بایدن لایحه ای را برای مجوز مجدد برنامه نظارت بدون حکم فیسا برای دو سال دیگر امضا کرد.

بایدن لایحه ای را برای مجوز مجدد برنامه نظارت بدون حکم فیسا برای دو سال دیگر امضا کرد.

پرزیدنت بایدن این آخر هفته لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) یک برنامه جاسوسی جنجالی را مجدداً مجوز می‌دهد. بخش 702 FISA که اکنون برای دو سال دیگر تمدید شده است، امکان جمع‌آوری اطلاعات بدون مجوز در مورد اهداف خارجی را فراهم می‌کند. در حالی که تمرکز آن بر ارتباطات اهداف واقع در خارج از ایالات متحده است، که شامل هرگونه مبادله با مردم در ایالت می شود، به این معنی که سوابق آمریکایی ها می تواند در این مجموعه ها نیز جابجا شود.

رای سنا در مورد مجوز مجدد بخش 702 به پایان رسید. قرار بود روز جمعه در نیمه شب منقضی شود، اما اخیراً تا آوریل 2025 تمدید شد. ، مبادا با طولانی شدن اختلافات بر سر اصلاحات پیشنهادی از بین برود. دوره تمدید بخش 702 نیز کوتاه شد و آن را به جای پنج سال به دو سال کاهش داد. کنگره در نهایت ضرب الاجل روز جمعه را از دست داد، اما با 60 رای موافق در برابر 34 رای به تصویب رسید. گزارش شده است. کاخ سفید مدت کوتاهی پس از این که گفت رئیس جمهور “به سرعت این لایحه را امضا خواهد کرد” بیانیه ای صادر کرد.

بخش 702 اولین بار در سال 2008 به تصویب رسید و تاکنون دو بار تمدید شده است و به آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده اجازه می‌دهد از داده‌های ارائه‌دهندگان اینترنت و تلفن‌های همراه بدون مجوز برای نظارت بر ارتباطات اهداف خارجی استفاده کنند.

منبع