آمازون تحویل پهپادها را در کالیفرنیا متوقف کرد، اما آزمایش‌های خود را در فینیکس آغاز کرد

آمازون تحویل پهپادها را در کالیفرنیا متوقف کرد، اما آزمایش‌های خود را در فینیکس آغاز کرد

مشتریان آمازون در کالیفرنیا دیگر قادر به تحویل پهپاد نخواهند بود. این شرکت تجارت الکترونیک سایت تحویل خود را در لاکفورد که از سال 2022 عملیاتی شده است بسته است و اکنون به پرسنل خود در این منطقه فرصت‌هایی را در سایت‌های دیگر ارائه می‌دهد. آمازون در اعلامیه ای مبنی بر اینکه تحویل پهپادهای خود را در منطقه متروی West Valley Phoenix در اواخر سال جاری میلادی راه اندازی می کند، این افشاگری را تقریباً به عنوان یک کنار گذاشت. پهپادهای این شرکت از تأسیسات نزدیک مرکز اجرای Tolleson مستقر خواهند شد. آمازون می گوید این اولین بار است که تحویل پهپادها به طور کامل در شبکه خود یکپارچه می شود و به شرکت اجازه می دهد تا خریدها را سریعتر انجام دهد و تحویل دهد.

این شرکت تاریخ دقیقی برای تحویل پهپادهای خود در فینیکس ندارد، زیرا هنوز با اداره هوانوردی فدرال (FAA) و مقامات محلی برای دریافت مجوزهای مورد نیاز خود کار می کند. اگرچه از حمایت کیت گالیگو، شهردار فینیکس برخوردار است، که تحویل هواپیماهای بدون سرنشین را “آینده” نامید و گفت که این امر به شهرش کمک می کند “آلودگی محلی را کاهش دهد” و آن را “به عنوان کانونی برای فناوری نوآورانه فردا” تقویت کند.

در حالی که عملیات تحویل هواپیماهای بدون سرنشین آمازون در کالیفرنیا متوقف می شود، این آمازون به فعالیت خود در ایستگاه کالج، تگزاس ادامه خواهد داد. مدت کوتاهی پس از شروع استفاده از پهپادها به عنوان پیک در این دو منطقه، اطلاعات گزارش داد که این شرکت فقط تعداد انگشت شماری از تحویل را از طریق این روش انجام داده است، عمدتاً به دلیل محدودیت های FAA که ماشین ها را از پرواز بر فراز جاده ها یا مردم منع می کند مگر اینکه آمازون برای هر موردی مجوز دریافت کند. در نهایت تا اواسط سال 2023 به 100 تحویل پهپاد رسید، هرچند که احتمالاً با آنچه شرکت تا آن زمان امیدوار بود به آن برسد، فاصله زیادی داشت، زیرا هدف آن رسیدن به 10000 تحویل تا پایان سال بود.

با این حال، به نظر نمی رسد که این شکست ها آمازون را منصرف کرده باشد. در حال حاضر در حال آزمایش پهپادهای نسل بعدی MK30 خود است که می تواند دو برابر پهپادهای فعلی خود پرواز کند و همچنین گفت که تحویل پهپادها را در مکان های بیشتری در ایالات متحده در سال آینده مستقر خواهد کرد.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع