ریوین 10 درصد از کارمندان حقوق بگیر خود را اخراج می کند

ریوین 10 درصد از کارمندان حقوق بگیر خود را اخراج می کند

شرکت خودروسازی برقی Rivian روز چهارشنبه اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار حقوق بگیر خود را برای کاهش هزینه ها پس از مواجه شدن با ضرر سه ماهه اخراج می کند. شرکت تحت حمایت آمازون گزارش داد که در سه ماهه چهارم سال 2023 1.5 میلیارد دلار از دست داده است و گفته است که انتظار دارد در سال 2024 57000 خودروی الکتریکی بسازد، همان تعداد که سال گذشته ساخته بود.

بنیانگذار و مدیرعامل Rivian در ایمیلی به کارمندان نوشت: «کسب و کار ما با یک محیط اقتصاد کلان چالش برانگیز – از جمله نرخ بهره تاریخی بالا و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی – مواجه است و ما باید هم اکنون تغییرات هدفمندی ایجاد کنیم تا آینده امیدوارکننده خود را تضمین کنیم. CNN گزارش شده است. ما باید به طور استراتژیک زمینه های رشد کسب و کار خود را اولویت بندی کنیم، از جمله راه اندازی Peregrine و R2 و همچنین سرمایه گذاری در قابلیت های خود به بازار.

به عنوان بخشی از برنامه های خود برای کاهش هزینه ها، ریوین در اواسط سال جاری کارخانه ای در ایلینویز را تعطیل می کند و خط تولید خود را ارتقا می دهد تا نرخ تولید را تا 30 درصد افزایش دهد. انتظار می رود این شرکت R2 را که یک SUV جمع و جور است در سال جاری رونمایی کند. محدوده 40،000 تا 60،000 دلار، در 7 مارس، اگرچه تحویل خودرو تا سال 2026 آغاز نخواهد شد.

منبع