گمرک چین 84 SSD مخفی شده در یک اسکوتر برقی را کشف و ضبط کرد

در 3 مارس، 84 درایو SSD در اسکوتر برقی Yadea KS در هنگام عبور از مرز هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو پیدا شد. فردی ناشناس بسته بزرگی از SSD های کینگستون را در فضای خالی در میله فرمان قرار داده است. افسران گمرک به خوبی از روش های استفاده شده توسط قاچاقچیان آگاه هستند که معمولا بسته ها را در محفظه باتری بزرگ مخفی می کنند.

در ایست بازرسی «کینگمائو» گوانگدونگ-ماکائو، افسران چینی متوجه اشعه ایکس غیرمعمول یک اسکوتر برقی شدند. همانطور که کشف شد، بخش جلویی دارای بسته‌های مخفی بود که حاوی بسته‌های بسیاری از SSD‌های NVMe بود.

اسکوتر برقی با SSD های مخفی NVMe، منبع: گمرک چین

اسکوتر برقی با SSD های مخفی NVMe، منبع: گمرک چین

اداره گمرک چین تعداد زیادی از انبارهای حالت جامد را که در یک اسکوتر برقی پنهان شده بود، توقیف کرد.

منبع: اداره گمرک چین از طريق Wccftech





منبع

در چند سال گذشته، داستان‌هایی مبنی بر تلاش افراد متعدد برای قاچاق صدها CPU اینتل از گمرک چین منتشر شده است. در برخی موارد، این پردازنده‌ها به دور بدنه آن‌ها پیچیده می‌شد و ارزش کالاهای قاچاق حتی از 120 هزار دلار فراتر می‌رفت.

سفر اینجا به پایان می رسد: 84 SSD پنهان در یک اسکوتر برقی که توسط گمرک توقیف شده است

این تلاش، نبوغ قاچاقچیانی را نشان می‌دهد که به سرعت با کوچک‌سازی اجزای رایانه شخصی سازگار شدند. مقامات تائید نکرده اند که ارزش کالاهای قاچاق چقدر بوده و این فرد مشمول چه جریمه ای می شود. هر چند باید ارزش این ریسک را داشت.

این شخص تصمیم گرفت از طراحی نازک و مستطیلی SSD های NVMe با پنهان کردن آنها در فضای خالی در قسمت جلویی استفاده کند. در حالی که این ایده خارق‌العاده بود و احتمالاً به فرد سود زیادی می‌رساند، تشخیص آن از طریق اشعه ایکس نیز دشوار بود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر