بررسی Sennheiser Momentum True Wireless 4: صدای ستاره ای، ویژگی های آینده نگر

بررسی Sennheiser Momentum True Wireless 4: صدای ستاره ای، ویژگی های آینده نگر

شرکت‌ها نیازی به به‌روزرسانی‌های بزرگ برای هدفون‌های بی‌سیم خود در طول نسل‌ها ندارند. گاهی اوقات، قابل اطمینان‌تر کردن یک مجموعه عالی و افزودن ویژگی‌هایی که طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد، ارتقاء کافی است. این کاری است که Sennheiser برای Momentum True Wireless 4 (300 دلار) انجام داده است. ایربادهای نسل چهارم این شرکت کیفیت صدای بسیار خوبی را که از Sennheiser انتظار داشتم همراه با فناوری بلوتوث بازسازی شده، صدای با وضوح بالاتر، پشتیبانی از بلوتوث LE Audio و ابزاری برای طول عمر باتری حفظ می کنند. اما، همه از تمام مزایایی که من در بررسی Momentum True Wireless 4 با آن مواجه شدم، بهره نخواهند برد.

Momentum True Wireless 4: Design

Momentum True Wireless 4 از نظر ظاهری با Momentum True Wireless 3 یکسان است و تنها تفاوت آن گزینه رنگ مسی/مشکی جدید در کنار نسخه های نقره ای/مشکی و نقره ای/سفید موجود است. همچنین، اکنون شما یک مجموعه چهارم بسیار کوچک از نوک گوش را دریافت خواهید کرد و این شرکت همچنان شامل سه اندازه قوس تثبیت کننده است که به شما کمک می کند تا یک تناسب ایده آل داشته باشید. برنامه کنترل هوشمند Sennheiser یک تست تناسب نیز دارد، بنابراین شما از آنجا کمک خواهید گرفت. این شرکت همچنین حفاظت از گرد و غبار و رطوبت در اینجا را با رتبه IP54 ارتقا داده است، بنابراین آنها اکنون علاوه بر اسپری آب، در برابر ذرات ریز نیز مقاومت می کنند.

سنهایزر

جدیدترین هدفون های پرچمدار Sennheiser کیفیت صدای عالی را که این شرکت به آن معروف است حفظ می کند و برخی به روز رسانی های کیفیت زندگی را اضافه می کند که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است.

طرفداران

  • کیفیت صدای عالی
  • پشتیبانی از صدای با وضوح بالاتر در اندروید
  • عمر باتری خوب
  • گزینه های سفارشی سازی
منفی

  • 50 دلار بیشتر از مدل قبلی
  • بدون تجدید طراحی
  • بدون صدای مکانی

300 دلار در آمازون

با این حال، تغییرات مهمی در Momentum True Wireless 4 وجود دارد. این تغییرات شامل به‌روزرسانی پلتفرم S5 Sound Gen 2 Qualcomm با Snapdragon Sound است. بخشی از تعمیرات اساسی بلوتوث که به آن اشاره کردم، یک آنتن بازطراحی شده است که این دسته از هدفون های بی سیم نسل چهارم را قابل اعتمادتر می کند. کاربران مشکلاتی را در مورد ترک تحصیل و عدم شناسایی برنامه همراه Momentum True Wireless 3 گزارش کرده بودند، بنابراین Sennheiser به وضوح به این مشکلات در اینجا رسیدگی می کند.

نرم افزار و امکانات

مانند تجهیزات صوتی Sennheiser اخیر، برنامه Sound Control این شرکت جایی است که شما به تمام تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی Momentum True Wireless 4 دسترسی دارید. رابط اصلی به شما امکان دسترسی سریع به درصد باتری، اتصالات بلوتوث، صدای شخصی سازی شده، تنظیمات ANC را می دهد. سطح شفافیت، پیکربندی مجدد کنترل‌های لمسی، تست تناسب و مناطق صدا. آخرین ویژگی به شما امکان می دهد تغییرات تنظیمات صوتی مانند ANC و شفافیت مکان خود را به طور خودکار انجام دهید. شما می توانید تا 20 مورد از این “منطقه” را برای مکان هایی مانند خانه، محل کار و باشگاه تنظیم کنید. البته، برای استفاده از این، باید به برنامه اجازه نظارت بر مکان شما را بدهید.

Sennheiser اقداماتی را برای مقاوم‌سازی این هدفون‌های پرچم‌دار در آینده انجام داده است و تضمین می‌کند که حداقل تا چند سال آینده دوام خواهند آورد. ابتدا از بلوتوث 5.4 پشتیبانی می کنند که برای LE Audio و Auracast آماده است. این موارد هنوز در Momentum True Wireless 4 در دسترس نیستند، اما Sennheiser در حال برنامه‌ریزی به‌روزرسانی در بهار امسال است که ویژگی‌هایی مانند پخش صدا، اشتراک‌گذاری صدا و گوش دادن کمکی را ارائه می‌دهد.

