دادگاه روسیه سخنگوی متا را غیابی به شش سال زندان محکوم کرد

دادگاه روسیه سخنگوی متا را غیابی به شش سال زندان محکوم کرد

یک دادگاه نظامی روسیه، اندی استون، سخنگوی این کشور را غیابی به اتهام «دفاع علنی از تروریسم» به شش سال زندان محکوم کرد. رویترز گزارش ها. گزارش شده است که وکیل استون خواستار تبرئه شده است و برنامه هایی برای تجدید نظر در این حکم وجود دارد.

چند ماه پس از اینکه مقامات روسی او را در لیست تحت تعقیب قرار دادند و تحقیقات جنایی را آغاز کردند، دادگاه مسکو برای استون به اتهامات متعدد مرتبط با تروریسم در ماه فوریه. این گزارش به ادعای استون “ترویج فعالیت های تروریستی، فراخوان های عمومی برای فعالیت های تروریستی، توجیه عمومی تروریسم یا تبلیغ تروریسم و ​​فراخوان های عمومی برای فعالیت های افراطی” اشاره کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کمیته تحقیقاتی روسیه در مارس 2022 تحقیقاتی را در مورد متا آغاز کرد. این کمیته ادعا کرد که استون پس از لغو “ممنوعیت فراخوان برای خشونت علیه ارتش روسیه در سکوهای خود”، فعالیت های افراطی را تحریک کرده است. استون گفت متا به طور موقت به برخی از پست‌هایی که قبلاً به دلیل تحریک خشونت حذف می‌شدند اجازه می‌داد روی پلتفرم‌هایش باقی بمانند، اما خاطرنشان کرد که این شرکت همچنان «دعوت‌های معتبر برای خشونت علیه غیرنظامیان روسی» را غیرقانونی می‌داند.

در هر صورت، بعید به نظر می رسد که استون واقعاً زمانی را پشت میله های زندان در روسیه بگذراند، مگر اینکه به آنجا سفر کند یا به کشوری سفر کند که با این کشور قرارداد استرداد دارد. غیرعادی نیست که فردی در کشوری دیگر (اغلب به دلیل جرایم مربوط به جاسوسی یا هک) محکوم یا محکوم شود و هرگز مجبور نباشد با این عواقب مقابله کند.

روسیه متا را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی کرده است. این کشور دسترسی به اوکراین و بلافاصله پس از آغاز تهاجم خود به اوکراین در سال 2022 را مسدود کرد.

Engadget برای نظر دادن با متا تماس گرفته است.

منبع