ایالات متحده مجوز اینتل و کوالکام را برای فروش تراشه به هواوی لغو کرد

Menu

ایالات متحده اقدامات بیشتری را برای محدود کردن پیشرفت فناوری چین انجام داده و مجوزهایی را که به اینتل و کوالکام اجازه خرید و فروش تراشه‌ها به Huawei Technologies را می‌داد لغو کرده است. فایننشال تایمز گزارش ها. این تصمیم بر تراشه‌هایی که هواوی برای رایانه‌ها و تلفن‌های همراه استفاده می‌کند تأثیر می‌گذارد و فوراً اجرایی می‌شود.

هوآوی از سال 2019 در فهرست محدودیت های تجاری ایالات متحده قرار دارد، اما اخیراً پیشرفت هایی داشته است که دولت ایالات متحده را نگران کرده است، مانند لپ تاپ ماه گذشته مجهز به هوش مصنوعی. ما به طور مستمر ارزیابی می‌کنیم که چگونه کنترل‌هایمان می‌تواند به بهترین نحو از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ما محافظت کند، با در نظر گرفتن محیط تهدید و چشم‌انداز فناوری که دائماً در حال تغییر است. یک سخنگوی وزارت بازرگانی اعلام کرد. این سخنگو از گفتن اینکه آیا شرکت هایی غیر از هواوی تحت تاثیر قرار گرفته اند یا خیر، خودداری کرد. اما می توانیم تأیید کنیم که مجوزهای خاصی را برای صادرات به هواوی لغو کرده ایم.

کارشناسان امنیت ملی هواوی را به کمک به چین برای انجام جاسوسی سایبری متهم کرده اند. وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: چین قاطعانه با گسترش بیش از حد مفهوم امنیت ملی و سوء استفاده از کنترل صادرات برای سرکوب شرکت های چینی بدون توجیه مخالف است. هواوی همچنین ادعاهای جاسوسی را رد می کند.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: چین قاطعانه با گسترش بیش از حد مفهوم امنیت ملی و سوء استفاده از کنترل صادرات برای سرکوب شرکت های چینی بدون توجیه مخالف است. کارشناسان امنیت ملی هواوی را به کمک به چین در انجام جاسوسی سایبری متهم کرده اند که هوآوی آن را رد کرده است.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع