کارت گرافیک RTX 3090

بنابراین، شاید در برخی از مواقع لازم باشد که هزینههای خود را مدیریت کنید تا در نهایت بتوانید خریدی بدون دردسر و همراه با رضایت را داشته باشید. این روند مطمئنا در سالهای آینده تغییر پیدا خواهد کرد، اما در حال حاضر، یک مانیتور بازی وجود ندارد که از چنین وضوحی پشتیبانی کند. از آنجایی که این کارت از سه اسلات استفاده میکند، باید این نکته را دوباره بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که کیس شما واقعا میتواند از آن پشتیبانی کند. وقت که صحبت از عملکرد بازی به میان میآید، شما تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد عملکرد سریعتری نسبت به RTX 3080 دریافت خواهید کرد، اما باید دو برابر قیمت بیشتری برایش بپردازید. با این حال، عملکرد DLSS بهطور کلی افزایش عملکرد ۲ برابری نداشته است. از نظر زیبایی ظاهری، این محصول شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد و با همان طرح رنگی مشکی و خاکستری در اختیار شما قرار میگیرد. این افزایش عملکرد، علیرغم اینکه تناسبی با افزایش قیمتش ندارد، اما ارزشش را دارد و به دلیل استفاده بیشتر از آن در طی سالهای آینده، کاملا ارزش پولی که برایش میپردازید را دارد. با این حال، به لطف رزولوشن Dynamic Super Resolution یا DSR انویدیا، میتوانید بازیها را با کیفیت 8K اجرا کنید و آن را به وضوح 4K اصلی در مانیتوری که از آن استفاده میکنید، کاهش دهید.

بازیهای 8K هنوز به فناوری اصلی خودشان دست نیافتهاند و مثل همان فناوری 5G میماند که در بهترین شرایط برای گوشیها فراهم شده است، اما به دلیل گسترده نبودن پشتیبانی از آن، عملا کاربرد چندانی در گوشیها ندارد. داشتن چنین میزانی از تخصیص عظیم VRAM برای کارت گرافیک، نشان میدهد که سرعت اجرا در کارهای رندر سه بعدی سنگین بسیار عالی ادامهدار خواهد بود و مخصوصا هنگام استفاده از برنامههای Davinci Resolve و Blender میتوانیم چنین شرایطی را دریافت کنیم. اگرچه، هنوز این کارت گرافیک در این سطح عالی نیست، اما کم و کسری در کیفیت 4K بازیها نمیبینیم. توان پردازشی هستههای RT با نسل دوم موجود در کارتهای سری ۳۰۰۰ انویدیا، دو برابر شده است. حتی با وجود اینکه AMD تلاشهایی برای پایین آوردن محبوبیت آن داشته است، اما RTX 3090 همچنان حاکم بازار کارت گرافیک در جهان است. این مورد اطمینان لازم را به شما خواهد داد تا در اوج راندمان بتوانید از آن قدرت دریافت کنید و هیچ خاموشی تصادفی هم در آن رخ ندهد. همانند کارت گرافیک RTX 3080، نسخه Founders Edition کارت RTX 3090 هم از بهترین خنک کنندهای استفاده میکند که تیم سبز دنیای کارت گرافیک تا به حال از آن استفاده کرده است.

با این حال، RTX 2080 Ti که برای جهات، هنوز دنباله مستقیمی برای آن وجود ندارد، با قیمت ۱۱۹۹ دلار روانه بازار شده است و امکانات جالبی هم به همراه دارد. جدیدترین پرچمدار انویدیا دارای ۲۴ گیگابایت حافظه رم GDDR6X است و در پشت آن هم یک هیت سینک بزرگ قرار گرفته است. شما میتوانید تمامی پروژههای کاری خود را با این کارت گرافیک انجام داده و نگرانی از بابت چندین سال آینده هم نداشته باشید. با این حال، سازندگان کارت گرافیک شخص ثالث، از همان کانکتور برق ۸ پین مانند همیشه استفاده میکنند و بنابراین همیشه میتوانید از یکی از آنها استفاده کنید. در برنامههایی مانند D5 Render این موضوع بیشتر حس شده و متخصصین میتوانید تفاوتها را کاملا در این زمینه شاهد باشند. هر چیزی که بتواند زمان پروژه را کاهش دهد، در این زمینه اهمیت بالایی دارد و میتوانید نسبت به آن درک درستی داشته باشید. با این حال، این هستههای تنسور چیزی بیش از تقویت DLSS را انجام خواهند داد و اهمیتشان بیشتر است.

SM علاوه بر شطرنجی سازی که باید در هر زمان انجام میداد، مسئولیت این کار نیز برعهده وی گذاشته شده است و به تنهایی و بدون مشکل آن را مجله خبری videocardz انجام خواهد داد. با این حال، این روند کمی ناخوشایند است و ممکن است که کابلی که هم اکنون در کامپیوتر خود استفاده میکنید، برای این کارت گرافیک کارایی نداشته باشد. با این حال، ما باید به مصرف انرژی این کارت گرافیک هم توجه بیشتری نشان دهیم. میدانیم که سریهای قابل توجه زیادی روانه بازار شدهاند و میتوانید برحسب نیاز و بودجه خود به مجله خبری videocardz سراغ آنها بروید. سری ۳۰۰۰ انویدیا قیمت بالایی دارند و بخشی از این موضوع بهخاطر کمبود کارت گرافیک در جهان به واسطه توسعه ماینینگ بوده و بخش دیگر نیز به نابسامانی بازار ارز در داخل کشور و قیمتگذاری غیر اصولی ارتباط پیدا میکند. به لطف بافر این کارت گرافیک، فریم ۲۴ گیگابایتی تقریبا بهصورت کامل در آن حذف شده است و لگ خاصی را در بازیها نخواهیم داد. جدیدترین بازیهایی که امروزه روانه بازار میشوند، با خرید کارت گرافیک RTX 3090 انویدیا میتوانند کیفیت شگفت انگیز 4K را داشته باشند و حتی میتوانند بازیها را با کیفیت 8K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر