اپل می گوید که به آن دستور داده شده است واتس اپ و Threads را از فروشگاه App China حذف کند

اپل می گوید که به آن دستور داده شده است واتس اپ و Threads را از فروشگاه App China حذف کند

کاربران اپل در چین دیگر نمی توانند WhatsApp و Threads را از اپ استور پیدا و دانلود کنند. روزنامه وال استریت و مجله نیویورک تایمز. این شرکت گفت که برنامه‌ها را از فروشگاه خارج کرده است تا با سفارش‌هایی که از اداره فضای سایبری، تنظیم‌کننده اینترنت چین، دریافت کرده، «بر اساس نگرانی‌های امنیت ملی (آن)»، مطابقت داشته باشد. به نشریات توضیح داد که “مجبور است قوانین را در کشورهایی که در آن (در آن فعالیت می کند) دنبال کند، حتی زمانی که (مخالف است).”

فایروال بزرگ چین بسیاری از برنامه‌ها و فناوری‌های غیرداخلی را در این کشور مسدود می‌کند و مردم محلی را وادار می‌کند در صورت تمایل به دسترسی به هر یک از آنها از VPN استفاده کنند. فیس بوک و اینستاگرام متا دو مورد از این برنامه ها هستند، اما WhatsApp و Threads تاکنون برای دانلود در دسترس بوده اند. دستور رگولاتور چینی اندکی قبل از رأی گیری سنا در مورد لایحه ای صادر می شود که می تواند به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده منجر شود. استدلال اداره فضای سایبری – که برنامه ها یک نگرانی امنیت ملی هستند – حتی استدلال قانونگذاران آمریکایی برای مسدود کردن TikTok در کشور را منعکس می کند.

در نسخه فعلی این لایحه، ByteDance یک سال فرصت خواهد داشت تا TikTok را واگذار کند، در غیر این صورت پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو به صورت کوتاه از فروشگاه‌های اپلیکیشن ممنوع خواهد شد. انتظار می رود مجلس نمایندگان این لایحه را که بخشی از بسته ای است که شامل کمک به اوکراین و اسرائیل نیز می شود، تصویب کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قبلاً گفته بود که از این بسته حمایت می‌کند و فوراً این لوایح را امضا می‌کند.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع