چگونه سخت افزار کامپیوتر خود را ارتقا دهیم؟

تا به شما بالاترین مدل کارت گرافیکی که می تواند روی سیستم شما بدون گلوگاه کار کند را پیشنهاد دهد. به همین دلیل ما یک نرم افزاری پرتابل (قابل حمل) به نام Speccy را به شما پیشنهاد می کنیم که نیازی به نصب ندارد و مشخصات دقیق منابع ما از قبیل مادربورد ، رم ، گرافیک و پردازنده را به شما نشان می دهد. خب همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مشخصات سیستم خودم توسط این نرم افزار به نمایش گذاشته شده است. برای مثال در مواقعی که دمای cpu بالا می رود، دلایل آن می تواند عدم کارکرد درست فن باشد و یا اینکه لازم است خمیر سیلیکون cpu تعویض شود تا انتقال گرما به هدسینگ به خوبی انجام شود. 4. آیا میتوان تنها یک قطعه مانند cpu ،Ram یا کارت گرافیک را تعویض کرد و به خروجی مطلوب رسید؟ آیا میتوان بدون تعویض پاور اقدام به ارتقا سخت افزار کرد؟ در صورت لزوم به شما پیشنهاد می دهد که چه سخت افزاری برای ارتقا و جلوگیری از گلوگاه لازم است. 1. مادربورد که داریم نهایت تا چه سخت افزاری را ساپورت می کند؟

چون فرکانس cpu کمتر از ram می باشد! نکته خیلی مهم : خیلی از کاربران تازه کار قطعه ای را انتخاب می کنند که بالاتر از فرکانس مادربرد است درصورتی که این کار اشتباه است و ممکن است سیستم تصویری نمایش ندهد. در واقع زمانی گلوگاه اتفاق می افتد که بخشی از یک سیستم در برابر قسمت های دیگر ضعیف تر باشد (برای مثال کارت گرافیک ، cpu) و این ضعف باعث شود قسمت های دیگر سیستم به درستی کار نکند که به این اتفاق گلوگاه می گویند. پس در قسمت پایین سمت چپ بر روی view compatible cpu کلیک می کنم تا لیست پردازنده های سازگار با این مادربورد را به من نشان دهد. با توجه به گرانی قطعات ، من core i5 3570 مجله خبری videocardz را انتخاب کردم. اما cpu سیستم من core i5 3570k نسل 3 می باشد و 16 گیگ رم روی سیستم خود دارم. اسمبل سیستم و ارتقا سخت افزار کامپیوتر یک کار بسیار حساس و تخصصی است. چگونه سیستم خود را ارتقا دهیم؟

هرگونه نظر و انتقاد و پیشنهاد خود را با ما در میان بگذارید. باید در جواب بگویم که این کار بسیار احمقانه به نظر می آید چرا؟ اما دقت کنید که این سایت گزینه های آپگرید cpu را دردسترس ما قرار داده است. در این قسمت یک سایت ایرانی به اسم حسابگر به ادرس Green Caculator را به شما معرفی می کنیم که پس از دادن لیست سخت افزار های کامپیوتر اعم از کارت گرافیک ، کارت های توسعه ، pci express ، رم ، فن سی پی یو ، تعداد سوکت ، تعداد رم ها و DVD Drive ، تعداد هارد و … برای مثال ممکن است شما تدوینگر یا برنامه نویس باشید. کافی است تا یه سری نکات مهمی را بلد باشید! اگر قصد ارتقا رم را داشته باشید می توانید گزینه view compatible memory را انتخاب کنید تا رم های سازگار با مادربرد به شما نمایش داده شود. چون من قصد دارم کارت گرافیک مناسب بدون گلوگاه را برای سیستم خودم خریداری کنم. 1. در بخش اول نوع cpu که قصد خرید آن را دارید را وارد نمایید.

در ارتقای سخت افزار کامپیوتر پیش از این که دغدغه اصلی آن پرداخت هزینه باشد یافتن قطعات سازگار و هماهنگ با برد اصلی (مادربورد) اهمیت بیشتری دارد. 3. پاور سیستم چقدر توانایی ولتاژدهی دارد؟ 3. در این بخش،مقدار رمی که روی سیستم شما نصب شده است را وارد نمایید. فرض کنید شما یک کامپیوتری در اختیار دارید که به مدت چندین سال پیاپی از آن استفاده کرده اید و درحال حاضر احساس میکنید که سیستم پیش روی شما نمیتواند نیازتان را برآورده کند. همانطور که می دانید این دسته از نرم افزار ها بسیار پردازش سنگینی دارند و ممکن است موقع خروجی گرفتن از پروژه سیستم شما کم بیاورد. در حالی که سوکت core i3 9100f که نسل 9 می باشد ، 1150 است! در نتیجه من نمیتوانم در رزولوشن 4k کار کنم. از آنجایی که مادربورد سیستم من اینتل است و نمیتوان cpu از نوع amd روی آن نصب کرد ، پس این گزینه منتفی است. اولین سوالی که خیلی از کاربران از خود میپرسند این است که چگونه منابع یا سخت افزار کامپیوتر خود را ارتقا دهیم؟ اول اینکه پیش یک متخصص سخت افزار برویم و از او بخواهیم تا سیستم ما را ارتقا دهد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر