دوستان اجازه نمی دهند دوستان از تست AI STI استفاده کنند

Menu

صحنه را تصور کنید: قرارتان به خوبی پیش رفته است و ممکن است شما و همسرتان با هم بخوابید. مانند هر بزرگسال ایمن، شما فرض می کنید که در مورد وضعیت STI و استفاده از محافظت صحبت می شود. حالا تصور کنید که اگر بخواهند از آلت تناسلی شما عکس بگیرند و آن را در وب سایتی که تا به حال نامش را نشنیده اید آپلود کنند، چه احساسی خواهید داشت. این آینده صمیمیت است، همانطور که Calmara تصور می‌کند، سرویس جدیدی که توسط استارت‌آپ «سلامت مردان» HeHealth راه‌اندازی شده است.

تصویر بنری از بالای وب سایت HeHealth که Calmara.ai را به عنوان توصیف می کند تصویر بنری از بالای وب سایت HeHealth که Calmara.ai را به عنوان توصیف می کند

وب سایت HeHealth

بیانیه مطبوعاتی آن به کاربران پیشنهاد می‌کند از آلت تناسلی همسر خود عکس بگیرند تا بتوان آن را از طریق یک مدل یادگیری عمیق برای علائم بصری عفونت‌های مقاربتی اجرا کرد. و در حالی که وب‌سایت به کاربران پیشنهاد می‌کند که از محافظ استفاده کنند، یک بنر در بالای سایت‌های HeHealth این برنامه را به‌عنوان «دوست صمیمی شما برای رابطه جنسی محافظت‌نشده» توصیف می‌کند. جدای از پیام‌های مختلط، ممکن است متوجه برخی از مشکلات عمده در زمینه باشید: این که این فقط عفونت‌هایی را پوشش می‌دهد که به صورت بصری ظاهر می‌شوند، و این که فقط برای کار با آلت تناسلی طراحی شده است.

اما حتی اگر این مورد استفاده شود، ممکن است پس از بررسی داده‌ها احساس نکنید که نمی‌توانید به نتایج آن اعتماد کنید. وب سایت Calmara ادعا می کند که اسکن های آن تا 90 درصد دقیق است و می گوید هوش مصنوعی آن “بیش از 40000 کاربر آزمایش شده اند.” این رقم با بیانیه مطبوعاتی آن مطابقت ندارد، که می‌گوید دقت به 94.4 درصد می‌رسد (شکلی که در این مقاله پیش‌چاپ NSFW ارائه شده یک هفته پیش ذکر شده است)، اما سؤالات متداول آن می‌گوید که دقت در شرایط مختلف از 65 درصد تا 96 درصد متغیر است. ” ما با شرکت تماس گرفته‌ایم و می‌خواهیم درباره این اختلاف آشکار بیشتر بدانیم.

تصویری از وب سایت Calmara که ادعای خود را نشان می دهد تصویری از وب سایت Calmara که ادعای خود را نشان می دهد

کالمارا

طبقه بندی اطلاعات بصری برای مدل ها غیرممکن نیست – من گزارش دادم که چگونه سیستم هایی مانند این به تصاویر سلول ها برای کمک به کشف دارو نگاه می کنند. اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا اطلاعات بصری برای آزمایش STI قابل اعتماد نیستند. به هر حال، بسیاری از بیماری ها علائم بصری ندارند و ناقلین اغلب می توانند مدت ها پس از عفونت بدون علامت باشند. این شرکت در پرسش‌های متداول خود به این موضوع اعتراف می‌کند و می‌گوید که این برنامه «خط اول دفاع است، نه یک قلعه کامل». ناگفته نماند که عوامل دیگر، مانند «نور، ویژگی‌های خاص سلامتی که به دنبال آن هستید و رنگین کمانی از رنگ پوست، ممکن است این اعداد (دقت) را کمی تغییر دهد. حتی نگران‌کننده‌تر، مقاله منتشر نشده (که پر از اشتباهات املایی است) اذعان می‌کند که 40 درصد از مجموعه داده آموزشی آن شامل تصاویر «افزوده‌شده» است، به‌عنوان مثال «استخراج الگوهای بیماری خاص بصری قابل تشخیص از مجموعه داده‌های تصویر بالینی موجود و لایه‌بندی آن‌ها». الگوهای بالای تصاویر آلت تناسلی تناسلی (sic)”.

تصویری از پرسش‌های متداول Calmara که تنوع تست‌های آن را برجسته می‌کند.تصویری از پرسش‌های متداول Calmara که تنوع تست‌های آن را برجسته می‌کند.

کالمارا

سلب مسئولیت وب‌سایت Calmara می‌گوید که ابزارهای آن به منظور «ترویج و حمایت از سلامت عمومی و یک سبک زندگی سالم هستند و برای تشخیص، درمان، درمان، مدیریت یا پیشگیری از هر بیماری یا شرایطی استفاده نمی‌شوند.» البته اگر واقعاً به عنوان یک ابزار سلامتی عمومی در نظر گرفته شده بود، احتمالاً خود را به عنوان “بهترین دوست صمیمی شما برای رابطه جنسی محافظت نشده” توصیف نمی کند.

کمکی نمی کند که این سیستمی است که از کاربران می خواهد تصاویری از اندام تناسلی خود یا شریک زندگی خود را ارسال کنند. به نظر نمی رسد که مسائل مربوط به رضایت و – همانطور که الا داوسون نویسنده در مورد Bluesky مطرح کرد – تأیید سن در نظر گرفته شده باشد. وعده‌های این شرکت مبنی بر اینکه داده‌ها در یک «سنگر دیجیتالی» قفل شده‌اند، فاقد جزئیات دقیق در مورد رویکرد امنیتی آن یا نحوه اشتراک‌گذاری داده‌هایی است که به دست می‌آورد. اما این باعث نشد که این شرکت پیشنهاد دهد که در آینده می‌تواند «مستقیماً در برنامه‌های دوستیابی» ادغام شود.

اساساً، تعداد زیادی پرچم قرمز و بردارهای بالقوه برای سوء استفاده و ایجاد حس کاذب اعتماد به کاربران وجود دارد که هیچ کس نباید از آن استفاده کند.

منبع