برخی از کارتون های آمازون و مکس ممکن است تا حدی در کره شمالی انیمیشن شده باشند

برخی از کارتون های آمازون و مکس ممکن است تا حدی در کره شمالی انیمیشن شده باشند

انیماتورهای کره شمالی ممکن است به ساخت کارتون های محبوب برای Amazon Prime Video، Max و سایر سرویس های پخش کمک کرده باشند. گفته می‌شود که محققان مستقر در واشنگتن یک سرور ابری با پیکربندی نادرست را در یک آدرس IP کره شمالی کشف کردند که حاوی هزاران فایل انیمیشن بود. . تحریم های آمریکا فعالیت تجاری با نهادهای کره شمالی را به دلیل نقض حقوق بشر و پیشرفت برنامه تسلیحات هسته ای این کشور ممنوع می کند.

سرور شامل سلول های انیمیشن، فیلم ها و یادداشت هایی بود که در مورد کار بحث می کردند، علاوه بر تغییرات درخواستی. برخی از تصاویر به نظر می رسد از شکست ناپذیر و دیگران از یک تماس ایانو: فرزند شگفت انگیز. این داده ها که تا حدی توسط شرکت امنیتی Mandiant متعلق به گوگل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نگاهی اجمالی به چگونگی دور زدن کره شمالی از تحریم ها ارائه می دهد.

محققان توانستند اتصالات دریافتی به سرور را تجزیه و تحلیل کنند و دسترسی از سه شهر چین را مورد توجه قرار دهند که نشان دهنده نوعی شرکت های پیشرو است. در این گزارش آمده است: «هر سه شهر به داشتن بسیاری از مشاغل تحت مدیریت کره شمالی و مراکز اصلی کارمندان فناوری اطلاعات کره شمالی که در خارج از کشور زندگی می کنند، شناخته شده اند.

مایکل بارنهارت، که در Mandiant کار می‌کند، گفت: هیچ چیزی در این تحقیق وجود ندارد که نشان دهد مکس، آمازون یا هر یک از شرکت‌های تابعه می‌دانند که کار توسط انیماتورهای کره شمالی انجام می‌شود. احتمالاً بدون اطلاع آنها قرارداد فرعی بسته شده است، . بارنهارت «اطمینان بالایی دارد» که قراردادها با شرکت‌های چینی بوده است که به انیماتورهایی که از طرف کره شمالی کار می‌کنند برون‌سپاری کرده‌اند.

در سال 2022، FBI و وزارت خزانه داری ایالات متحده توصیه ای را برای هشدار به مشاغل در مورد خطرات استخدام ناخواسته کارکنان فناوری کره شمالی از طریق این نوع برون سپاری صادر کردند. سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت رویترز که هیچ اظهارنظری در مورد این ادعای خاص ندارد، اما خاطرنشان کرد که تلاش‌های کره شمالی برای درآمدزایی برای برنامه‌های تسلیحاتی خود از طریق سوء استفاده از سیستم پیمانکاری فرعی یک نگرانی مداوم است.

آمازون پرس و جوهایی را به Skybound، شرکتی که پشت آن قرار دارد، ارسال کرده است شکست ناپذیر. آی تی می‌گوید از هیچ یک از نهادهای کره شمالی که روی پروژه‌های انیمیشن خود کار می‌کنند اطلاعی ندارد، اما یک بازبینی داخلی را برای راستی‌آزمایی و اصلاح مسائل باقی‌مانده آغاز کرده است. هانا کاسگرو، رئیس ارتباطات شرکتی Skybound گفت: «ما همچنین به مقامات مربوطه اطلاع داده‌ایم و با همه نهادهای مربوطه همکاری می‌کنیم. مکس به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

منبع