آخرین نسخه بتای ادوبی فتوشاپ، تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را از پیام های متنی ساده می سازد

آخرین نسخه بتای ادوبی فتوشاپ، تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را از پیام های متنی ساده می سازد

نزدیک به یک سال پس از افزودن قابلیت‌های ویرایشی مبتنی بر هوش مصنوعی به فتوشاپ، ادوبی محصول پرچم‌دار خود را با هوش مصنوعی بیشتری عرضه می‌کند. روز سه‌شنبه، این شرکت اعلام کرد که فتوشاپ توانایی تولید تصاویر با پیام‌های متنی ساده را مستقیماً در برنامه دریافت می‌کند. همچنین ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد از تصاویر مرجع برای ایجاد تصاویر جدید و ایجاد پس‌زمینه آسان‌تر الهام بگیرد. Adobe فکر می کند که این ابزارها استفاده از فتوشاپ را هم برای حرفه ای ها و هم برای علاقه مندان عادی که ممکن است منحنی یادگیری برنامه را شیب دار بدانند، آسان تر می کند.

ارین بویس، مدیر ارشد بازاریابی فتوشاپ در مصاحبه ای به Engadget گفت: “یک بوم بزرگ و خالی گاهی اوقات می تواند بزرگترین مانع باشد.” «این واقعاً زمان ایجاد را تسریع می‌کند. ایده رساندن چیزی از ذهن به بوم هرگز آسان‌تر نبوده است.» ویژگی جدید به سادگی «تولید تصویر» نامیده می شود و به عنوان یک گزینه در فتوشاپ در کنار گزینه سنتی که به شما امکان می دهد تصاویر را به برنامه وارد کنید در دسترس خواهد بود.

یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Generative Fill که قبلاً به شما امکان اضافه کردن، گسترش یا حذف بخش‌های خاصی از یک تصویر را می‌داد نیز ارتقا یافته است. اکنون به کاربران امکان می دهد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به یک تصویر موجود اضافه کنند که به طور یکپارچه با تصویر اصلی ترکیب می شود. به عنوان مثال، در دمویی که به Engadget نشان داده شد، یکی از مدیران ادوبی توانست تصویری از یک ظرف سالاد خالی را دور بزند و از فتوشاپ بخواهد تا آن را با تصویری از گوجه‌فرنگی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی پر کند. او همچنین توانست انواع گوجه فرنگی ها را تولید کند و یکی از آنها را به عنوان بخشی از تصویر نهایی انتخاب کند. در مثالی دیگر، مدیر اجرایی گیتار آکوستیک را که توسط یک خرس تولید شده توسط هوش مصنوعی نگه داشته شده بود، با چندین نسخه گیتار الکتریک تنها با استفاده از پیام‌های متنی و بدون استفاده از ابزارها یا براش‌های پیچیده فتوشاپ جایگزین کرد.

ویژگی جدید هوش مصنوعی ادوبی در فتوشاپ به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی قسمت هایی از یک تصویر را با یک پیام متنی ساده جایگزین کنند.ویژگی جدید هوش مصنوعی ادوبی در فتوشاپ به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی قسمت هایی از یک تصویر را با یک پیام متنی ساده جایگزین کنند.

Adobe

این به‌روزرسانی‌ها توسط Firefly Image 3، آخرین نسخه از خانواده مدل‌های هوش مصنوعی مولد Adobe که این شرکت نیز امروز از آن رونمایی کرد، پشتیبانی می‌شود. Adobe گفت Firefly 3 تصاویری با کیفیت بالاتر نسبت به مدل‌های قبلی تولید می‌کند، تغییرات بیشتری را ارائه می‌کند و درخواست‌های شما را بهتر درک می‌کند. این شرکت ادعا می کند که تا کنون بیش از 7 میلیارد تصویر با استفاده از Firefly تولید شده است.

Adobe تنها شرکتی است که ویژگی های هوش مصنوعی مولد را در محصولات خود پر می کند. در طول سال گذشته، شرکت‌های بزرگ و کوچک، محصولات و خدمات خود را با هوش مصنوعی بهبود بخشیده‌اند. به عنوان مثال، هر دو گوگل و مایکروسافت، گاوهای نقدی خود، Search و Office را به ترتیب با ویژگی های هوش مصنوعی ارتقا داده اند. اخیراً متا شروع به قرار دادن چت ربات هوش مصنوعی خود در فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام کرده است. اما در حالی که هنوز مشخص نیست که این شرط‌بندی‌ها چگونه انجام می‌شوند، به‌روزرسانی‌های Adobe برای Photoshop از نظر مادی برای سازندگان مفیدتر به نظر می‌رسند. این شرکت گفت که ویژگی های جدید هوش مصنوعی فتوشاپ باعث افزایش 30 درصدی اشتراک فتوشاپ شده است.

در همین حال، هوش مصنوعی مولد در کانون هنرمندان، نویسندگان و دیگر متخصصان خلاق قرار گرفته است، که می‌گویند مدل‌های پایه‌ای که این فناوری را تقویت می‌کنند بدون رضایت یا غرامت در رسانه‌های دارای حق چاپ آموزش داده شده‌اند. شرکت‌های مولد هوش مصنوعی در حال حاضر در حال مبارزه با دعوای حقوقی ده‌ها هنرمند و نویسنده هستند. Adobe می‌گوید که Firefly بر روی رسانه‌های دارای مجوز از Adobe Stock آموزش دیده است، زیرا برخلاف رقبایی مانند Midjourney که مدل‌های آن تا حدی با حذف غیرقانونی تصاویر از اینترنت آموزش داده می‌شود، برای ایجاد محتوا برای استفاده تجاری طراحی شده است. اما گزارش اخیر از بلومبرگ نشان داد که Firefly نیز تا حدی بر روی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از همان رقبا از جمله Midjourney آموزش دیده است (یک سخنگوی ادوبی گفت بلومبرگ که کمتر از 5 درصد از تصاویر در داده های آموزشی آن از سایر رقبای هوش مصنوعی گرفته شده است).

برای رفع نگرانی‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد اطلاعات نادرست، ادوبی گفت که تمام تصاویری که در فتوشاپ با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌شوند به‌طور خودکار شامل «Content Credentials» ضد دستکاری می‌شوند که مانند «برچسب‌های تغذیه‌ای» دیجیتال عمل می‌کنند که نشان می‌دهد یک تصویر تولید شده است. با هوش مصنوعی، در فراداده فایل. با این حال، هنوز هم یک دفاع کامل در برابر سوء استفاده از تصویر نیست، با چندین روش برای دور زدن ابرداده و واترمارک.

ویژگی‌های جدید از امروز به صورت بتا در فتوشاپ در دسترس خواهند بود و اواخر امسال برای همه عرضه می‌شوند. در همین حال، می توانید با Firefly 3 در وب سایت Adobe به صورت رایگان بازی کنید.

منبع