اگر یک گوشی اندرویدی ممتاز اخیر دارید، گنجاندن Snapdragon Sound برای افزایش کیفیت صدا مفید خواهد بود. پردازنده Qualcomm در این دستگاه‌ها می‌تواند صدایی را که Sennheiser آن را «بی‌عیب» می‌نامد، هنگام پخش از یک سرویس موسیقی سازگار جمع‌آوری کند. در اینجا دو تنظیم وجود دارد: وضوح بالا در 24 بیت/96 کیلوهرتز از طریق aptX Adaptive و بدون اتلاف در 16 بیت/44.1 کیلوهرتز با aptX Lossless.

به روز رسانی نهایی کیفیت زندگی مربوط به باتری است. به منظور حفظ عملکرد بهتر در طول زمان، Sennheiser یک حالت محافظت از باتری را اضافه کرد که از شارژ بیش از 80 درصد جوانه ها جلوگیری می کند. این مهم است زیرا باتری های هدفون تقریباً هرگز قابل تعویض نیستند و جلوگیری از شارژ بیش از حد آنها باعث افزایش طول عمر آن می شود. خیلی خوب است که می بینیم این شرکت محصولی را دوام بیشتری می دهد، که اثرات زیست محیطی نیز خواهد داشت.

Momentum True Wireless 4: کیفیت صدا

هدفون 4 هدفون Sennheiser Momentum True Wireless سفید/نقره‌ای روی میز چوبی قرار گرفته و قاب پشت آن باز است. هدفون 4 هدفون Sennheiser Momentum True Wireless سفید/نقره‌ای روی میز چوبی قرار گرفته و قاب پشت آن باز است.

عکس بیلی استیل/Engadget

Sennheiser شهرت دیرینه ای برای کیفیت صدای عالی دارد و Momentum True Wireless 4 این سنت را ادامه می دهد. من نتوانستم تفاوت بزرگی بین Momentum True Wireless 4 و مدل قبلی آن تشخیص دهم، با وجود اینکه شرکت می‌گوید مدل امسال «تیونینگ تکامل‌یافته» دارد که شامل مواردی مانند «پاسخ سه‌بلند نرم‌تر، بیس گسترده‌تر و میدرنج بدون زحمت» است. و این خیلی خوب است زیرا Momentum True Wireless 3 قبلاً صدای شگفت انگیزی داشت.

هنوز جزئیات و وضوح بسیار خوبی در اینجا وجود دارد، همراه با نمایه صدای گرم و جذاب که ساعت ها لذت بخش است. حتی اگر وقتی آهنگی مانند «دروغ آزادی» از Incendiary ایجاب می‌کند، بیس قوی و تند است، لحن پایین‌تر هرگز بر آن غلبه نمی‌کند. و شما به راحتی می توانید بافت گیتارهای تحریف شده، ضربات صدای زنگ در سنج سواری و سایر ظرافت ها را در آن آهنگ هاردکور وحشتناک بشنوید. به چیزی دلپذیرتر مانند جلسات موسیقی اپل چارلز وسلی گادوین بروید و سطح جزئیات بیشتر شما را در بر می گیرد. این آهنگ‌ها در Dolby Atmos نیز موجود هستند، بنابراین واقعاً به Momentum True Wireless 4 اجازه می‌دهند تا بدرخشد.

اگر تنظیم سهام برای شما مناسب نیست، می‌توانید یک EQ 5 باندی را تنظیم کنید و هرگونه تنظیمات سفارشی را ذخیره کنید. این برنامه همچنین Sound Personalization را ارائه می دهد که از طریق یک آزمایش سریع، صدا را مطابق با اولویت گوش دادن شما تنظیم می کند. Momentum True Wireless 4 در خارج از جعبه صدای بسیار خوبی داشت و من به جز کمی دقت، تنظیم را دست نخورده گذاشتم.

کاربران اندرویدی می توانند از افزایش کیفیت صوتی که قبلاً ذکر کردم استفاده کنند. تفاوت قابل توجهی در صدا، به خصوص در جزئیات دقیق وجود دارد، اما اینکه “بهتر” باشد بستگی به ترجیحات شما دارد. البته، پخش با وضوح بالاتر بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد و برای استفاده از آنچه Snapdragon Sound در وهله اول ارائه می‌دهد، به یک برنامه پخش خاص (مانند گزینه‌های Hi-Fi یا Hi-Fi Plus Tidal) یا فایل‌های ذخیره‌شده محلی نیاز دارید.

دارندگان آیفون نباید احساس نادیده گرفتن داشته باشند زیرا پخش جریانی AAC اپل در Momentum True Wireless 4 نیز عالی به نظر می رسد. این امر با این واقعیت کمک می کند که کیفیت صدای Apple Music نسبت به سایر خدمات برتر است، به خصوص اگر آهنگ ها در Dolby Atmos موجود باشند.

عملکرد ANC

هدفون 4 هدفون سنهایزر Momentum True Wireless سفید/نقره‌ای که در قاب خود با درب باز قرار دارد، یک هدفون روی یک میز چوبی در کنار آن قرار دارد.هدفون 4 هدفون سنهایزر Momentum True Wireless سفید/نقره‌ای که در قاب خود با درب باز قرار دارد، یک هدفون روی یک میز چوبی در کنار آن قرار دارد.

عکس بیلی استیل/Engadget

مانند مدل قبلی خود، Momentum True Wireless 4 دارای تنظیمات ANC تطبیقی ​​است که به طور خودکار با تغییرات محیط شما تنظیم می شود تا “تجربه شنیداری همهجانبه”تری داشته باشید. Sennheiser به هیچ تفاوتی در تنظیمات حذف نویز خود در این مدل جدید اشاره نکرد و من متوجه بهبود یا کاهش قابل توجهی نشدم. ANC در اکثر تنظیمات به خوبی کار می کند، اما مانند اکثر هدفون ها و هدفون ها، با صداهایی مانند صدای انسان دست و پنجه نرم می کند. همچنین متوجه شدم که به اندازه بهترین جوانه های Bose و Sony با برخی منابع نویز ثابت، مانند دستگاه های نویز سفید و فن های پر سر و صدا، قوی نیست.

کیفیت تماس

Sennheiser از شش میکروفون برای رسیدگی به تماس‌ها در Momentum True Wireless 4 استفاده می‌کند. کیفیت کلی خوب است، اما بکر نیست، تا زمانی که در یک مکان آرام باشید. صدای دائمی مانند یک بادبزن پر سر و صدا به عنوان یک زمزمه غیرقابل توصیف ظاهر می شود، اما هنوز قابل توجه است. حالت شفافیت در حین تماس کمی کمک می کند، اگر فقط به شما اجازه می دهد از محیط اطراف خود آگاه شوید. این هدفون در مقایسه با سایر هدفون‌ها صدای طبیعی دارد، اما صدای شما را پخش نمی‌کند، بنابراین نتیجه نهایی به خوبی AirPods Pro اپل نیست.

Momentum True Wireless 4: عمر باتری

باتری Momentum True Wireless 4 با روشن بودن ANC 7 ساعت دوام می‌آورد، اما می‌توانید با غیرفعال کردن آن، 30 دقیقه آن را افزایش دهید. در طول تست‌هایم، که عمدتا شامل گوش دادن ANC با صدای حدود 70 درصد با چند تماس با استفاده از حالت شفاف‌سازی بود، به راحتی به هفت ساعت رسیدم. این قاب از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا 30 ساعت در حال پخش انتظار داشته باشید. همچنین یک ویژگی شارژ سریع بی سیم با حالت محافظت از باتری وجود دارد که تنها در هشت دقیقه به شما یک ساعت استفاده را می دهد.

رقابت

رهبر این بسته همچنان WF-1000XM5 سونی است. در حالی که Momentum True Wireless 4 از نظر کیفیت صدا برتری دارد، هدفون های سونی حذف نویز بهتر و مجموعه ای از ویژگی های مفید را ارائه می دهند. ابزارهایی مانند مکث خودکار Speak-to-Chat و ارتقاء مقیاس صوتی DSEE Extreme را نمی توان نادیده گرفت. سونی همچنین امکان تغییر خودکار تنظیمات صدا را بر اساس موقعیت مکانی شما مانند Sennheiser فراهم می کند، بنابراین لازم نیست این ویژگی را قربانی کنید. WF-1000XM5 ژوئیه گذشته معرفی شد، به این معنی که شما می توانید آنها را اغلب در فروش پیدا کنید. آنها در حال حاضر با قیمت 278 دلار، 22 دلار کمتر از Momentum True Wireless 4 هستند.

بسته شدن

طراحی جدید ندارید؟ مشکلی نیست. Sennheiser به اندازه کافی به‌روزرسانی‌های Momentum True Wireless 4 را انجام داده است تا آن را به یک ورودی قانع‌کننده در خط رو به رشد هدفون‌های ستاره‌ای تبدیل کند. کیفیت صدا مثل همیشه عالی است و این بزرگترین نقطه فروش برای من است. آن را با صدای با وضوح بالاتر در اندروید، ویژگی‌های رو به جلو و عمر باتری جامد ترکیب کنید و این مدل کادرهای زیادی را برای مجموعه‌ای از جوانه‌های پرچمدار بررسی می‌کند. مطمئنا، ANC می‌تواند بهتر باشد و برخی افراد مشتاق صدای فضایی هستند، اما فقط به این دلیل که Momentum True Wireless 4 در برخی مناطق عالی است، به این معنی نیست که کامل است.

منبع