گیگابایت ادعا می کند که نسل بعدی پردازنده های دسکتاپ AMD Ryzen AM5 اواخر امسال عرضه می شود

این در یک بیانیه مطبوعاتی برای سرورهای ایستگاه کاری E133-C10 و R133-C10 که برای پشتیبانی از پردازنده AMD Ryzen 7000 سری Zen 4 طراحی شده اند، بیان شد. اینکه آیا گیگابایت در اینجا به ایستگاه کاری یا سری پردازنده‌های AMD AM5 بازی اشاره دارد، هنوز خیلی زود است که بگوییم.

اگرچه اینتل هیچ نظری در مورد آینده پلتفرم LGA1700 نداد، اکنون انتظار می رود که این شرکت سری Raptor Lake-S خود را در سه ماهه سوم سال جاری به روز کند. این سری‌ها باید با سری Ryzen 7000X3D رقابت کنند و اگر قرار باشد انتشار مطبوعاتی گیگابایت باور شود، امکان ارتقاء نسل بعدی وجود دارد.

نسل بعدی سری پردازنده های Ryzen امسال، منبع: گیگابایت

گیگابایت پشتیبانی AM5 را از نسل بعدی پردازنده های Ryzen تایید کرد

منبع: گیگابایت از طريق آندریاس شیلینگ







منبع

به نظر می رسد که سری 7000 و 7000X3D ممکن است حرف نهایی AMD برای برنامه های CPU دسکتاپ Ryzen 2023 نباشد. گیگابایت اکنون ادعا می کند که نسل بعدی ارتقاء پلتفرم دسکتاپ وجود دارد که قرار است اواخر امسال رونمایی شود.

به روز رسانی پلتفرم AM5 باید امسال راه اندازی شود.

می‌توان استدلال کرد که به‌روزرسانی سری می‌تواند در قالب یک به‌روزرسانی Zen4 راه‌اندازی شود، اما بیانیه مطبوعاتی به وضوح «نسل بعدی» را بیان می‌کند که به شدت بر معماری Zen5 دلالت دارد. علاوه بر این، همان متن به این ارتقا به عنوان «جانشین Ryzen 7000» اشاره می‌کند که معمولاً کلمه‌ای نیست که برای به‌روزرسانی سری استفاده شود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر