لایحه‌ای که می‌تواند TikTok را ممنوع کند، در راه است

لایحه‌ای که می‌تواند TikTok را ممنوع کند، در راه است

به نظر می رسد لایحه ای که می تواند به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده منجر شود به قانون شدن بسیار نزدیک تر است. این قانون ماه گذشته مجلس نمایندگان را تصویب کرد، اما به دلیل مخالفت چند قانونگذار برجسته با آینده نامشخصی در سنا مواجه شد.

اما به نظر می رسد شتاب برای “حفاظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی” بار دیگر در حال رشد است. این مجلس قرار است در مورد بسته‌ای از لوایح رای‌گیری کند که شامل نسخه کمی اصلاح‌شده لایحه TikTok است. در آخرین نسخه این لایحه، ByteDance به جای دوره شش ماهه تعیین شده در معیار اصلی، تا 12 ماه فرصت دارد تا TikTok را واگذار کند.

آن تغییر، به عنوان NBC News ، ظاهرا برای جلب حمایت برخی از اعضای شکاک سنا از جمله کلیدی بود ، رئیس کمیته بازرگانی سنا. بنابراین با توجه به اینکه انتظار می رود مجلس نمایندگان لایحه اصلاح شده را شنبه تصویب کند – بخشی از آن شامل کمک به اوکراین و اسرائیل نیز می شود – مسیر پیش روی آن بسیار مطمئن تر به نظر می رسد، با رای گیری سنا “در اوایل هفته آینده”. NBC. رئیس جمهور جو بایدن گفته است که این لایحه در صورت تصویب در کنگره.

در صورت تصویب قانون، TikTok (و احتمالاً سایر برنامه‌هایی که «توسط یک دشمن خارجی کنترل می‌شوند» و به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی شناخته می‌شوند) در صورت امتناع از فروش به مالک جدید با ممنوعیت در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده مواجه خواهند شد. مدیر عامل TikTok، Shou Chew، پیشنهاد کرده است که این شرکت احتمالاً قانون را به چالش می کشد.

مایه تاسف است که مجلس نمایندگان از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه استفاده می‌کند تا یک بار دیگر لایحه ممنوعیتی را که حقوق آزادی بیان 170 میلیون آمریکایی را پایمال می‌کند، 7 میلیون کسب‌وکار را ویران می‌کند و پلتفرمی را که کمک می‌کند، مسدود می‌کند. تیک تاک گفت: 24 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده، سالانه .

منبع