اما تمیز استفاده کنید. گفته می شود، با استفاده از پارچه های میکروفیبر بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به این دلیل که پارچه ای که از آن ساخته شده اند بسیار نرم است و گرد و غبار را جذب می کند. خرید یک بسته از آنها را پیشنهاد می کنیم تا همیشه یک بسته تمیز در دست داشته باشید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که از یک کثیف استفاده کنید و هرگونه کثیفی و کثیفی را روی صفحه نمایش خود منتقل کنید.

در نهایت، از اسپری کردن مایع به طور مستقیم روی صفحه نمایش خودداری کنید. اگر آن را روی پارچه میکروفیبر خود قرار دهید، کنترل بسیار بیشتری خواهید داشت و جلوگیری از ورود آن به قسمت های حساس تر نمایشگر بسیار آسان تر است.

چگونه صفحه نمایش خود را تمیز کنیم

مانیتور ایگورمانیتور ایگور

عکس از Igor Bonifacic / Engadget

با وجود همه این موارد، روند واقعی تمیز کردن صفحه نمایش ساده است. اگر فقط با مقداری گرد و غبار سروکار دارید، از یک قوطی هوای فشرده یا یک دمنده هوا برای خارج کردن آن استفاده کنید. شما همچنین می توانید از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید.

برای هر چیزی بیشتر از این، پارچه میکروفیبر خود را با مقدار کمی آب مقطر مرطوب کنید و سپس به آرامی صفحه نمایش را پاک کنید. هنگامی که تمام سطح را رد کردید، پارچه را برگردانید و از قسمت خشک آن استفاده کنید تا آب اضافی آن پاک شود. در این مرحله از ضربه زدن به صفحه نمایش یا فشار بیش از حد خودداری کنید. شما نمی خواهید ذره ای را روی سطح صفحه نمایش وارد کنید.

خودشه. اکنون باید یک صفحه نمایش تمیز داشته باشید. بدیهی است که تمیز کردن یک صفحه نمایش بزرگتر زمان بیشتری می برد، اما می توانید از نکات ذکر شده برای انواع نمایشگرها از جمله تلویزیون، مانیتور و نمایشگر شیشه ای گوشی هوشمند استفاده کنید.

منبع