گزارش ها حاکی از آن است که ارتش آمریکا از رسانه های اجتماعی برای گسترش تبلیغات ضد واکس در فیلیپین استفاده کرده است

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش آمریکا از رسانه های اجتماعی برای گسترش تبلیغات ضد واکس در فیلیپین استفاده کرده است

بر اساس یک گزارش بمب‌گذاری شده از سوی ارتش آمریکا، ارتش آمریکا از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای پخش تبلیغاتی استفاده کرد که برای بی‌اعتبار کردن واکسن کووید-19 چین در فیلیپین در اوج شیوع همه‌گیری طراحی شده بود. . این نشریه در تحقیقات خود دریافت که کمپین ضد واکس از بهار 2020 تا اواسط سال 2021 اجرا شد و هدف آن “مقابله با آنچه (پنتاگون) به عنوان نفوذ فزاینده چین در فیلیپین تلقی می شود، بود. فیلیپین تا سال 2021 حتی چند ماه پس از ورود واکسن چینی Sinovac به این منطقه، شاهد نرخ پایین واکسیناسیون بود و تا نوامبر همان سال نزدیک به 50000 مرگ ناشی از کووید را ثبت کرد.

در یکی از نمونه‌های پیام‌های ضد وکس در ایالات متحده که توسط رویترزیک حساب کاربری در سال 2020 توییت کرد: “کووید از چین و واکسن نیز از چین آمده است، به چین اعتماد نکنید!” این کمپین همچنین این روایت را مطرح کرد که واکسن‌های چینی «حرام» – یا طبق قوانین اسلامی ممنوع هستند – به دلیل وجود مشتقات خوک در مواد تشکیل دهنده.

مقامات نظامی سابق که با رویترز گفت که پنتاگون دارای حساب های تبلیغاتی در X، فیس بوک و اینستاگرام است و در اواخر سال 2020 توسط مدیران فیس بوک به او هشدار داده شد که این حساب ها شناسایی شده اند و برخلاف سیاست های این پلتفرم عمل می کنند. با این حال، برخی از این حساب‌ها در نهایت پس از اینکه پنتاگون اعلام کرد استفاده از آن‌ها را برای کمپین ضد واکسی خود متوقف خواهد کرد، حذف نشدند. رویترز به X از حداقل 300 حسابی که در جریان تحقیقات خود پیدا کرد و به نظر می رسید بخشی از این عملیات باشد، اطلاع داد. مشخص شد که اینها ربات هستند و حذف شدند.

مطابق با رویترز، این کمپین پس از آن راه اندازی شد که دولت چین ادعاهای بی اساس کرد مبنی بر اینکه شیوع COVID-19 می تواند به ایالات متحده بازگردد. سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای به این نشریه، کمپین اطلاعات نادرست چین را مطرح کرد و گفت که ارتش از پلتفرم‌های مختلف، از جمله رسانه‌های اجتماعی، برای مقابله با حملات نفوذ مخربی که هدفشان ایالات متحده، متحدان و شرکا است، استفاده می‌کند.

منبع