ابزار صوتی عصبی مایکروسافت برای افراد دارای ناتوانی گفتاری اواخر امسال وارد بازار می شود

ابزار صوتی عصبی مایکروسافت برای افراد دارای ناتوانی گفتاری اواخر امسال وارد بازار می شود

مایکروسافت در چهاردهمین اجلاس توانایی خود، که امروز آغاز می‌شود، پیشرفت‌ها و همکاری‌ها را در مجموعه محصولات کمکی خود برجسته می‌کند. بخش اعظم آن مربوط به هوش مصنوعی Azure است، از جمله ویژگی هایی که دیروز اعلام شد مانند توضیحات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و استودیوی هوش مصنوعی Azure که توسعه دهندگان معلول را بهتر قادر می سازد تا برنامه های یادگیری ماشینی ایجاد کنند. همچنین به‌روزرسانی‌های جدیدی مانند زبان‌های بیشتر و توصیف‌های غنی‌تر تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای ابزار Seeing AI خود، و همچنین کتاب‌های راهنما جدید ارائه می‌دهد که دستورالعمل‌هایی را برای بهترین شیوه‌ها در زمینه‌هایی مانند ساختن پردیس‌های در دسترس و حمایت بیشتر از سلامت روان ارائه می‌دهد.

این شرکت همچنین در حال پیش نمایش یک ویژگی به نام “Speak For Me” است که اواخر امسال ارائه می شود. همانند صدای شخصی اپل، Speak For Me می تواند به افراد مبتلا به ALS و سایر ناتوانی های گفتاری کمک کند تا از صداهای عصبی سفارشی برای برقراری ارتباط استفاده کنند. کار بر روی این پروژه «مدتی است» با شرکایی مانند سازمان غیرانتفاعی ALS Team Gleason ادامه دارد و مایکروسافت اعلام کرد که «متعهد است مطمئن شود که این فناوری به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قصد دارد در اواخر سال راه‌اندازی شود». این شرکت همچنین به اشتراک گذاشت که با Answer ALS و ALS Therapy Development Institute (TDI) کار می کند تا “تقریباً داده های بالینی و ژنومی موجود برای تحقیق را دو برابر کند.”

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های دسترسی که در این ماه ارائه می‌شود این است که Copilot مهارت‌های دسترسی جدیدی خواهد داشت که کاربران را قادر می‌سازد تا از دستیار بخواهند که Live Caption و Narrator را در کنار سایر ابزارهای کمکی راه‌اندازی کند. ویژگی Accessibility Assistant که سال گذشته اعلام شد، امروز در پیش‌نمایش Insider برای برنامه‌های M365 مانند Word در دسترس خواهد بود، و شرکت می‌گوید که «به‌زودی» برای Outlook و PowerPoint عرضه خواهد شد. مایکروسافت همچنین امروز چهار کتاب بازی جدید منتشر می‌کند، از جمله یک جعبه ابزار سلامت روان، که شامل نکاتی برای تولیدکنندگان محصول برای ایجاد تجربیاتی است که از شرایط سلامت روان پشتیبانی می‌کند، که با مشارکت (با) سلامت روان آمریکا ایجاد شده‌اند.

پیش از اجلاس، جنی لی فلوری، مدیر ارشد دسترسی این شرکت، با Engadget صحبت کرد تا بینش بیشتری در مورد اخبار و همچنین افکار خود در مورد نقش هوش مصنوعی مولد در ساخت محصولات کمکی به اشتراک بگذارد.

او گفت: “از بسیاری جهات، هوش مصنوعی جدید نیست” و افزود: “این فصل جدید است.” ممکن است هوش مصنوعی مولد در حال حاضر بسیار محبوب باشد، اما Lay-Flurrie معتقد است که اصل اصلی تیم او بر آن تکیه نکرده است. او گفت: “هوش مصنوعی مسئول، هوش مصنوعی قابل دسترسی است.”

با این حال، هوش مصنوعی مولد می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. او گفت: «هر چند این فصل فرصت‌های بالقوه‌ای را برای صنعت دسترسی و افراد دارای معلولیت باز می‌کند تا بتوانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند و از فناوری برای تقویت روز خود استفاده کنند.» او نظرسنجی‌ای را که این شرکت با جامعه اعصاب مختلف پیرامون Microsoft 365 Copilot انجام داد، برجسته کرد و پاسخ چند صد نفری که پاسخ دادند این بود: «این زمان برای من برای ایجاد محتوا کاهش می‌یابد و این شکاف بین فکر و عمل را کوتاه می‌کند». فلوری گفت.

ایده مسئولیت پذیر بودن در پذیرش روندهای فناوری جدید هنگام طراحی برای دسترسی، دور از ذهن Lay-Flurrie نیست. ما هنوز باید بسیار اصولی، متفکر باشیم و اگر خودداری کنیم، باید مطمئن شویم که از حقوق اساسی دسترسی محافظت می کنیم.»

در جای دیگری از اجلاس، مایکروسافت سخنرانان مهمان مانند بازیگر میشل ویلیامز و کارمند خود کیتی جو رایت را به نمایش می گذارد که به ترتیب درباره سلامت روان و تجربه زندگی با بیماری مزمن لایم بحث می کنند. ما همچنین خواهیم دید که Rijksmusem آمستردام چگونه از بینایی کامپیوتری Azure AI و هوش مصنوعی مولد برای ارائه توضیحات تصویری برای بیش از یک میلیون قطعه هنری برای بازدیدکنندگان نابینا یا کم بینا استفاده کرده است.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع