هدفون های بی سیم قابل تعمیر Fairphone صنعت را مورد توجه قرار داد

هدفون های بی سیم قابل تعمیر Fairphone صنعت را مورد توجه قرار داد

هدفون های بی سیم واقعی ضعیف هستند، به راحتی گم می شوند و مستعد خرابی باتری هستند. با توجه به اندازه و هزینه آنها، شرکت ها ترجیح می دهند وقتی تسلیم شرایط اجتناب ناپذیر می شوند آنها را کنار بگذارید. با این حال، Fairphone یک جفت جوانه با باتری های قابل تعویض و همچنین یک سلول قابل تعویض در جعبه شارژ ساخته است. و، نگاه کنید، اگر مهندسان شاغل در این شرکت کوچک هلندی بتوانند این موضوع را حل کنند، پس ارتش طراحان کلیسای جامع فولادی و شیشه ای اپل و سامسونگ هیچ بهانه ای ندارند.

Fairbuds یک جفت هدفون بی سیم واقعی است که شبیه گلکسی بادز سامسونگ است و بیرونی ترین سطح در هر دو طرف آن یک کنترلر است. Fairphone وعده عمر باتری 6 ساعته با شارژ با 20 ساعت اضافی را در داخل قاب می دهد. جوانه‌ها لیست ویژگی‌های معمولی از جمله ANC، اتصال چند نقطه‌ای و همچنین رتبه IP54 برای مقاومت در برابر تعریق و آب را دارند. طبق معمول، این شرکت می‌خواهد (حداقل روی کاغذ) این استدلال را مطرح کند که فقط به این دلیل که شیطان بهترین اسباب‌بازی‌ها را دارد، شما همچنان می‌توانید با پوشیدن هاله سرگرم شوید.

Fairbuds دومین شکاف این شرکت در تولید بی‌سیم واقعی پس از Earbuds استریو بی‌سیم واقعی در سال 2021 است. آنها با طلای تجارت منصفانه و 30 درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده بودند، اما همچنان بیشتر بخشی از مشکل بودند تا راه حل. در آن زمان، شرکت را به خاطر عرضه محصولی که با اهداف زیست محیطی اش مغایرت داشت، ناراحت کردم. در نگاهی به گذشته، نام مزخرف باید سرنخی از این می بود که اینها یک توقف هستند. از آن زمان، TWS کنار گذاشته شد، و شرکت Fairbuds XL را عرضه کرد، یک جفت قوطی روی گوش که من بیشتر آن را دوست داشتم.

Fairphone می گوید که Fairbuds در اینجا با 70 درصد مواد بازیافتی و منصفانه ساخته شده است، در حالی که 100 درصد عناصر خاکی کمیاب و قلع بازیافت می شوند. این شرکت همچنین ادعا می کند که دستمزد بهتری را برای کارگران کارخانه در مقایسه با تولیدکنندگان رقیب ارائه می دهد و با تامین کنندگان برای بهبود شرایط کاری برای افراد در خط تولید همکاری می کند.

تصویر یک Fairbud با نوار لغزنده باتری آن باز است.تصویر یک Fairbud با نوار لغزنده باتری آن باز است.

عکس از دنیل کوپر / Engadget

من فکر نمی‌کنم بی‌انصافی باشد که بگوییم Fairphone تعمیرپذیری را بر ظاهر و ظاهر ترجیح می‌دهد، بنابراین اینها در جوایز Beautiful Gadget جایگاهی ندارند. من یک جفت AirPods Pro روی میزم داشتم و در کنار Fairbuds نشستم، تفاوت بین این دو تقریباً خنده دار است. قاب Fairbuds تقریباً دو برابر اندازه است و در حالی که گوشه‌های آن گرد است، همچنان در جیب شلوار جین شما حضور ناخواسته‌ای خواهد داشت. انگار نه‌چندان فضای خالی در کیس وجود دارد، اما این محصولی است که طراح صندلی در من مدام می‌خواهد لاغر شود.

تحریکات دیگری نیز وجود دارد، مانند اینکه دکمه عمل در بالای سینی شارژ قرار دارد اما چراغ وضعیت در کنار درگاه USB-C قرار دارد. این مشکلی نیست، اما شما امیدوارید که این مسائل مربوط به تناسب و پایان مورد توجه هر نسخه دوم آینده باشد. اما نکته این آزارها این است که ظرافت فدای محراب تعمیر پذیری شده است و به همین دلیل است که شما یک جفت می خرید.

احتمالاً لازم است برای افرادی که به راهنمای iFixit اشاره می‌کنند که نحوه تعویض باتری در ایرپاد و گلکسی باد را نشان می‌دهند، توضیح بدهم که این امکان وجود دارد. اما اگر راهنماها از شما بخواهند که از تفنگ حرارتی، چاقوی جراحی، جاذب، میله بازکن و حلال حل کننده چسب استفاده کنید، این کار آسانی نیست که هر کسی می تواند انجام دهد. وقتی من می گویم که می توانید باتری هر Fairbud را با همان سطح سهولتی که می توانید با باتری تلفن همراه دهه 90 عوض کنید، عوض کنید، منظورم همین است.

