فروشگاه بازی های موبایل مبتنی بر وب مایکروسافت در ماه جولای افتتاح می شود

فروشگاه بازی های موبایل مبتنی بر وب مایکروسافت در ماه جولای افتتاح می شود

تا چند ماه دیگر، می‌توانید بازی‌های موبایل مایکروسافت را از فروشگاه خودش دریافت کنید. سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، در نشست فناوری بلومبرگ فاش کرد که این شرکت در حال راه‌اندازی فروشگاهی مبتنی بر وب است که در آن می‌توانید بازی‌های موبایل خود را دانلود کنید و افزونه‌ها یا خریدهای درون‌برنامه‌ای را با تخفیف دریافت کنید. Bond گفت که این شرکت تصمیم گرفته است به جای یک برنامه یک فروشگاه مبتنی بر مرورگر راه‌اندازی کند تا آن را «در همه دستگاه‌ها، همه کشورها، بدون توجه به هر اتفاقی» در دسترس قرار دهد تا «به یک اکوسیستم قفل نشوید».

مایکروسافت برای شروع فقط بازی های خود را میزبانی می کند، به این معنی که عناوین زیادی از Activision Blizzard را ارائه خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت توسعه دهنده و ناشر بازی را در قراردادی 70 میلیارد دلاری خریداری کرد که سال گذشته بسته شد. به احتمال زیاد پیدا خواهید کرد حماسه Candy Crushکه ظاهراً از زمان راه اندازی در سال 2012 تاکنون 20 میلیارد دلار درآمد داشته است. Call of Duty's بازی های موبایل در اولین دسته از عناوین موجود برای دانلود. باند این را گفت ماین کرافت همچنین ممکن است یکی از اولین بازی هایی باشد که می توانید دریافت کنید.

سخنگوی ایکس باکس گفت بلومبرگ این تنها اولین گام در سفر (شرکت) به سمت ایجاد یک فروشگاه برنامه قابل اعتماد است که ریشه در بازی دارد. مایکروسافت قصد دارد در آینده فروشگاه برنامه را به روی ناشران شخص ثالث باز کند، اگرچه جدول زمانی برای این هدف به اشتراک گذاشته نشده است.

این شرکت اولین بار سال گذشته کمی قبل از اعمال قوانین مربوط به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، قصد خود را برای راه اندازی یک فروشگاه بازی برای دستگاه های اندروید و iOS اعلام کرد. برای پیروی از قوانین DMA، اپل و گوگل باید به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهند تا در پلتفرم‌های خود در دسترس باشند و سیستم‌های صورت‌حساب جایگزین برای خرید ارائه دهند. آنها همچنین مجبورند اجازه بارگذاری جانبی برنامه را بدهند، که یک تغییر بزرگ برای اپل خواهد بود، شرکتی که به دلیل رویکرد “باغ دیواری” خود در تجارت شناخته شده است.

اپراتورهای اپ استورهای شخص ثالث از برخی هزینه‌هایی که گوگل و اپل دریافت می‌کنند اجتناب می‌کنند، اما همچنان باید به شرکت‌ها برای دور زدن فروشگاه‌های رسمی پلتفرم‌های تلفن همراه خود پول بپردازند. هر دو غول فناوری قبلاً نحوه تغییر شرایط را برای مطابقت با مقررات DMA توضیح داده اند. رقبای این شرکت‌ها تغییراتی را که انجام می‌دهند ناکافی دانستند، با این حال، کمیسیون اروپا را وادار کرد تا بررسی برنامه‌های انطباق آنها را آغاز کند.

منبع