کارت گرافیک / GRAPHICS CARD

اما به عنوان یک قاعده کلی؛ بهترین کارت های گرافیک AMD عملکرد مشابهی را با بهترین کارت های گرافیک Nvidia ارائه می دهند. تقریبا همه کارت های گرافیک توسط دو برند رقیب Nvidia و AMD مجله خبری videocardz تولید می شوند. گرافیک های ردیابی شده به طرز باورنکردنی واقع گرایانه هستند و فقط با مقدار زیادی از قدرت پردازش می توان آنها را از قبل ارائه کرد. همچنین کسانی که برای اجرای برنامه های بصری به قدرت بالایی نیاز ندارند از این نوع کارت گرافیک استفاده می کنند. کارت های گرافیکی مدرن دستگاه های بسیار پیچیده ای هستند که از جهاتی مانند سیستم های مستقل رفتار می کنند. هر دو کارت گرافیک دسکتاپ و لپ تاپ ملاحظات جداگانه ای دارند. فرم فاکتور- اجزای کوچکتری هستند چون GPU شما باید داخل شاسی باریک لپ تاپ قرار گیرد. آنها تعداد زیادی محاسبات را انجام می دهند و معمولا پیچیده ترین اجزای یک کامپیوتر هستند؛ به ویژه کارت های گرافیکی درجه یک که برای بازی و پردازش گرافیکی پیشرفته بهینه شده اند. پردازنده های گرافیکی پیشرفته برای بازی؛ تولید گرافیک و حتی ماینینگ ارزهای دیجیتال استفاده می شوند. کارت گرافیک آنبرد در پلت فرم های کوچکتر مانند لپ تاپ رایج است اما می توان را در سیستم های دسکتاپ شاهد آنها هم بود.

مهم نیست که چه نوع کارت گرافیکی را خریداری می کنید یا در سیستم خود پیدا می کنید؛ مطمئنا مستقیما توسط یکی از این شرکت ها یا توسط یک شرکت جانبی که مجوز این فناوری را صادر کرده است به فروش می رسد. در نتیجه آنها برای مصرف برق بهینه شده و از فناوری پیشرفته حرارتی و الکتریکی بهره مند می شوند. این امر خرید کارت گرافیک را ساده می کند چون در حالی که شرکت های زیادی کارت گرافیک می فروشند؛ همیشه می توانید آنها را مستقیما مقایسه کنید چون همه آنها از معماری زیرین یکسانی استفاده می کنند. این شامل پهنای باند حافظه بیشتر؛ نرخ پیکسل بیشتر و افزایش نگاشت بافت است. آنها برای تولید گرافیک مانند تولید عکس و فیلم ضروری هستند چون قادرند تعداد زیادی پیکسل را در زمان واقعی دستکاری و پردازش کنند. آنها نه تنها وظیفه ترسیم گرافیک های دو بعدی معمولی مانند پنجره ها و اسناد را بر عهده دارند، بلکه بهترین کارت های گرافیک مدرن می توانند گرافیک سه بعدی واقع بینانه و با وضوح بالا را در زمان واقعی بدون نیاز به پیش نمایش این محتوا ایجاد کنند.

AMD رقیبی برای Nvidia است و این دو شرکت گاهی اوقات از لحاظ عملکرد برتر از یکدیگر سبقت می گیرند. گاهی اوقات معمولا از کارت گرافیک به عنوان واحد پردازنده گرافیکی یا GPU یاد می شود؛ اما در واقع GPU فقط بخشی از کارت گرافیک مجله خبری videocardz است. فرم فاکتور- قابلیت نصب اجزای بزرگتر و قوی تر یکی از مزایای استفاده از سیستم های تاور است. این بدان خاطر است که اجزای یک کارت گرافیک قابل حمل و کم مصرف گرانتر هستند. این بدان خاطر است که کارت گرافیک یک کارت توسعه برای سیستم شما است که وظیفه ارائه تصاویر به صفحه را به عهده دارد. کارت های گرافیک لپ تاپ بزرگتر و با کارایی بالاتر موجود است اما آنها به وزن کلی دستگاه اضافه می کنند و می توانند لپ تاپ شما را داغ کنند و ممکن است قابل حمل آنها را از بین ببرد. عملکرد- در مقایسه با کارت های گرافیک لپ تاپ، کارت های گرافیک اختصاصی از مشخصات بالاتری برخوردار هستند. قیمت- برای کارت های گرافیک لپ تاپ باید هزینه پرداخت کنید. کامپیوتر تاور فضا و خنک کنندگی لازم برای مبادله گرما و GPU های با قدرت بالاتر را فراهم می آورد.

این را در لپ تاپ ها و سیستم های دسکتاپ ارزان می توان پیدا کرد. این قطعات سخت افزاری ممکن است رم مستقلی نداشته باشند اما به اندازه کارت های گرافیک اختصاصی گرما تولید نمی کنند یا از قدرت و عمر باتری استفاده نمی کنند. ریابی اشعه نوعی گرافیک سه بعدی است که در آن صحنه ها با ردیابی مسیر هر یک از پرتوهای نوری در یک صحنه و مدل سازی دقیق تاثیر آن بر روی مواد و بافت های تصویر ارائه می شوند. این نوع محصولات برای بازی های با گرافیک بالا ترجیح داده نمی شوند اما ارزانتر هستند. این گرافیک ها معمولا عملکرد متوسطی دارند و برای وظایفی مانند بازی با تولید گرافیک حرفه ای عملکرد خوبی ندارند. کارت های گرافیک هم به طور فزاینده ای قادر به انجام تکنیکی به نام ردیابی اشعه هستند. قیمت- کارت های دسکتاپ مقرون به صرفه تر هستند چون سخت افزار آنها جمع و جورتر نیست و بنابراین هزینه تولید آنها کمتر است. بنابراین می توان آن را با توسعه کارت های گرافیکی جدید ارتقاء داد و از قدیمی شدن کامپیوتر جلوگیری کرد. به عبارت دیگر؛ پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce 2070 بدون توجه به خرید آن از ASUS، MSI، Gigabyte یا Nvidia ، تقریباً یکسان عمل خواهد کرد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر