چگونه کارت گرافیک لپ تاپ را تعویض کنیم؟

پس در صورتی که لپ تاپ شما کارت گرافیکی داشته باشد شما میتوانید به سادگی آن را به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ بسپارید و بخواهید که گرافیک اش را ارتقا بدهند. به آنها BGA machine گفته میشود که مخفف عبارت Ball grid array machine است و در تصویر روبرو میتوانید یک نمونهاش را ببینید. این لپ تاپ یکی از باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ های اپل است که براحتی میتوانید آن را هر جا دوست داشتید با خود ببرید. قبل از هر چیزی باید خاطر نشان کنیم که تعداد بسیار محدودی از لپ تاپ ها این قابلیت را دارند که در آن مدل ها هم پیشنهاد ما استفاده از کارت گرافیک های اکسترنال هست٬ چرا که ریسک خرابی دستگاه را از بین میبرند و قدرت بالاتری را در اختیار شما میگذارند. اما اگر چیپ گرافیک داشته باشد آنگاه جدا کردن این چیپ کار بسیار دشواری میشود که هر کسی از عهدهاش برنمیآید و میتواند موجب خسارت زدن به مادربرد لپ تاپ مجله خبری videocardz شما بشود. پس ترجیحا فکر تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ را فراموش کنید. پس تا قبل از خرید لپ تاپ حواستان را جمع کنید. شرکت ریزر توانسته با مشخصات فنی فوق العاده، لپتاپ محبوب Razer Blade 15 خود را به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی در سال 2020 تبدیل کند.

این دستگاه میتواند حرارت را تنظیم کند و بدون اینکه به چیپ گرافیک لپ تاپ و مادربردش آسیبی بزند آنها را از هم جدا کند و بعد هم یک چیپ جدید جایگزین کند. اول ببینید مدل لپ تاپ مد نظرتان چیست و گرافیک اش چگونه است؟ در مورد سوال دومتون لپ تاپ مشابه دارای کارت گرافیک 2gig mx330 گرینه بهتری است. منتها لپ تاپ های گرافیکی هم داریم که با اندازه های کوچک و در عین های قدرتمند که لمسی هم هستند. حالا به نظرتان در لپتاپی که فضای کمی دارد میشود از این قطعه استفاده کرد؟ من هم ازشون خوشم میاد اما نسبت به بقیه برندها بنظر گرون میان. من پیشنهادم اینه اون مطلب رو بخونی چون واقعا یک مطلب کامل برای انتخاب هستش. خیلی خوشحالیم که مقالات مسترنکست برای شماهم مفید بوده است. صفحه نمایش لمسی با کیفیت UHD و قلم نوری در اختیار شماست که برای طراحانی مثل شما عالی است. در تصویر مقابل یک کارت گرافیک میبینید.

برای اینکار کافیه اسم نرم افزار موردنظرتون با system requirements جستجو کنید. بنابراین اگه نرم افزاری برای طراحی باهاش میخواهید کار کنید نیاز به سخت افزار قوی تر دارد یا باید بودجه تون رو افزایش بدید یا سراغ لپ تاپ های استوک بروید. اصلا برای اپل این نرم افزار نوشته شده؟ سلام من برای کارهای گرافیکی و طراحی لباس یه لپ تاپ نیاز دارم شما چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟ اول به این پرسش پاسخ میدهیم که کارت گرافیک چیست و سپس به بحث تعویض گرافیک لپ تاپ٬ ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ و چرایی و چگونگی آن میپردازیم. سپس وقتی در مورد گرافیک لپ تاپ اطمینان حاصل کردید آن را بخرید تا بعدش نیاز به تعویض کارت گرافیک پیدا نکنید. سلام من یه لپ تاپ ایسوس میخوام که باهاش برنامه نویسی کنم( به صورت حرفه ای و تمام زبان های برنامه نویسی) و دو تا بازی سبک هم مثل ماینکرافت(بدون باگ و خیلی سریع چون خودم رو لپ تاپم دارم ولی یه ساعت طول میکشه تا بیاره بالا)روش نصب کنم ویندوز ۱۱ رو هم توش بالا بیارم میشه یه لپ تاپ معرفی کنید ممنون میشم البته نظر شما چیه برای لپ تاپ من خودم ایسوس رو به بقیه برتری دادم و می خوام برنامه های ادوبی رو هم از جمله پریمیر فتوشاپ افترافکت ایلوستر رو خیلی سریع و راحت بالا بیاره و فنش هم زیاد صدا نده حول حوش 20 تا نهایتا 35 میلیون باشه.

البته دستگاههایی هم وجود دارند که میتوانند این چیپ را جدا کنند. البته کارت گرافیکی برای لپ تاپ هم ساخته شده ولی باز هم نتوانسته به اندازه چیپ گرافیک سبک باشد. تعویض گرافیک لپ تاپ واقعا کار آسانی نیست. پس همانطور که ملاحظه میکنید این کارت واقعا یک کارت خیلی سبک و ساده نیست! پس در چنین مواقعی حتما باید کار را به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ بسپارید که در این امر هم دانش و هم تجربه بسیار داشته باشد. اصلا باید دید لپ تاپ این پتانسیل را دارد که در تعمیرات گرافیک اش عوض شود؟ حقیقیت این است که فقط تعداد کمی لپ تاپ هستند که کارت گرافیک دارند، کارت های گرافیک در واقع برای کامپیوترهای رومیزی و خانگی استفاده میشوند. نظرتم در مورد طراحی های سه بعدی و رندر گیری و GPU درسته. پس در اکثر لپ تاپ ها از چیپ گرافیک استفاده میشود که یک صفحه بسیار نازک است و روی مادربرد لحیم میشود. این کارت گرافیک وظیفه رندر یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر را به عهده دارد. پس اگر میخواهید لپ تاپ خود را برای ارتقا گرافیک اش به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ بسپارید از ساز و کار جداسازی چیپ گرافیک لپ تاپ در آن مغازه بپرسید تا مطمئن شوید که روششان یک روش اصولی است و آسیبی به لپ تاپ شما نمیزند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر