کارت توسعه ASRock که می تواند مادربرد AMD B650 را به X670 تبدیل کند

ASRock X670 XPANSION KIT، منبع: Level1Techs

به گفته منتقد، ایده ASRock به راحتی طرفداران خود را پیدا می کند، اما این شرکت در حال حاضر فقط در حال آزمایش آب است. اگر چنین چیزی در نهایت به بازار برسد، این ایده ساده به مشتریان این فرصت را می دهد که بعداً مادربردهای خود را ارتقا دهند.

ASRock B650 LiveMixer با X670 XPANSION KIT، منبع: Level1Techs

یک ویژگی بسیار جالب اختصاص داده شده به مقداری مادربردهای ASRock توسط Level1Techs.

ASRock یک کارت توسعه AMD X670 توسعه داده است، اما شما نمی توانید آن را بخرید (هنوز)

ASRock X670 XPANSION KIT، منبع: Level1Techs

آنها یک نسخه ویژه از مادربرد B650 LiveMixer با کارت توسعه اضافی دریافت کردند. اینجاست که باید توجه داشت که این نسخه از مادربرد به فروش نمی رسد و همچنین کارت توسعه نیز موجود نیست.

منبع:

مادربرد مخصوص B650 LiveMixer آنها با محصولی به نام “X670 XPANSION KIT” عرضه شد که اساسا یک چیپست ثانویه به مادربرد اضافه می کند. همانطور که می دانیم، مادربردهای AMD X670 از دو چیپست Promontory21 استفاده می کنند، در حالی که سری B650 تنها یک چیپست دارند. بنابراین، با افزودن مستقیم چیپست ثانویه بر روی کارت توسعه، برد دارای مشخصاتی مشابه برد X670 کامل خواهد بود.

نکته مهم این است که این کارت توسعه فقط با مادربردهای خاص ASRock کار می کند و نه تنها به کانکتور PCIe متکی است، بلکه به یک اتصال خط کنترل ویژه نیاز دارد. بنابراین، نه تنها هنوز نمی توان آن را خریداری کرد، بلکه به نوع خاصی از مادربرد نیز نیاز دارد. چنین مادربردی در اختیار Level1Techs قرار گرفته است و به نظر می رسد که بایوس سفارشی را اجرا می کند.

این برد دو اسلات PCIe x4 NVME M.2، سه USB Type-A، یک USB Type-C 10Gbit، دو کانکتور SATA و احتمالاً بهترین ویژگی، یک اترنت 10 گیگابیتی (مادربرد 2.5 گیگابیت بدون کارت ارائه می دهد) ارائه می دهد.

[Level1Techs] با این یک ترفند عجیب یک B650 را به X670 تبدیل کنید! (3920 بازدید)





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر