اینتل Arc A770 و Arc A750 به زودی معرفی می شوند، پردازنده گرافیکی پرچمدار رسما سریعتر از RTX 3060/RX6600XT

منبع: Digital Foundry

اینتل تصریح کرد که A770 SKU از هر دو پیکربندی 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی پشتیبانی می کند، در حالی که نسخه محدود تنها در پیکربندی 16 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. A750 نیز 8 گیگابایتی تایید شده است. این بدان معناست که شرکای هیئت مدیره در صورت تمایل می توانند A770 را با 8 گیگابایت عرضه کنند.

اینتل تایید می کند که Arc A770 و A750 همزمان و خیلی زود راه اندازی می شوند

[Digital Foundry] DF Direct Special: داخل Intel Arc – با پردازنده‌های گرافیکی، XeSS و Ray Tracing چه اتفاقی می‌افتد؟ (562 بازدید)





منبع

A770 با حافظه 16 و 8 گیگابایتی تایید شد

تاخیر قوس و پشیمانی

راه اندازی A770 و A750 خیلی زود، اما در تعداد محدود و فقط در برخی کشورها

هر دو مصاحبه با اطلاعات معماری Arc، XeSS، DirectStorage یا ردیابی پرتو پر شده است. اگر هر یک از آن موضوعات برای شما جالب است، حتما هر دو ویدیوی زیر را تماشا کنید.

شایعه مشخصات اینتل دسکتاپ ARC Alchemist Series
VideoCardz.com Arc A770 Arc A750 Arc A580 Arc A380 Arc A310
پردازنده گرافیکی ACM-G10 ACM-G10 ACM-G10 ACM-G11 ACM-G11
هسته های Xe
هسته های FP32
ساعت GPU TBC TBC TBC
اندازه حافظه
اتوبوس حافظه
ساعت حافظه TBC TBC TBC
TBP TBC TBC
MSRP 349-399 دلار 279-349 دلار 200 تا 249 دلار 1030 یوان
129-139 دلار
~ 99 دلار
تاریخ عرضه خیلی زود خیلی زود بعد در ژوئن منتشر شد ناشناس

اینتل اعتراف کرد که راه اندازی سری Ar A3 ابتدا در چین به طور کلی بهترین ایده نبوده و اصلاً کارساز نبود. این شرکت این واقعیت را بیش از حد برآورد کرد که برخی از رسانه ها مایلند سیستم های کامل را از چین فقط برای آزمایش یک GPU ارسال کنند. پترسن اعتراف کرد که تأخیرها به دلیل محدودیت عرضه نبوده، بلکه ناشی از عدم آمادگی است.

منبع: PC Games Hardware

Arc A770 سریعتر از RTX 3060 و RX 6600XT

منبع: سخت افزار بازی های کامپیوتری

انتظار تغییر چشمگیر در عملکرد را نداشته باشید

[PCGH Benchmarks & Analysis] مصاحبه با اینتل در مورد Arc-GPU (43 بازدید)

در مصاحبه با سخت افزار بازی های کامپیوتری و ریخته گری دیجیتال، کارمندان اینتل تام پترسن و رایان شروت تایید کردند که راه اندازی رسمی دسکتاپ شامل دو مدل خواهد بود.

منبع: Digital Foundry

“اگر ReBAR چوب با فروشنده دیگر ندارید”

تام پترسن تأیید کرد که کارت‌های A770 و A750 Limited Edition (طراحی مرجع اینتل) در هنگام راه‌اندازی از وب‌سایت اینتل در دسترس خواهند بود. این شرکت در نظر دارد طراحی خود را در کنار کارت های سفارشی از شرکای هیئت مدیره به طور همزمان عرضه کند. تام تایید نکرد که کدام AIB ها با اینتل کار می کنند، اما اینتل با “همه آنها” تماس گرفت. علاوه بر این، این راه‌اندازی آتی شامل «کشورهای کلیدی» خواهد بود و آلمان یکی از آنها تأیید شده است.

جالب اینجاست که پترسن اعتراف کرد که Intel Arc A-Series “واقعا نمی تواند به طور چشمگیری در عملکرد تغییر کند”. اگر پیشرفت هایی وجود داشته باشد، آن ها اندک خواهند بود. این شرکت نمی تواند هزینه پردازنده های گرافیکی را تغییر دهد، اما شرکت می تواند قیمت را کنترل کند و اینجاست که سری A از نظر عملکرد رقابتی خواهد بود.

اینتل در حال کار بر روی بهینه‌سازی درایور برای سیستم‌هایی است که فاقد پشتیبانی ReBAR هستند، اما توصیه کلی Petersen برای کاربران پلتفرم قدیمی این است که از فروشندگان دیگر استفاده کنند. پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc برای عملیات کپی بزرگ (تراکنش‌های پشت سر هم) بهینه شده‌اند. متأسفانه، این بدان معناست که Arc برای تراکنش های کوچک بهینه نشده است. در نتیجه، پردازنده‌های گرافیکی Arc در صورت استفاده بدون ReBAR تقریباً 40 درصد کارایی را از دست می‌دهند و بعید است که این مورد برای پردازنده‌های گرافیکی نسل اول Arc (Alchemist) تغییر کند، اما اینتل در تلاش است تا این مشکل را با معماری‌های آینده کاهش دهد.

با کنار گذاشتن اسلایدهای بازاریابی، پترسن در نهایت آنچه را که همه می‌خواستند بدانند، تأیید کرد، دقیقاً سرعت پردازشگر گرافیکی پرچمدار Arc A770 چقدر است. از نظر عملکرد، A770 بین پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 3060 و RTX 3060 Ti قرار می‌گیرد، همچنین سریع‌تر از Radeon RX 6600XT خواهد بود. پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist عملکرد ردیابی پرتوی مشابه معماری NVIDIA Ampere را ارائه می‌دهند، اما یک چیز واضح است، Arc A770 عملکرد RTX 3070 را هدف قرار نمی‌دهد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر