اپل مدعی است که Epic در یک پرونده جدید دادگاهی در تلاش برای «مدیریت خرد» عملیات تجاری خود است

اپل مدعی است که Epic در یک پرونده جدید دادگاهی در تلاش برای «مدیریت خرد» عملیات تجاری خود است

ماه گذشته، اپیک گیمز درخواستی را ارائه کرد و از یک قاضی کالیفرنیا درخواست کرد که اپل را به دلیل آنچه که ادعا می‌کند نقض حکم 2021 مربوط به شیوه‌های اپ استور این شرکت است، تحقیر کند. اکنون اپل از قاضی می‌خواهد که درخواست اپیک را رد کند، با این ادعا که در پرونده جدیدی که توسط این حرکت تلاشی برای “مدیریت خرد عملیات تجاری اپل به گونه ای است که سودآوری Epic را افزایش دهد.”

دستور اصلی قاضی ناحیه ایالات متحده، ایوون گونزالس راجرز، اپل را ملزم می‌کرد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا گزینه‌ای برای روش‌های پرداخت خارجی ارائه دهند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از هزینه‌های 30 درصدی در فروشگاه App و خریدهای درون برنامه‌ای خودداری کنند. اپل برای توسعه دهندگان در ماه ژانویه که امکان لینک دادن به وب سایت های خارجی را برای خرید گزینه های جایگزین فراهم می کند، اما قوانین جدید همچنین به آنها اجازه می دهد تا این کار را انجام دهند و کمیسیونی بین 12 تا 27 درصد برای این تراکنش ها اعمال کنند. مطابق رویترز، Epic استدلال می کند که این گزینه های پرداخت جایگزین را از نظر تجاری غیرقابل استفاده می کند.

Epic همچنین در آن زمان گفت که “به اصطلاح پایبندی اپل ساختگی است” و این شرکت را به نقض دستور با اقدامات اخیر خود متهم کرد. اپل معتقد است که مطابق با این دستور عمل کرده است، و در پرونده جدید اعلام کرد: «هدف از این دستور این است که اطلاعات مربوط به گزینه‌های خرید جایگزین را به راحتی در دسترس قرار دهد، نه دیکته کردن شرایط تجاری که اپل بر اساس آن دسترسی به پلتفرم خود را فراهم می‌کند. ابزارها و فناوری‌ها و پایگاه کاربر.»

منبع