تسلا نرم افزار بحث برانگیز Full Self-Driving خود را 4000 دلار ارزان می کند

تسلا نرم افزار بحث برانگیز Full Self-Driving خود را 4000 دلار ارزان می کند

تسلا قیمت نرم افزار Full Self-Driving خود را در ایالات متحده و کانادا کاهش داده است. به ازای هر پستی از شرکت در X، اکنون در ایالات متحده 8000 دلار (یا 11000 دلار برای خریداران در کانادا) برای افزودن قابلیت به اصطلاح کامل خودران (FSD) هزینه دارد. بر اساس این گزارش، این رقم از 12000 دلار (16000 دلار کانادا) کاهش یافته است الکترک، همچنین گزارش می دهد که تسلا گزینه 6000 دلاری پیشرفته Autopilot را متوقف کرده است. دارندگان فعلی با آن بسته می توانند با پرداخت 2000 دلار به FSD ارتقا دهند.

ویژگی‌های کمک راننده تسلا سال‌هاست که توسط رگولاتورها مورد بررسی قرار گرفته‌اند، و علی‌رغم نام، Full Self-Driving در این مرحله قرار نیست به طور کامل مسئولیت یک راننده انسانی را بر عهده بگیرد. تسلا در وب‌سایت خود اشاره می‌کند که ویژگی‌های FSD فعلی «نیاز به نظارت فعال راننده دارد و خودرو را مستقل نمی‌کند». طبق گزارش‌ها، در ماه مارس، این شرکت دستوری را معرفی کرد که به موجب آن کارکنان خود را ملزم می‌کرد تا قبل از اینکه بتوانند ماشین‌های جدید خود را به خانه ببرند، FSD را به خریداران نشان دهند تا بتوانند ببینند نرم‌افزار چه چیزی را ارائه می‌کند.

آخرین کاهش قیمت چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که تسلا هزینه ماهانه اشتراک خود را برای FSD کاهش داد – که اخیراً از آن به عنوان رانندگی کامل (با نظارت) یاد می‌شود. این اشتراک که قبلاً 199 دلار در ماه هزینه داشت، اکنون 99 دلار در ماه است. تسلا همچنین قیمت اولیه خودروهای مدل Y، X و S خود را در این آخر هفته 2000 دلار کاهش داد. در اوایل این ماه، تسلا گزارش داد که تحویل خودروهای این شرکت برای سه ماهه اول 2024 کمتر از انتظارات بوده و نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

منبع