بهترین کنترلرهای بازی موبایل برای سال 2023


بازی های موبایل در حال حاضر یک تجارت جدی است. بزرگترین عناوین موجود بازی هایی مانند فورتنایت و Genshin Impact، با کمک بسیاری از بچه ها که اولین گوشی هوشمند خود را دریافت کردند. بسیاری از ناشران بازی در حال ارائه تجربیات با کیفیت کنسول در تلفن همراه هستند، و برای رسیدن به لوازم جانبی بازی زمان زیادی صرف شده است. اما آنها این کار را کرده‌اند و اکنون گیمرهای موبایل تعدادی گزینه کنترلر متناسب با سبک بازی خود دارند. ما گزینه‌های اصلی را برای برجسته کردن مزایا و معایب هر کنترل‌کننده مرتب کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای نیازهای شما بهترین است.

برای بازیکنانی که کنترلرهای پلی استیشن را ترجیح می دهند: 8BitDo Pro 2

کنترلر بلوتوث 8BitDo Pro 2

8BitDo به خاطر گیم‌پدهای همه‌کاره‌ای که می‌توانند با چندین سیستم کار کنند، از Nintendo Switch گرفته تا Raspberry Pi، شهرت پیدا کرده است. و در حالی که Pro 2 یکی از بهترین کنترلرهای ما برای سوییچ است، همچنین گزینه بسیار خوبی برای اندروید و iOS نیز هست. مزیت استفاده از اینها با تلفن شما همچنین نرم افزار رایگان 8BitDo است که گزینه های سفارشی سازی گسترده ای را برای دکمه ها در اختیار شما قرار می دهد. حتی گزینه های بیشتری نسبت به سیستم نینتندو دارد. البته، داشتن یک گیم پد بلوتوثی به این معنی است که به اندازه کافی آسان است که به جلو و عقب بپرید و این یک سرمایه گذاری خوب برای افرادی است که چندین دستگاه قابل حمل دارند (مانند سوئیچ).

طرفداران: طراحی شبیه به پلی استیشن راحت است. نرم افزار پیکربندی قوی است. کنترلر در چندین رنگ موجود است

معایب: کوچک نیست و بهتر است در یک کیس حمل شود

برای بازیکنانی که کنترلرهای سبک Xbox را دوست دارند: SteelSeries Nimbus+ و Stratus+

SteelSeries Stratus+

در حالی که طراحی DualShock پلی استیشن در طول سال ها سهم خود را از جانبداران به دست آورده است، گیم پد Xbox تصویر کلیشه ای از گیم پد در ذهن بسیاری از مردم (و همچنین لوگوی Discord) است. بنابراین منطقی است که گزینه‌های بازی‌های موبایلی بسیار بیشتری با این شکل وجود دارد، و بهترین‌ها از SteelSeries می‌آیند: Nimbus+ برای دستگاه‌های ساخت اپل و Stratus+ برای دستگاه‌های مبتنی بر Google (اندروید و کروم‌بوک).

این دو کنترل کننده در اکثر موارد یکسان هستند. آنها دارای دکمه های شانه ای و ماشه هستند، پد d یکسان است، و هر دو دارای پایه های تلفن محکم برای اتصال دستگاه شما در بالا هستند – نوعی که به طور خودکار در جای خود محکم می شود. برخلاف گیره‌ای از یک شرکت عمومی‌تر، گیره‌ای که SteelSeries با هر دو کنترل‌کننده ارائه می‌کند، در طول فرآیند نصب تلفن با شما مبارزه نمی‌کند.

طرفداران: احتمالاً بازیکنان بیشتری با کنترلرهای سبک Xbox آشنا هستند. هر دو مدل دارای گیره های محکمی برای اتصال گوشی شما به کنترلر هستند.

معایب: بر اساس سیستم عاملی که استفاده می کنید، باید یک کنترلر متفاوت بخرید. کنترل کننده با گیره متصل است

برای بازیکنانی که می‌خواهند گوشی اندرویدی خود را به یک دستگاه Switch یا Steam Deck تبدیل کنند: Razer Kishi

دسته بازی موبایل Razer Kishi

بیایید صادق باشیم، فاکتور فرم دلیل بزرگی است که دستگاه هایی مانند سوئیچ بسیار محبوب هستند. آنها راحت در دست هستند، به خوبی متعادل هستند و واقعاً صفحه نمایش را در جلو و وسط قرار می دهند. شما واقعاً با گیره تلفن یا پایه میز متوجه نمی شوید. خوشبختانه، Razer’s Kishi یک گزینه فوق العاده مقرون به صرفه است که به راحتی می توان گوشی خود را به داخل آن برد – اگرچه نصب آن مسلماً برای من به اندازه گزینه های SteelSeries سریع نبود. اما حداقل ارتباط مستقیمی که با تلفن با استفاده از USB-C (یا لایتنینگ در صورت استفاده از آیفون) ایجاد می‌کند، سریع‌تر از بلوتوث است.

بزرگ‌ترین مزیت کیشی – علاوه بر کیفیت ساخت رده بالای Razer – شارژ عبوری آن است، بنابراین هرگز نیازی به جدا کردن آن برای شارژ کردن گوشی خود و اندازه‌ای که وقتی آن را از دستگاه بیرون می‌آورید تا می‌شود، نیست. از کنترلرهای SteelSeries کوچکتر است و برای انداختن در یک کیسه کوچک ایده آل است.

طرفداران: به جای تکیه بر بلوتوث، اتصال مستقیم به تلفن را فراهم می کند. در صورت عدم استفاده به طور فشرده جمع می شود

معایب: تلفن با کیشی متصل ممکن است حجیم به نظر برسد

برای بازیکنانی که می خواهند آیفون خود را به یک کنسول دستی تبدیل کنند: Backbone One

کنترلر بازی Backbone One Mobile

Backbone One جدید مشابه کیشی Razer است و به طور خاص برای دستگاه های اپل ساخته شده است، البته با هزینه بالاتر (به دلیل جدیدتر بودن و از یک شرکت کوچکتر). همکار من مت اسمیت وقتی آن را امتحان کرد از طرفداران پر و پا قرص One بود، و در استفاده شخصی من چندین مزیت نسبت به دستگاه Razer دارد، یعنی طراحی تمیزتر و بافت مات سازگارتر با عرق. همچنین دارای دکمه‌های مخصوص اپل است، دکمه‌هایی که بسیار بزرگ‌تر و در نتیجه ضربه زدن آسان‌تر از دکمه‌های کیشی هستند.

طرفداران: روکش مات زیبا؛ به طور خاص برای کاربران آیفون ساخته شده است

معایب: گران؛ فقط با آیفون کار می کند

برای بازیکنانی که قابل حمل ترین کنترلر ممکن (یا بامزه ترین) را می خواهند: 8BitDo Zero 2

گیم پد بلوتوث 8Bitdo Zero 2

اگر دست‌های بزرگی دارید، قطعاً 8BitDo Zero 2 برای شما مناسب نیست و اگر زمان زیادی را صرف بازی با این کنترل‌کننده بلوتوث کوچک کنید، احتمالاً دست‌هایتان گرفتگی می‌کند. اما برای بقیه، قطعا ارزش دیدن را دارد، اگر فقط به دلیل کوچک بودن آن دلیلی وجود ندارد که در مواقع اضطراری همیشه آن را روی خود نگه دارید. نه اینکه ما بتوانیم به شما بگوییم که چه چیزی یک وضعیت اضطراری بازی است، اما اگر موردی پیش آمد، خوشحال خواهید شد که آن را در اختیار داشته باشید. این واقعاً به اندازه یک جاکلیدی است، بنابراین می توانید آن را روی کوله پشتی خود ببندید یا به راحتی آن را در یک کیف حمل سوئیچ قرار دهید. و ما عاشق رنگ های روشن هستیم که بر اساس طرح Switch Lite هستند و باید با لباس های بهار و تابستان شما ترکیب شوند.

طرفداران: ناز و کوچک؛ همراه با بند برای اتصال به کیف

معایب: برای گیمرهایی با دست های بزرگ خیلی کوچک است



منبع