کارت گرافیک چیست؟

سرمایهگزاری HPE بر روی محاسبات لبه، کلاه قرمز بر سر پاورهای IBM، حمله امنیتی جدید به شرکتهای بزرگ با نام DependencyConfusion و بهروزرسانیهای امنیتی جدید Exchange Server بخشی از خبرهای تکنولوژی این پادکست است. حافظه در کارت گرافیک نقش مهمی دارد مثلا در کارت گرافیک گیمینگ رزولوشن بالا ارایه میدهد در نتیجه اجرای بازی هایی مثل Skyrim که Texture Pack های بسیار بزرگ دارد. ATX/Full Height که اندازه آن بزرگ است و مطابق با استاندارد دسکتاپی است که محدودیت فضا نداریم. اگر کارت گرافیکی روی سیستم تان نصب باشد، مشخصات آن را در این قسمت میبینید. شما این آیتم را به صورت FPS یا Frame Per Second میبینید. Frame Rate یعنی تعداد دفعاتی که بازی میتواند تصویر را برای شما آپدیت یا رفرش کند. برای داشتن تصویر صاف و یکدست، کامپیوتر باید بتواند جزییات را با Frame Rate قابل قبول دریافت کند. 4. برای دین مشخصا کارت گرافیک کامپیوتر خود گزینه Display adapter properties for Display را بزنید تا پنجرهای با سه تب باز شود.

DVI در اغلب مانیتورهای Flat Panel دیده میشوند و و لینک خوبی بین کارت گرافیک و مجله خبری videocardz مانیتور هستند. کارت گرافیک یکپارچه، کارت گرافیک تعبیه شده در مادربورد است و آن را در لپ تاپ ها و کامپیوترهای استاندارد میبینیم. این نوع کارت گرافیک ها با عناوینی چون dedicated، Individual و Discret شناخته میشوند. این کارت گرافیک ها برای کسانی که میخواهند با آپگرید کردن کارت گرافیک، سیستمشان را بهتر کنند مناسب هستند. کارت گرافیک ها دارای حافظه RAM هستند. در طراحی غیر رفرنس از کولر اختصاصی استفاده میشود و تعداد هسته و مقدار حافظه متفاوت از طراحی رفرنس کارت گرافیک است. کارت گرافیک چیست و چه کار می کند؟ هر چه کارت گرافیک بهتری داشته باشید تصاویر باکیفیتتری خواهید داشت. هر چه کارت گرافیک بهتر باشد یعنی گرافیک بهتری دارید و هرچه قویتر باشد یعنی پردازش سریعتری دارید. 5. در تب Adapter مشخصات کارت گرافیک را میبینید. اگر فریم ریت کارت گرافیک خیلی کم باشد، کیفیت تصویری که میبینید بسیار پایین خواهد بود چیزی در حد PC های سال ۱۹۹۸.

کارت گرافیک، قطعه سخت افزاری است که تصاویری که شما روی مانیتور میبینید تولید میکند. 3. نسل و نسخه تکنولوژی PCIe: اغلب مادربوردهایی که از سال ۲۰۱۳ به بعد تولید شدهاند از PCIe 3.0 پشتیبانی میکنند اما با سرعت مادربورد (سرعت نسخه پایین تر) کار میکند. ۴- DisplayPort: اتصال دیگری است که محبوبتر شده و در مانیتورهای نسل جدید وجود دارد. برای آشنایی با نحوه انتخاب کارت PCIe مناسب، مقاله ” نکات مهم در انتخاب و خرید کارت PCIe” را بخوانید. تب Display را انتخاب کنید. 3. پنجره DirectX Diagnostic Tool باز میشود که ۴ تب دارد. 2. پنجرهای باز میشود که دو گزینه Yes و No دارد. کارت گرافیک رفرنس توسط Nvidia و AMD طراحی میشوند که قبلا گفتیم دو شرکتی هستند که GPU طراحی و تولید میکنند. کارت گرافیک مسئول تولید (رندر کردن) تصویر برای مانیتور است و این کار را با تبدیل دیتا به سیگنالی که مانیتور بتواند بفهمد انجام میدهد. AMD در کنار رهبر بازار یعنی اینتل، کارت گرافیک های یکپارچه ارایه میدهد. اما در کاربریهایی مثل کار با اسناد در Word و انتقال تصویر و وبگردی، کارت گرافیک های یکپارچه کفایت میکند. برخی مادربوردها امکان افزودن بیش از یک کارت گرافیک دارند مثل SLI (انویدیا) و Crossfire (AMD) و هدف از آن استفاده از دو کارت گرافیک یکسان به طور همزمان است بدین ترتیب کارایی سیستم را بسیار بالا میبرند.

میدانیم که با افزودن کارت های add-in میتوان کامپیوترها را توسعه داد و برای این کار معمولا از PCIe ها استفاده میشود که پهنای باند بالایی ارایه میدهند. این کارت گرافیک ها به صورت add-in نیستند، قیمت کمی دارند اما به راحتی آپگرید نمیشوند. این حافظههای گرافیکی مختص به خود کارت گرافیک است در نتیجه مستقل از رم PC است. چه کارت گرافیکی به مادربرد میخورد؟ هر چه تصویر پیچیدهتری داشته باشیم مثل بازیهایی با گرافیک بالا، باید پردازشهای تصویری پیچیدهتری انجام شود در نتیجه gpuهای سریعتر و پیچیدهتری لازم داریم. رم کارت گرافیک بین ۵۱۲ مگابایت تا ۸ گیگابایت و فرمت رایج آن DDR3 و DDR4 و GDDR5 SDRAM است. در این پادکست به همراه بخش تخصصی، اخبار تکنولوژی و مناسبتهای ماه را هم میتوانید پیگیری کنید؛ این نسخه پادکست ۲۸ مگابایت حجم و ۳۰ دقیقه زمان دارد. حداقل حافظه پیشنهادی برای گیمرها ۱ گیگابایت است اما باید به دیگر جوانب کارت و رزولوشن مورد نیاز در بازی هم توجه کنید. علاوه بر صدا و تصویر، فرمتهای دیگر دیتا را هم منتقل میکند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر