کوالکام SoC موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرد، از رمزگشایی WiFi-7 و AV1 8K60 پشتیبانی می کند.

در طی اجلاس Snapdragon 2022، Qualcomm Technologies، Inc. جدیدترین پلتفرم موبایلی پریمیوم خود، Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کرد. پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2 استاندارد جدیدی را برای محاسبات متصل تعریف می کند، که به طور هوشمند با هوش مصنوعی پیشگامانه در سراسر جهان مهندسی شده است. تجربیات. این پلتفرم موبایل جدید توسط شرکت‌های سازنده و برندهای جهانی از جمله ASUS Republic of Gamers، HONOR، iQOO، Motorola، nubia، OnePlus، OPPO، REDMAGIC، Redmi، SHARP، Sony Corporation، vivo، Xiaomi، XINGJI/MEIZU، و ZTE استفاده خواهد شد. با اولین دستگاه های تجاری که تا پایان سال 2022 پیش بینی می شود.

نکات برجسته:

  • پلتفرم موبایل Snapdragon® 8 Gen 2 برای متحول کردن گوشی های هوشمند پرچمدار برای تجربه های واقعاً خارق العاده
  • Snapdragon Smart هوش مصنوعی پیشگامانه را فعال می کند تجربیاتی مانند پردازش سریعتر زبان طبیعی با ترجمه چند زبانه و پشتیبانی انقلابی INT4
  • افزوده‌های فن‌آوری Snapdragon Sight شامل ISP جدید شناختی برای تقویت بخش‌بندی معنایی بلادرنگ برای ضبط عکس و ویدیو، ارائه پیشرفت‌های سفارشی‌سازی شده کیفیت حرفه‌ای است.
  • Snapdragon Elite Gaming™ دارای گیم پلی در سطح قهرمان سوخت با استانداردهای صنعتی برای ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری در زمان واقعی است.
  • پیشرفت‌های Snapdragon Connect شامل اتصال بی‌نظیر با اولین پردازنده هوش مصنوعی 5G جهان در پلتفرم تلفن همراه و تنها تراشه تجاری Wi-Fi 7 با چند پیوند همزمان با باند بالا است.
  • فناوری Snapdragon Sound™ از صدای فضایی با ردیابی سر پویا برای تجربه بازی و چند رسانه ای فوق العاده همه جانبه پشتیبانی می کند.
  • پیش بینی می شود تا پایان سال 2022 در دستگاه های تجاری راه اندازی شود

محورهای اصلی تجربه اسنپدراگون 8 نسل 2:

