هیچ کس نیازی به خرج 160 دلار برای یک ماوس گیمینگ ندارد، اما Viper V3 Pro جدید Razer به هر حال عالی است.

هیچ کس نیازی به خرج 160 دلار برای یک ماوس گیمینگ ندارد، اما Viper V3 Pro جدید Razer به هر حال عالی است.

Razer جدیدترین ماوس گیمینگ بی‌سیم پیشرفته خود را Viper V3 Pro عرضه کرده است. ممکن است بپرسید چه چیزی یک ماوس بازی را “بالاترین” می کند؟ به طور عمده، فوق العاده سبک است و مجهز به فناوری بی سیم و حسگر چشمگیر است، که همه آن را در بازی های رقابتی بسیار پاسخگو می کند. من الان حدود دو هفته است که یکی را در دسترس دارم و در دور زدن دورهای بازی با تاخیری نزدیک به صفر احساس کردم. هالو بی نهایت و Apex Legends.

نکته دیگر قیمت است: Viper V3 Pro امروز با قیمت 160 دلار در ایالات متحده یا 180 یورو در اروپا در دسترس است. این چیز بی سابقه نیست – DeathAdder V3 Pro خود Razer، بهترین انتخاب بی سیم در راهنمای خرید ماوس بازی ما، قیمت یکسانی دارد – اما مطمئناً ارزان نیست.

اگر با بازار ماوس های گیمینگ همگام هستید، نسخه کوتاه آن به این صورت است: Viper V3 Pro تقریباً شکل و پوشش نرم و لطیفی مانند Viper V3 HyperSpeed ​​میان رده سال گذشته دارد، اما با وزن 54 گرم بسیار سبک تر است، به علاوه سوئیچ های نوری دارد. ، یک سنسور برتر از نظر فنی و چند ترفند کوچک در طراحی. این نسخه دنباله دار Viper V2 Pro محبوب سال 2022 و مکمل دوسویه DeathAdder V3 Pro است که شکل ارگونومیک تری دارد.

یک ماوس گیمینگ Razer Viper V3 Pro مشکی و یک ماوس گیمینگ Logitech G Pro X Superlight 2 سفید در کنار هم روی میز چوبی قهوه‌ای قرار گرفته‌اند.یک ماوس گیمینگ Razer Viper V3 Pro مشکی و یک ماوس گیمینگ Logitech G Pro X Superlight 2 سفید در کنار هم روی میز چوبی قهوه‌ای قرار گرفته‌اند.

Razer Viper V3 Pro (سمت چپ) و Logitech G Pro X Superlight 2 (راست)، یکی دیگر از ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم سطح بالا با شکل متقارن. (عکس از جف دان / Engadget)

برای بقیه، مهمترین چیز در مورد موش هایی مانند این این است که آنها بیش از هر چیز برای بازی های رقابتی ساخته شده اند. به این ترتیب، Viper V3 Pro عمداً ویژگی هایی را حذف می کند که آن را برای استفاده روزمره راحت تر می کند: بلوتوث وجود ندارد و فقط دو دکمه کناری وجود دارد، در حالی که سوئیچ DPI در پایین ماوس قرار دارد. چرخ اسکرول نمی تواند به چپ یا راست خم شود و روشنایی نیز وجود ندارد. اما اگر ماوس را به عنوان ابزاری برای ورزش های الکترونیکی نگاه کنید، این حذفیات منطقی است: آنها وزن را پایین نگه می دارند و ضربه زدن تصادفی دکمه ها را سخت تر می کنند.

مهمترین چیز در مورد هر ماوس گیمینگ شکل آن است و Viper V3 Pro باید با اکثر سایزهای دست مناسب باشد. این بسیار شبیه به G Pro X Superlight 2 لاجیتک، رقیب اصلی آن است، اما کمی طولانی تر و صاف تر است. یک قوز متوسط ​​اما قابل توجه در مرکز به طور طبیعی در کف دست شما قرار دارد، در حالی که کناره ها به آرامی به داخل و سپس بیرون آمده اند تا از بالای انگشت شست و انگشت حلقه (یا صورتی) استقبال کنند. دکمه های کلیک اصلی شیاردار، کمی باز شده و اندازه کافی دارند. هیچ یک از زوایا تهاجمی نیستند. Razer می گوید بهترین کار را با گرفتن نوک انگشت یا پنجه دارد. من به عنوان کسی که از دومی استفاده می کنم مشکلات کمی دارم. اما طراحی آن آنقدر کوتاه یا صاف نیست که برای گرفتن کف دست وحشتناک باشد. در مجموع، ابعاد آن 5.0 x 2.51 x 1.57 اینچ است.

روکش ماوس به طرز دلپذیری نرم و صاف است. به مرور زمان لکه‌های اثرانگشت را تشخیص می‌دهد، اما برای اکثر افرادی که از دروازه خارج می‌شوند باید به اندازه کافی در دست باشد. (Razer یک نوار چسب از قبل برش خورده در جعبه دارد، اگر هنوز خیلی لغزنده است.) دستگاه به طور کلی محکم ساخته شده است، بدون هیچ علامتی از خمش یا ترک خوردن در دو هفته استفاده روزانه من.

قسمت زیرین Razer Viper V3 Pro بر روی یک میز چوبی قهوه ای رنگ قرار گرفته است.قسمت زیرین Razer Viper V3 Pro بر روی یک میز چوبی قهوه ای رنگ قرار گرفته است.

عکس جف دان / Engadget

Viper V3 Pro سبک‌ترین ماوس گیمینگ مطلق نیست، اما اگر یک دستگاه 54 گرمی را برای جابجایی بیش از حد سنگین بدانیم، موها را از هم جدا می‌کند. قابل ذکر است که این وزن را بدون هیچ بریدگی در پوسته بالا یا پایین خود به دست می آورد. موش های بازی رقیب مانند Pwnage Stormbreaker یا Pulsar X2V2 به طور مشابه سبک هستند اما فضای داخلی خود را بیشتر در معرض گرد و غبار و زباله قرار می دهند.

دکمه‌های کلیک اصلی ماوس برای دستگاهی که از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کند سریع، چسبناک نیستند و در سمت نرم‌تر هستند. صدای آن‌ها به اندازه کلیک‌های روی G Pro X Superlight 2 نیست، اگرچه پانل کلیک راست در واحد تست من کمی کمتر از کلیک چپ به نظر می‌رسد. (این بیشتر یک نکته مهم است تا یک ابزار شکن). همچنین وقتی نوبت به دکمه‌های کناری و چرخ اسکرول می‌رسد، به Viper V3 Pro برتری بیشتری نسبت به ماوس لاجیتک می‌دهم. چرخ Viper سفت‌تر، بی‌صدا‌تر و دارای برجستگی‌های محکم‌تری در قسمت بیرونی آن است، در حالی که دکمه‌های کناری آن در مقایسه با آن کمی نرم‌تر هستند.

از نظر عملکرد، Viper V3 Pro از سنسور جدید اپتیکال Focus Pro 35K Gen-2 Razer استفاده می کند. حداکثر می تواند به 35000 DPI برسد و شما می توانید این حساسیت را با افزایش 1 DPI تنظیم کنید. حداکثر سرعت 750 IPS و حداکثر شتاب 70 G همراه با آن است. به طور معمول در مورد موس های بازی، این ارقام بالاتر تا حدی در بازاریابی هستند: بسیاری از موش های بازی قدیمی مشکلات کمی در مورد دقت و ثبات سنسور دارند.

یک ماوس گیمینگ Razer Viper V3 Pro در بالای یک تشک سفید روی یک میز مشکی قرار گرفته است، با صفحه کلید سفیدی که با نور سبز در کنار آن قرار گرفته است.یک ماوس گیمینگ Razer Viper V3 Pro در بالای یک تشک سفید روی یک میز مشکی قرار گرفته است، با صفحه کلید سفیدی که با نور سبز در کنار آن قرار گرفته است.

این ماوس در رنگ‌های مشکی یا سفید موجود است، اگرچه Razer می‌گوید مدل سفید یک گرم وزن بیشتری دارد. (ریزر)

در همین راستا، این ماوس دارای دانگل بی‌سیم HyperPolling Razer است که به تنهایی 30 دلار قیمت دارد. حداکثر نرخ نظرسنجی 8000 هرتز را تبلیغ می کند که از نظر فنی امکان حرکات دقیق تر را می دهد اما تأثیر ناچیزی بر عملکرد دنیای واقعی دارد. عمدتاً عمر باتری را کاهش می‌دهد: Razer می‌گوید Viper V3 Pro می‌تواند تا 95 ساعت با نرخ نظرسنجی 1000 هرتز دوام بیاورد که خوب است، اما این میزان در 8000 هرتز به 17 ساعت کاهش می‌یابد.

با این حال، در حالی که من از یک بازیکن حرفه ای دور هستم، نمی توانم شکایات زیادی را در مورد واکنش پذیری یا کیفیت اتصال Viper V3 Pro پیش بینی کنم. شکل، وزن و سنسور همگی در این امر نقش دارند – مانند پایه‌های PTFE بزرگ که به ماوس اجازه می‌دهد به آرامی روی سطوح سر بخورد. کابل همراه آن تا حدودی خوشایندتر است، که برای کاهش کشش به طرز هوشمندانه ای زاویه دارد، اما نازک ترین یا انعطاف پذیرترین سیمی نیست که من دیده ام. دانگل همچنان نیاز به اجرای کابل از رایانه شخصی به میز دارد.

با این وجود، اگر بازی های رقابتی را جدی می گیرید، شکل دوسویه را ترجیح می دهید و پولی برای سوزاندن دارید، ارزش نگاه کردن به Viper V3 Pro را دارد. برای روشن بودن، هنوز چندین موس بازی وجود دارد که احساس راحتی می‌کنند و با پول نقد کمتر عملکرد خوبی دارند، به خصوص اگر با یک مدل سیمی مشکلی ندارید. و اگر صاحب یک Viper قدیمی هستید که هنوز از آن راضی هستید، دیگر نیازی به ارتقا نیست. ماوسی مانند این به فراری نزدیکتر است، زمانی که بیشتر مردم می توانند با سوبارو به خوبی زندگی کنند. گفته می شود، فراری ها بسیار زیبا هستند، درست است؟

منبع