در واقع، اولین تلاش من تمام 30 ثانیه طول کشید، زیرا تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک پیچ گوشتی کوچک و سر صاف تهیه کنید تا واشر لاستیکی را جدا کنید. پس از اتمام، فقط باید به آرامی نگهدارنده لولایی را بیرون بیاورید و باتری به راحتی خارج می شود. در یک سلول جدید تعویض کنید، واشر لاستیکی را در جای خود بچرخانید (اگر ملایم باشید، بدون هیچ گونه مزاحمتی به موقعیت خود باز می گردد) و کارتان تمام است.

به طور مشابه، کیف شارژ دارای یک باتری قابل تعویض است که با یک پیچ سر فیلیپس در جای خود نگه داشته می شود. چند چرخش و صفحه شارژ بیرون می‌زند و سلول 500 میلی‌آمپر ساعتی زیر آن نمایان می‌شود و کاربران می‌توانند پوسته‌های خارجی جایگزین، سینی‌های شارژ و باتری‌های کیس بخرند. همچنین می توانید از فروشگاه اینترنتی قطعات فیرفون، گوش گیر، هدفون و باتری هدفون را خریداری کنید.

تصویر قاب Fairbuds باز با صفحه شارژ و باتری آشکار شده است.تصویر قاب Fairbuds باز با صفحه شارژ و باتری آشکار شده است.

عکس از دنیل کوپر / Engadget

این احتمال وجود دارد که شما فقط می خواهید یا نیاز به تعویض باتری ها یک بار در هر سه یا چهار سال داشته باشید تا از این انعطاف پذیری به صورت روزانه بهره نبرید. با خواندن بسیاری از گفتگوهای آنلاین، یک قانون سرانگشتی این است که بیشتر جوانه‌های TWS بین دو تا سه سال دوام می‌آورند قبل از اینکه همه چیز شروع به اشتباه شود. Fairphone نیز سه سال ضمانت برای جوانه ها ارائه می دهد، اما من امیدوارم ببینم یک جفت Fairbuds به خوبی استفاده شده دو برابر بیشتر دوام می آورد، با این فرض که آنها را در فاضلاب گم نکنید یا آنها را در پشت رها نکنید. یک تاکسی

متأسفانه، من نمی توانم به خاطر کیفیت صدای Fairbuds که آنقدرها هم که انتظار دارید قوی نیست، قابل ستایش باشم. آنها به هیچ وجه بد نیستند، اما نمایه صدای پیش فرض فاقد پویایی است که در رقبا می شنوید. فرقی نمی کند که یک قطعه ارکسترال سرسبز از جری گلداسمیت را می نوازید یا چیزی زیباتر، مانند کورن، احساس خواهید کرد که صدا خشن تر و صاف تر از سایر محصولات است. مثل این است که انتهای بالا و پایین صداها بریده شده اند تا همه چیز از کنترل خارج نشود.

نمایه‌های صوتی در برنامه Fairbuds وجود دارد که به نظر من به طور مشابه ضعیف بوده و کاربران می‌توانند بین تنظیم استاندارد، Bass Boost یا Flat انتخاب کنند. هیچ یک از آنها احساس متمایز بودن نمی کنند. همچنین یک گزینه Studio وجود دارد که در آن می توانید تنظیم را در هشت باند فرکانسی خاص تنظیم کنید. اینجاست که شما واقعاً می‌توانید کیفیت صدا را بهبود ببخشید، اما زمان و تلاش بیشتری نسبت به زمانی است که من خوشحال می‌شوم آن را به طور منظم اجرا کنم.

حداقل اصول اولیه بسیار خوب هستند: من در پنج روز گذشته در حال آزمایش آنها بودم و اصلاً نیازی به شارژ مجدد باتری کیس احساس نکردم. حتی با روشن بودن ANC، فکر می‌کنم حداقل 20 ساعت از این چیزها استفاده کرده‌ام و هنوز آب میوه در مخزن باقی مانده است. و خود ANC همان خفه کردن پس‌زمینه‌ای را ارائه می‌کند که در هر هدفون ANC میان رده دیگری می‌شنوید.

یکی از مانتراهایی که Fairphone همیشه تکرار کرده است این است که انتظار ندارد گوشی‌ای بسازد که سازندگان بزرگ را سرنگون کند. محصولات آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای افرادی که می‌خواهند چیزی کمی اخلاقی‌تر ساخته شود و به‌عنوان یک ستاره شمالی برای صنعت فناوری به‌طور گسترده‌تر عمل کنند، طراحی شده‌اند. سوالات مهندسی زیادی وجود دارد – در مورد دوام، حجیم بودن و سهولت استفاده – که باقی می ماند. اما تأثیر Fairphone در اینجا باید این باشد که رقبای بزرگتر خود را به چالش بکشند تا از منابع گسترده خود برای ساختن هدفون استفاده کنند که از لحظه تولد محکوم به زندگی در سطل زباله نباشد.

Fairbuds در اروپا امروز از Fairphone و همچنین شرکای خرده فروشی مختلف در سراسر قلمرو شروع به کار می کند. قیمت آنها 149 یورو است و در حالی که در حال حاضر هیچ خبری در مورد این موضوع وجود ندارد، این احتمال وجود دارد که در مقطعی در آینده شاهد راهیابی آنها به ایالات متحده باشیم.

منبع