نظرات ضد اتحادیه مدیر عامل آمازون قوانین فدرال و قوانین قاضی کار را زیر پا گذاشت

Menu

اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، در ادامه سنت دیرینه آمریکایی که صاحبان شرکت‌های ثروتمند در اظهارنظرهای برهم زننده اتحادیه‌ها می‌پرداختند، در سال 2022 برای هشدار نسبت به وحشت اتحادیه‌های کارگری که محل کار را تغییر می‌دهد، به رسانه‌ها رفت. (مطمئناً، این یک اتفاق ناگوار است که PSA فوری او با افزایش تلاش‌های سازماندهی در آمازون همزمان شد.) متأسفانه برای آقای جاسی، ایالات متحده هنوز یک هیئت ملی روابط کار (NLRB) دارد. CNBC گزارش ها حاکی از آن است که هیئت مدیره روز چهارشنبه حکم داد که اظهارات ضد اتحادیه او قوانین کار فدرال را نقض می کند.

جاسی ظاهر شد CNBC در آوریل 2022 گفت که اگر کارمندان به اتحادیه رای دهند و به اتحادیه بپیوندند، قدرت کمتری خواهند داشت و می‌توانند انتظار داشته باشند که اوضاع «بسیار کندتر» و «بوروکراسی‌تر» شود. در مصاحبه با بلومبرگوی افزود: “اگر چیزی در خط مشاهده کردید که فکر می کنید می تواند برای تیم یا شما یا مشتریانتان بهتر باشد، نمی توانید فقط به مدیر خود بروید و بگویید “بیایید آن را تغییر دهیم.”

او تریفکتای شکست‌خورده‌اش در اتحادیه را به پایان رساند مجله نیویورک تایمز کنفرانس DealBook، که در آن مدیر عامل شرکت گفت که محل کار بدون اتحادیه‌ها «بوروکراسی» نیست، کند نیست.

این جدیدترین مورد در تاریخ طولانی آمازون از رفتارهای اتحادیه اروپاست.

مدیر عامل آمازون، اندی جاسی، به عنوان بخشی از یک سخنرانی روی صحنه، به تماشاگران اشاره می کند.  پس زمینه سیاه.مدیر عامل آمازون، اندی جاسی، به عنوان بخشی از یک سخنرانی روی صحنه، به تماشاگران اشاره می کند.  پس زمینه سیاه.

آمازون

برایان گی، قاضی NLRB، گفت که جاسی قوانین کار را با پیشنهاد اینکه کارمندان بدون داشتن اتحادیه از اختیارات کمتری برخوردار خواهند بود یا «بهتر» خواهند بود، نقض کرد. با این حال، جی گفت نظرات دیگر مدیر عامل در مورد تغییر روابط کارگر و کارفرما قانونی است. به گفته قاضی، تفاوت این است که نقل قول های تهاجمی تر “فراتر از اظهار نظر صرف در مورد رابطه کارمند و کارفرما بود.”

جی اضافه کرد که این نظرات “کارمندان را تهدید می کند که اگر اتحادیه ای را انتخاب کنند، قدرت کمتری پیدا می کنند و انجام سریع کارها برایشان سخت تر می شود.” قاضی توصیه می کند که آمازون از اظهار نظرهای مشابه در آینده خودداری کند. این شرکت همچنین موظف است یادداشتی در مورد دستور قاضی پست کند و با همه کارمندان آمریکایی خود به اشتراک بگذارد.

در ماه دسامبر، ارزش سهام آمازون Jassy به 328 میلیون دلار رسید که او را به یکی از ثروتمندترین مدیران عامل آمریکا تبدیل کرد.

در بیانیه ای به CNBCیکی از سخنگویان آمازون گفت که حکم قاضی “به خوبی وضعیت حقوق آزادی بیان امروز را منعکس می کند.” زیرا، هی، ما چه نوع کشور آزاد داریم، حتی اگر یک نجیب زاده خرده فروشی نتواند برای کارگران کم درآمد داستان های ترسناک قبل از خواب درباره خطرات رای دادن برای توانمندسازی خود در محل کار تعریف کند؟

منبع