گوگل برای تقویت انرژی سبز در شرکت خورشیدی تایوانی سرمایه گذاری می کند

Menu

گوگل در حال سرمایه گذاری در یک شرکت خورشیدی تایوانی است که قصد دارد خط لوله 1 گیگاواتی انرژی پایدار در این منطقه بسازد. این شرکت سهامی در New Green Power (NGP)، بخشی از سبد سرمایه گذاری بلک راک، برای این پروژه می گذارد. این اقدام می‌تواند به گوگل و تایوان کمک کند تا به اهداف آب و هوایی خود نزدیک‌تر شوند و در عین حال تولید انرژی سبز را در یکی از حیاتی‌ترین هاب‌های نیمه هادی دنیای جدید ما که با هوش مصنوعی تثبیت شده است، تثبیت کنند.

گوگل در حال حاضر حضور قابل توجهی در تایوان از جمله یک مرکز داده دارد. به گفته آماندا پترسون کوریو، رئیس جهانی انرژی مرکز داده گوگل، سوخت های فسیلی در حال حاضر نزدیک به 85 درصد از شبکه برق تایوان را تولید می کنند. او نوشت: «برای کمک به غلبه بر این موانع، شرکت‌ها می‌توانند نقشی محوری در یافتن استراتژی‌های جدید برای افزایش عرضه منابع انرژی تجدیدپذیر در دسترس و ترویج فناوری‌های نوظهور که کربن زدایی کامل از سیستم‌های برق منطقه‌ای را ممکن می‌سازد، ایفا کنند.

گوگل انتظار دارد تا 300 مگاوات از ظرفیت خورشیدی برای تامین انرژی مراکز داده خود در تایوان استفاده کند. علاوه بر این، پترسون کوریو می گوید که این شرکت «ممکن است بخشی از این ظرفیت انرژی پاک را به تأمین کنندگان و تولیدکنندگان نیمه هادی (خود) در منطقه ارائه دهد». او گفت که این به شرکای خود کمک می کند تا به اهداف انرژی سبز خود برسند و انتشار غیرمستقیم (Scope 3) از شرکای زنجیره تامین Google را کاهش دهند.

پیترسون کوریو نوشت: «بخش قابل‌توجهی از ردپای Scope 3 ما را می‌توان به شبکه‌های برقی که تأمین‌کنندگان و کاربران ما را تامین می‌کنند ردیابی کرد، به همین دلیل است که کربن‌زدایی گسترده – و مشارکت‌هایی مانند این – همچنان هسته اصلی هدف خالص صفر ما هستند. .

رگولاتورها هنوز این معامله را تایید نکرده اند. گوگل نگفته است که چقدر در NGP سرمایه گذاری کرده است.

منبع