دوربینی بی نظیر برای عکاسی خیابانی و سفر

دوربینی بی نظیر برای عکاسی خیابانی و سفر

بدیهی است که حسگر 40 مگاپیکسلی نسبت به 26 مگاپیکسل X100 V وضوح تصویر را افزایش می دهد. در صورت نیاز به برش دادن، پیکسل های اضافی نیز مفید هستند، که یک نیاز معمول با یک دوربین لنز زاویه باز ثابت است. و در حالی که لنز مانند قبل است، به اندازه کافی شارپ است تا جزئیات اضافی را برطرف کند.

اگر این سنسور آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که مشابه حسگر X-T5 و X-H2 است، بنابراین کیفیت تصویر در اینجا مشابه آن است. پردازش فایل‌های JPEG و HEIF 10 بیتی درون دوربین، با رنگ‌های دلپذیر و دقیق و تعادل خوبی در کاهش نویز و جزئیات به خوبی انجام می‌شود. اغلب می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً خارج از دوربین نیز به اشتراک بگذارید، چیزی که برای عکاسان خیابانی که پس‌پردازش کمی انجام می‌دهند یا اصلاً انجام نمی‌دهند، مهم است.

عکس‌های 14 بیتی RAW فضای زیادی را برای تنظیم دقیق، حتی در مناطق روشن یا تاریک فراهم می‌کنند. با این حال، اگر عکس‌ها را کم نوردهی کنید و سعی کنید سطح را افزایش دهید، نویز در مقایسه با یک دوربین فول فریم از کنترل خارج می‌شود.

گالری نمونه عکس Fujifilm X100 VIگالری نمونه عکس Fujifilm X100 VI

وضوح بالاتر در ایزوهای بالاتر به کیفیت تصویر آسیب چندانی وارد نمی کند. نویز تا ISO 6400 به خوبی کنترل می شود و اگر نوردهی به درستی تنظیم شود، می توانید تا 12800 بروید. هنگام عکاسی در بارها و سایر محیط های تاریک تحت تاثیر کیفیت قرار گرفتم.

و البته X100 VI مجموعه کاملی از حالت های شبیه سازی فیلم فوجی فیلم را ارائه می دهد. می‌توانید با ظاهرهای محبوبی مانند Velvia، Eterna یا Acros سیاه و سفید آزمایش کنید و همچنان یک نسخه پشتیبان RAW تمام رنگی داشته باشید. شبیه‌سازی‌های فوجی به‌عنوان تنها شرکت بزرگ دوربین که فیلم‌های 35 میلی‌متری را نیز می‌فروشد، خوشایندترین و واقعی‌ترین هستند.

مشخصات ویدیویی عالی X100 VI یکی دیگر از امتیازات است. این دوربین تقریباً همان ویژگی X-T5 را دارد، بنابراین می‌توانید 6.2K با سرعت 30 فریم در ثانیه با برش 1.23x یا 4K تا 60 فریم در ثانیه با پرش خط و برش 1.14 برابری عکس بگیرید. این دوربین همچنین 4K نمونه فرعی تا 30p را با استفاده از عرض سنسور کامل یا 4K 30p با کیفیت بالا با برش 1.23x ارائه می‌دهد. فوجی فیلم همچنین 10 بیت و F-Log2 را معرفی کرد.

بررسی Fujifilm X100 VIبررسی Fujifilm X100 VI

ساموئل دژورز برای Engadget

مدتی طول کشید تا به حالت های مختلف و سطوح برش عادت کنم. در 6.2K و 4K HQ، شاتر نورد تلفظ می شود، بنابراین باید از آن آگاه باشید. در عین حال، 4K نمونه‌برداری شده با سنسور کامل، به طور قابل‌توجهی نسبت به حالت HQ کم‌تر است.

فوکوس خودکار ویدئویی با آنچه که من با عکس‌ها دیدم مطابقت دارد، به این معنی که مناسب بود اما برای سوژه‌های متحرک فوق‌العاده قابل اعتماد نبود. فوکوس خودکار مجهز به هوش مصنوعی روی سوژه‌ها قفل می‌شد، اما باز هم همیشه نمی‌توانست با پرندگان، حیوانات یا وسایل نقلیه پرواز کند.

ویدیوی دستی اکنون یک گزینه واقعی با تثبیت کننده درون بدن است. تا زمانی که من زیاد حرکت نمی‌کردم، خوب کار می‌کرد، و یک حالت “تقویت” ارائه می‌دهد که لرزش‌های بیشتر را هموار می‌کند. تثبیت‌کننده دیجیتال نیز یک گزینه است، اما با حالت‌های 6K یا HQ پشتیبانی نمی‌شود و واقعاً تکان‌های پیاده‌روی یا حرکات سریع را کاهش نمی‌دهد.

کیفیت فیلم برای یک دوربین کامپکت کوچک ثابت است و همان رنگ های دقیقی را که در حالت های عکس JPEG می بینید ارائه می دهد. عکاسی با F-Log 10 بیتی این امکان را فراهم می کند که فیلم را به میزان قابل توجهی در پست تنظیم کنید یا خلاق باشید. همچنین اگر می‌خواهید ظاهری خاص از دوربین داشته باشید، می‌توانید با استفاده از حالت‌های شبیه‌سازی فیلم فیلم بگیرید.

گالری نمونه عکس Fujifilm X100 VIگالری نمونه عکس Fujifilm X100 VI

ساموئل دژورز برای Engadget

فوجی فیلم با قرار دادن یک دوربین خیابانی و مسافرتی بسیار شایسته در بدنه ای زیبا و بامزه، تمام حرکات درست را برای حفظ محبوبیت X100 VI انجام داده است. وضوح اضافی، تثبیت‌کننده درون بدنه و ویژگی‌های ویدیویی جدید باید بیش از اندازه کافی باشد تا مالکان را برای ارتقا وسوسه کند.

X100 VI با قیمت 1600 دلار رقبای زیادی ندارد – که با توجه به موفقیت آن عجیب است. لایکا با Q3 به ذهن خطور می کند، اگرچه قیمت آن 6000 دلار است. گزینه دیگر Ricoh GR IIIx 1000 دلاری است که تثبیت کننده داخل بدنه و فیلتر ND را نیز ارائه می دهد. با این حال، رزولوشن 24 مگاپیکسل کمتر است و فاقد ویژگی های ویدیویی پیشرفته X100 VI است.

ZV-1 II سونی نیز در این دسته جمع و جور قرار می گیرد، اما بیشتر برای ویدئو طراحی شده است. مراقب پاناسونیک باشید، زیرا طبق شایعات اخیر ممکن است یک دوربین کامپکت جدید عرضه کند. در هر صورت، اگر به دنبال یک مدل کامپکت رده بالا هستید و می‌توانید X100 VI را بخرید، دریغ نمی‌کنم – دوربین‌های زیادی در داخل آن بدنه زیبا وجود دارد.

منبع