اشتراک Xbox Game Pass شروع به کاهش کرده است

اشتراک Xbox Game Pass شروع به کاهش کرده است

Game Pass، سرویس اشتراک مایکروسافت برای بازی‌ها، تا فوریه 2024، 34 میلیون مشترک دارد. مایکروسافت این تعداد را در یک پست وبلاگی که در آن برنامه خود را در مورد آینده کسب و کار Xbox به اشتراک گذاشته بود، فاش کرد.

آخرین عدد نشان می دهد که رشد Game Pass به شدت کاهش یافته است. مایکروسافت از زمان راه اندازی Game Pass در سال 2017 سه سال طول کشید تا در آوریل 2020 به 10 میلیون مشترک برسد. در پنج ماه آینده، این شرکت پنج میلیون مشترک اضافه کرد و تا ژانویه 2021 به 18 میلیون مشترک رسید که نرخ رشدی نزدیک به 90 درصد است. در سال. یک سال بعد، این شرکت اعلام کرد که Game Pass 25 میلیون مشترک دارد. طی دو سال گذشته، Game Pass 9 میلیون مشترک اضافه کرده است که میانگین افزایش سالانه فقط 18 درصد خواهد بود.

Game Pass به بازیکنان این امکان را می دهد که برای دسترسی نامحدود به یک کتابخانه در حال تکامل بازی که می توانند روی کنسول یا رایانه شخصی خود بازی کنند، مبلغی ماهانه به مایکروسافت پرداخت کنند. در اطلاعیه‌ای در روز پنجشنبه، رهبران این برند برنامه‌های خود را برای آوردن بازی‌های ایکس باکس به پلتفرم‌های بیشتری از جمله پلی‌استیشن ۵ و نینتندو سوییچ اعلام کردند، که هر دو تعداد کاربران بسیار بیشتری نسبت به ایکس‌باکس دارند. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ارائه Game Pass بر روی پلتفرم های سونی یا نینتندو وجود ندارد.

منبع