  • اسنپدراگون هوشمنداسنپدراگون 8 نسل 2 که توسط سریعترین و پیشرفته ترین موتور هوش مصنوعی Qualcomm® این شرکت پشتیبانی می شود، هوش مصنوعی پیشگامانه ای را در کل سیستم یکپارچه می کند. با استفاده از پردازنده Qualcomm® Hexagon™ ارتقا یافته، کاربران می توانند پردازش زبان طبیعی سریع تری را با ترجمه چند زبانه و ویژگی های دوربین پیشرفته هوش مصنوعی تجربه کنند. پردازنده هگزاگون دارای به‌روزرسانی‌های کاملاً جدیدی در معماری است، از جمله استنتاج میکرو کاشی و شتاب‌دهنده تانسور بزرگ‌تر برای افزایش عملکرد هوش مصنوعی تا 4.35 برابر **. این همچنین اولین پلتفرم موبایل اسنپدراگون است که از INT4 – یک فرمت دقیق هوش مصنوعی انقلابی – با 60% بهبود عملکرد/وات* برای استنباط هوش مصنوعی پایدار پشتیبانی می کند. جدیدترین Qualcomm® Sensing Hub که اکنون دارای دو پردازنده هوش مصنوعی است، از تجربیات بصری پشتیبانی می‌کند که کلمات بیدار سفارشی را فعال می‌کند. منتظر ویژگی‌ها و ابزارهای اضافی از Qualcomm® AI Stack، از جمله Qualcomm® AI Studio باشید، تا توسعه‌دهندگان بتوانند حتی به برنامه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی جان ببخشند.
  • Snapdragon Sight: این پلتفرم دوران جدیدی از تجربیات دوربین با کیفیت حرفه ای را با اولین ISP شناختی تعریف می کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور خودکار عکس‌ها و ویدیوها را در زمان واقعی با تقسیم‌بندی معنایی بهبود می‌بخشد، که از یک شبکه عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا دوربین را به صورت متناوب از چهره‌ها، ویژگی‌های صورت، موها، لباس‌ها، آسمان و موارد دیگر آگاه کند – و آنها را به‌صورت جداگانه بهینه می‌کند تا هر جزئیات دریافت شود. تنظیم تصویر حرفه ای سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز برای پشتیبانی از سنسورهای تصویر جدید تنظیم شده است. Sony Semiconductor Solutions اولین شرکتی است که فناوری HDR همپوشانی دیجیتال چهارگانه را توسعه داده است و برای اسنپدراگون به خوبی تنظیم شده است. Samsung ISOCELL HP3، اولین حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی که برای اسنپدراگون 8 نسل 2 بهینه شده است، عکس ها و فیلم های با کیفیت حرفه ای را ارائه می دهد. این همچنین اولین اسنپدراگونی است که دارای کدک AV1 با پشتیبانی از پخش ویدئو تا 8K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.
  • بازی Snapdragon Elite: Snapdragon 8 Gen 2 ویژگی‌های جدید Snapdragon Elite Gaming را معرفی می‌کند، از جمله ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری در زمان واقعی که نور، انعکاس‌ها و نورهای واقعی را به بازی‌های موبایل ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی Qualcomm® Adreno™ ارتقا یافته تا 25 درصد عملکرد سریع‌تری ارائه می‌دهد* و پردازنده Qualcomm® Kryo™ تا 40 درصد راندمان انرژی بیشتر* را امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند با عمر باتری طولانی‌تر به بازی در سطح قهرمان دست یابند. گیمرها همچنین می‌توانند شخصیت‌های واقعی انسانی را در بازی‌های خود با اولین پشتیبانی بهینه‌سازی شده موبایل دنیا از Unreal Engine 5 Metahumans Framework در اسنپدراگون تجربه کنند.
  • Snapdragon Connect: اسنپدراگون 8 نسل 2 پیشرفته ترین پلتفرم 5G جهان است که دارای اتصال بی نظیر از 5G، Wi-Fi و بلوتوث است. Snapdragon 8 Gen 2 دارای سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X70 با پردازنده Qualcomm® 5G AI، قدرت هوش مصنوعی را برای فعال کردن سرعت آپلود و دانلود 5G، پوشش، تأخیر و بهره وری انرژی به کار می گیرد. این اولین پلتفرم اسنپدراگون است که از 5G+5G/4G Dual-SIM Dual-Active پشتیبانی می‌کند، که از قدرت و انعطاف‌پذیری دو سیم‌کارت 5G به طور همزمان بهره می‌برد. این پلت فرم فوق پیشرفته همچنین دارای سیستم اتصال Qualcomm® FastConnect™ 7800 است که کمترین تأخیر Wi-Fi 7 و اتصال دوگانه Bluetooth® را برای غوطه وری پایدار ارائه می دهد. چند پیوند همزمان با باند بالا، اوج عملکرد Wi-Fi 7 را در سطح جهانی فعال می‌کند و به شما امکان می‌دهد در هنگام استریم، بازی و موارد دیگر، اتصالات صاف و درخشانی داشته باشید. را
  • صدای اسنپدراگون: Snapdragon 8 Gen 2 از فناوری Snapdragon Sound برای موسیقی ممتاز و همه جانبه، تماس ها و بازی پشتیبانی می کند. این ویژگی صوتی فضایی با ردیابی سر پویا برای غوطه وری کامل در صدای فراگیر و پشتیبانی از پخش موسیقی بدون افت 48 کیلوهرتز است، بنابراین تمام جزئیات موسیقی به نظر هنرمند می رسد. گیمرها می‌توانند با کمترین تأخیر تا کنون در 48 میلی‌ثانیه در لحظه بمانند، که با یک کانال پشتی صوتی داخلی برای برقراری ارتباط شفاف با سایر بازیکنان و از آن، حتی بهتر شده است. را
  • Snapdragon Secure: پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2 با Snapdragon Secure محافظت می‌شود و جدیدترین‌ها را در انزوا، رمزنگاری، مدیریت کلید، گواهی‌نامه و موارد دیگر ارائه می‌کند—همه به‌طور پیچیده برای محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران طراحی شده‌اند. این سطح برتر حفاظت، قرار گرفتن در معرض و بهره برداری از داده ها را در دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 محدود می کند.



اسنپدراگون 8 نسل 2 استاندارد جدیدی را برای گوشی های هوشمند پریمیوم تعریف می کند

ما مشتاقیم که مردم را قادر به انجام کارهای بیشتر کنیم، بنابراین اسنپدراگون را با محوریت کاربر طراحی می‌کنیم. کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیر کل گوشی‌های همراه Qualcomm Technologies، می‌گوید: اسنپ‌دراگون 8 نسل 2، چشم‌انداز گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را در سال 2023 متحول خواهد کرد. گیم پلی سطح، به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا هر تجربه ای را در مورد اعتمادترین دستگاه خود بهبود بخشند.”

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر