سرویس خبرنامه Ghost از پروتکل fediverse ActivityPub پشتیبانی می کند

Menu

پلتفرم خبرنامه Ghost جدیدترین سرویسی است که برای ActivityPub، پروتکل منبع باز که فدیورس را تامین می کند، پشتیبانی می کند. این شرکت دوشنبه در اواخر سال جاری پشتیبانی ActivityPub را اضافه خواهد کرد که می‌تواند ده‌ها میلیون نفر را وارد دنیای مجازی کند.

fediverse مجموعه رو به رشدی از خدمات، از جمله Mastodon، Flipboard و Threads است که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می کند. این بخشی از یک حرکت رو به رشد برای خدمات است که به جای شبکه های بسته به پروتکل های باز متکی هستند. طرفداران اغلب آن را با ایمیل مقایسه می کنند، که به افراد اجازه می دهد بدون توجه به برنامه یا پلتفرم مورد علاقه خود با هم ارتباط برقرار کنند.

در یک پست وبلاگی که چشم انداز خود را ارائه می کند، Ghost گفت که در تلاش برای “بازگرداندن” وب باز به فدیورس می پیوندد. این شرکت نوشت: «در روشن، ناشران Ghost می‌توانند به همان روشی که معمولاً در یک شبکه اجتماعی انجام می‌دهید – اما در وب‌سایت خودتان، یکدیگر را دنبال کرده، لایک کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. البته تفاوت این است که شما همچنین می‌توانید کاربران را در Mastodon، Threads، Flipboard، Buttondown، WriteFreely، Tumblr، WordPress، PeerTube، Pixelfed… یا هر پلتفرم دیگری دنبال کنید، لایک کنید و با آنها تعامل داشته باشید. ActivityPub را نیز پذیرفته است.”

در حالی که Ghost می گوید ادغام ActivityPub برای ناشران اختیاری خواهد بود، این شرکت خاطرنشان می کند که ورود آن به fediverse می تواند “ده ها میلیون” فرد جدید را وارد فضا کند. تعدادی از خبرنامه های محبوب بر روی Ghost اجرا می شوند، از جمله پلتفرمر، روز زباله، او یک جانور است، همانطور که سایت خبری فناوری مستقل انجام می دهد 404 رسانه.

منبع