اصلاح الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصلی» پاداش داده و جمع‌آوران را جریمه می‌کند

اصلاح الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصلی» پاداش داده و جمع‌آوران را جریمه می‌کند

اینستاگرام در حال بازنگری الگوریتم توصیه‌های خود برای Reels است تا «محتوای اصلی» را تقویت کند، حرکتی که پیامدهای قابل‌توجهی برای حساب‌های جمع‌آوری و سایر مواردی که در درجه اول کار سایر کاربران را بازنشر می‌کنند، خواهد داشت. این شرکت همچنین در تلاش برای توزیع بیشتر حساب‌های کوچکتر در برنامه، نحوه رتبه‌بندی Reels را تغییر می‌دهد.

در یک پست وبلاگی که تغییرات را اعلام کرد، این شرکت گفت که در تلاش است تا سیستم رتبه‌بندی خود را «تصحیح» کند تا حساب‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، زمان آسان‌تری برای گسترش دامنه خود داشته باشند. این شرکت توضیح می‌دهد: «از لحاظ تاریخی، به دلیل نحوه رتبه‌بندی محتوا، سازندگان با دنبال‌کنندگان زیاد و جمع‌آوری‌کننده‌های محتوای بازنشر شده، در توصیه‌ها نسبت به تولیدکنندگان محتوای کوچک‌تر و اصلی دسترسی بیشتری پیدا کرده‌اند. ما فکر می‌کنیم که اصلاح این موضوع مهم است تا به همه سازندگان شانس بیشتری برای نفوذ به مخاطبان جدید بدهیم.»

دقیقاً مشخص نیست که اینستاگرام چگونه توصیه‌های خود را تغییر می‌دهد تا آنها را «برابرتر» کند، اما این شرکت پیشنهاد می‌کند که این الگوریتم دیگر حساب‌های دارای فالوورهای بیشتر را در اولویت قرار نخواهد داد. این شرکت می‌گوید: صرف نظر از اینکه آن‌ها اکانتی را که آن را ارسال کرده است دنبال می‌کنند یا نه. حتی گروه وسیع‌تر و غیره.» این تغییر «طی ماه‌های آینده» اعمال خواهد شد، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا سازندگان اثرات این به‌روزرسانی را ببینند.

با این حال، تغییرات برنامه در مورد “محتوای اصلی” می تواند بسیار فوری تر باشد. اینستاگرام می‌گوید زمانی که دو محتوای یکسان را شناسایی کند، به طور فعال Reels را با کلیپ «اصلی» در پیشنهادات خود جایگزین می‌کند. حساب‌هایی که حلقه‌های بازنشر شده را به اشتراک می‌گذارند نیز با برچسب برجسته‌ای که خالق اصلی را تگ می‌کند، قرار می‌گیرد. این شرکت می‌گوید این تغییرات برای سازندگانی اعمال نمی‌شود که تغییرات «مهم» مانند ضبط صدا یا کلیپ‌های واکنشی ایجاد می‌کنند، یا اگر پست‌ها «از لحاظ مادی برای تبدیل شدن به میم ویرایش شوند» اعمال نمی‌شود.

حساب‌های جمع‌آوری که «مکرراً» پست‌های دیگران را منتشر می‌کنند، با شدت بیشتری جریمه خواهند شد. اینستاگرام می‌گوید در صورتی که Reels در 30 روز گذشته 10 بار یا بیشتر محتوای غیراصلی پست کرده باشد، توصیه Reels را از این حساب‌ها به کلی متوقف خواهد کرد. این تغییر می‌تواند دسترسی به حساب‌های جمع‌آوری محبوبی را که کلیپ‌های سایر کاربران را به اشتراک می‌گذارند، اغلب به منظور ترویج پیوندهای خرید وابسته و سایر طرح‌ها، کاهش دهد.

توجه داشته باشید، همه این تغییرات در حال حاضر فقط برای Reels اعمال می‌شود و نه دیگر انواع پست‌ها در اینستاگرام (سخنگوی گفت که این شرکت “در آینده به فرمت‌های دیگر کاوش خواهد کرد.”) این تغییرات همچنین به طور گسترده نشان دهنده این واقعیت است که اینستاگرام دارد. تلاش کرد تا اهمیت تعداد فالوورها را کاهش دهد. این باعث ناامیدی برخی از سازندگان شده است که از اینکه اکثر دنبال کنندگان آنها پست های آنها را در فیدهای خود نمی بینند شکایت دارند.

در هفته‌های اخیر، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، از چندین خالق که حساب کاربری خود را به اشتراک می‌گذارند و خواسته است بداند چرا تعداد بیشتری از دنبال‌کنندگان پست‌های آنها را نمی‌بینند، به Threads رفته است. در یکی از تبادلات اخیر، نیت لوب، عکاس طبیعت که 142000 فالوور در اینستاگرام دارد، به موسری تاکید کرد که چرا یک پست محبوب فقط حدود 20 درصد از فالوورهای او را دریافت کرده است. در , Mosseri پیشنهاد کرد که الگوریتم اینستاگرام اینگونه عمل می کند.

بنابراین در حالی که این آخرین تغییرات به طور خاص مربوط به Reels است، به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهند که متا به غیر از تعداد فالوورها، بر معیارهای دیگر نیز تمرکز خواهد کرد. این ممکن است برای کسانی که طی چندین سال مخاطبان زیادی ایجاد کرده‌اند ناامیدکننده باشد، اما به نظر می‌رسد متا آن را راهی بهتر برای هموار کردن زمین بازی برای حساب‌های کوچک می‌داند.

اینستاگرام قبلاً الگوریتم خود را به منظور اولویت بندی محتوای اصلی به روز کرده بود. موسری در آن زمان گفت که او نمی‌خواهد برنامه «تجمیع‌کننده‌ها» را بیش از حد ارزش‌گذاری کند، اگرچه او اذعان داشت که تشخیص «قطعاً» زمانی که یک قطعه محتوا اصلی است دشوار است. با این حال، هر تغییری که در آن زمان ایجاد شد، ممکن است به اندازه کافی پیش نرود، اگر شرکت همچنان در تلاش است تا دو سال بعد عدم تعادل را “اصلاح کند”.

منبع