واشنگتن پست گزارش می دهد که OpenAI قصد نداشت صدای اسکارلت جوهانسون را کپی کند.

واشنگتن پست گزارش می دهد که OpenAI قصد نداشت صدای اسکارلت جوهانسون را کپی کند.

OpenAI ماه ها قبل از اینکه سم آلتمن با اسکارلت جوهانسون تماس بگیرد، صداپیشه اسکای را انتخاب کرد و به گفته او قصد نداشت کسی را پیدا کند که شبیه او باشد. واشنگتن پست. این نشریه گفت که بروشور OpenAI که سال گذشته منتشر شد، به دنبال بازیگرانی بود که صدای “گرم، جذاب (و) کاریزماتیک” داشتند. آنها باید بین 25 تا 45 سال سن داشته باشند و باید عضو اتحادیه نبودند، اما طبق گزارش ها OpenAI مشخص نکرده است که به دنبال صدایی شبیه به اسکارلت جوهانسون است. اگر به خاطر داشته باشید، جوهانسون این شرکت را متهم کرد که بدون اجازه دستیار صوتی اسکای، شبیه او را کپی کرده است.

عامل صدای اسکای گفت پست که شرکت هرگز در مورد جوهانسون یا فیلم صحبت نکرد او با استعدادشان OpenAI ظاهراً صداهای ضبط شده این بازیگر را هم طوری تغییر نداده که شبیه جوهانسون باشد، زیرا صدای طبیعی او بر اساس کلیپ های تست صدای اولیه او شبیه صدای Sky بود. پست گوش داده بود مدیر محصول OpenAI جوآن جانگ به نشریه گفت که این شرکت بازیگرانی را انتخاب کرده که مشتاق کار روی هوش مصنوعی هستند. او گفت که میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری شرکت، همه تصمیمات را در مورد پروژه صداهای هوش مصنوعی گرفته است و آلتمن مستقیماً در این فرآیند دخالت نداشته است.

جانگ همچنین به این نشریه گفت که صدای آسمان از نظر او چیزی شبیه به یوهانسون نیست. بازیگر اسکای گفت پست از طریق نماینده اش که او فقط از صدای طبیعی خود استفاده کرده و افرادی که او را از نزدیک می شناسند هرگز با جوهانسون مقایسه نشده است. اما در بیانیه‌ای که تیم جوهانسون با Engadget به اشتراک گذاشت، او گفت که شوکه شده است OpenAI به دنبال صدایی که «به‌طور وحشتناکی شبیه صدای او بود که «نزدیک‌ترین دوستان و رسانه‌های خبری او نتوانستند تفاوت را تشخیص دهند» پس از رد پیشنهاد آلتمن به او شوکه شده است. ChatGPT صوتی.

جوهانسون گفت که آلتمن ابتدا در سپتامبر 2023 با او تماس گرفت و سپس تنها دو روز قبل از اینکه شرکت GPT-4o را معرفی کرد دوباره با او تماس گرفت تا از او بخواهد در این مورد تجدید نظر کند. Sky از ماه سپتامبر یکی از صداهای ChatGPT بوده است، اما GPT-4o به آن قدرت می دهد تا مکالمات انسانی بیشتری با کاربران داشته باشد. این شباهت‌های آن را با صدای جوهانسون آشکارتر کرد – آلتمن پس از اینکه OpenAI نشان داد که مدل جدید زبان بزرگ کمکی به وضعیت نمی‌کند، توئیت “او” را ارسال کرد و خواستار مقایسه‌های بیشتری با دستیار مجازی هوش مصنوعی جوهانسون شد که در فیلم صداگذاری کرد. در یک پست وبلاگی نوشت OpenAI استفاده از صدای Sky را “به دلیل احترام” به نگرانی‌های جوهانسون متوقف کرده است. این بازیگر گفت، با این حال، شرکت تنها پس از استخدام وکیل قانونی که آلتمن و شرکت را برای توضیح درخواست کرد، استفاده از Sky را متوقف کرد.

اگر تعجب می‌کنید که آیا Sky واقعاً شبیه جوهانسون است، ما یک ویدیو در زیر قرار داده‌ایم تا بتوانید خودتان قضاوت کنید. این صدای ضبط شده ای از بیانیه یوهانسون است که توسط دستیار صوتی Sky خوانده شده و توسط ویکتور موچر در یوتیوب ارسال شده است. نظرات در بخش نظرات متفاوت است، برخی می گویند که اگر او رباتیک بود به نظر می رسید، در حالی که دیگران می گویند که صدا بیشتر شبیه رشیدا جونز است.

منبع