مایکروسافت و سونی توافق کردند که Call of Duty را در پلی استیشن نگه دارند

این اعلام پس از آن منتشر شد که مایکروسافت روز جمعه آخرین تلاش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای خنثی کردن خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision Blizzard را شکست داد. دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم از اعطای توقف اضطراری به تنظیم کننده حکمی که اجازه می دهد معامله در ایالات متحده ادامه یابد، خودداری کرد. سازمان بازار و رقابت بریتانیا (CMA) آخرین رگولاتوری است که با این خرید مخالف است، اما ناظر و مایکروسافت اخیراً توافق کردند که نبرد حقوقی خود را بر سر این معامله متوقف کنند و در مورد مصالحه مذاکره کنند.

پیش از امروز، جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، به صراحت اعلام کرد که به شدت با پیشنهاد اکتیویژن مایکروسافت مخالف است. من یک قرارداد جدید Call of Duty نمی‌خواهم. من فقط می خواهم ادغام شما را مسدود کنم، “رایان گفت بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن. “من به او گفتم [Kotick] رایان بعداً در طول شهادت خود در دادگاه گفت که من فکر می کردم این معامله ضد رقابت است، امیدوارم که تنظیم کننده ها کار خود را انجام دهند و آن را مسدود کنند. FTC در مقابل مایکروسافت شنیدن اما با توجه به اینکه این خرید کاملاً رو به جلو است، سونی احتمالاً چاره‌ای جز کنار آمدن با رقیب خود نداشت.

به روز رسانی 2:57 عصر به وقت شرقی: اطلاعات بیشتری در مورد مدت قرارداد اضافه شد.





منبع

پس از یک نزاع تلخ و چند ماهه بر سر خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت، مایکروسافت و سونی قراردادی را برای حفظ امتیاز چند میلیارد دلاری Call of Duty بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن امضا کردند. فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، گفت: «خوشحالیم که اعلام کنیم که مایکروسافت و پلی استیشن توافق نامه ای الزام آور برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد امضا کرده اند. صبح یکشنبه توییت کرد. ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن بازیکنان در سطح جهان انتخاب بیشتری برای انجام بازی های مورد علاقه خود داشته باشند.”

برد اسمیت، رئیس و نایب رئیس مایکروسافت، “از روز اول این خرید، ما متعهد به رسیدگی به نگرانی های تنظیم کننده ها، توسعه دهندگان پلتفرم و بازی و مصرف کنندگان بوده ایم.” در پاسخ به پست اسپنسر توییت کرد. حتی پس از عبور از خط پایان برای تایید این معامله، ما بر روی اطمینان از اینکه Call of Duty در پلتفرم‌های بیشتر و برای مصرف‌کنندگان بیشتری نسبت به قبل در دسترس باقی بماند، تمرکز خواهیم کرد.

اسپنسر شرایط قرارداد مایکروسافت با سونی را فاش نکرد، هرچند استفان توتیلو از آن خبر داد Axios بعد تایید کرد که مدت زمان آن 10 سال است. مایکروسافت برای اولین بار در پایان سال گذشته به سونی یک قرارداد 10 ساله برای حفظ بازی Call of Duty بر روی کنسول‌های فعلی و آینده پلی‌استیشن پیشنهاد داد، اگرچه غول الکترونیک ژاپنی در آن زمان، شاخه زیتون را رد کرد. مایکروسافت در تلاش برای کسب تاییدیه از رگولاتورها، از جمله FTC و CMA، قراردادی را با نینتندو امضا کرد تا این سری را به کنسول‌های آینده این شرکت عرضه کند. همچنین با ارائه دهندگان بازی های ابری مانند NVIDIA کنار آمد.