پله برقی عمومی چین تولید کنندگان ، تامین کنندگان ، کارخانه FUJI

پله های برقی ها هرگز در اثر تغییرات آب و هوایی و بارش باران صدمه نمی بینند. آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. اما با همه این ها موتور‌‌‌‌های القایی با گیربکس معایبی نیز دارند. از جمله آنها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود 45 درصد) که موجب افزایش هزینه ها و استهلاک سیستم می‌شود. به همین خاطر موتور‌‌‌‌های سنکرون با مغناطیس دائم کم کم در صنعت آسانسور پدیدار شدند که بازده نهایی آنها گاهی به 95 درصد هم می‌رسد. گشتاور بسیار بالاتر محور موتور باعث می‌شود که نیازی به استفاده از گیربکس در این موتورها نباشد.این موتورها دارای سیستم راه اندازی پیچیده‌ای هستند و لزوماً باید با استفاده از درایور و تاکومتر مورد استفاده قرار بگیرند.

شرکت آسانسور و پله برقی امیدیار

پله برقی عمومی چین تولید کنندگان ، تامین کنندگان ، کارخانه FUJI

همانگونه که در دستورالعمل ذکر گردیده ” آسانسورها و پله برقی ها باید بصورت ادواری و در دوره های زمانی که بیش از یکسال نباشد مورد بازرسی قرار گیرند “. فرم بازرسی و سرویس ادواری باید در نزدیک پله برقی نصب شده یا در مقر ساختمان در دسترس باشد. همچنین بیشینه ظرفیت تحمل بار پله برقی باید در محل پله نصب و رعایت گردد. سایر استانداردهای ایمنی در هندبوک انجمن مهندسین مکانیک امریکا قابل دسترسی است. اختراع پله برقی به شکل قابل استفاده برای عموم را به یکی از کارمندان شرکت آسانسور اوتیس بنام چارلز دی سیبرگ نسبت می دهند. مخلوق او، در نمایشگاه سال 1900 پاریس ارائه شد که موفق به کسب جایزه اول گردید.

تکان در هنگام راه افتادن, اینجا چک کنید تغییر سرعت به دور کند و ایستادن است. ایراد دیگر مصرف بالای برق و کاهش ضریب توان در این سیستم بدلیل اتصال مستقیم برق سه‌فاز به موتور جهت حرکت است. ضمناً ابعاد این تابلوها بسیار بزرگ و سیستم آن بسیار پیچیده بود و رفع خرابی آن به زمان و مهارت بسیاری نیاز داشت. نوعی آسانسور است که با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به غیر از اصطکاک به آن وارد می‌شود.

  • هوا به اندازه کافی وجود دارد و طراحی داخل آسانسور طوری صورت گرفته که مسافرین در ایمنی کامل باشند.
  • بعنوان مثال اتصالات بتنی بایستی ریخته شوند و صفحه زیرینی که پله برقی برروی آن قرار میگیرد بایستی نصب گردد.
  • در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین تفاوت های بین پله برقی و آسانسور، برای افرادی که قادر نیستند به تنهایی از پله های ثابت استفاده کنند یا برای آن ها مشکل و زمان بر است را به طور واضح بیان کنیم.
  • تفاوت آسانسور و پله برقی بیشتر مربوط به ساختار هر دستگاه می باشد تا عملکرد آن ها، زیرا پله برقی ها، پله های متحرکی می باشند که امروزه در همه جا حضور دارند و به افراد کمک می کنند تا از یک سطح به سطح دیگر منتقل شوند.
  • واقعیت– سرعت حرکت یک پله برقی معمولاً معادل نصف سرعت راه رفتن عادی افراد است.

مجتمع اداری و تجاری روتانو (تهران) تهیه، تامین، نصب، راه اندازی، سرویس و نگهداری 8 پله برقی و 4 آسانسور Gearless. شرکت آسانبرکاران عرشیان در طول سالهای گذشته کلیه عملیات سرویس و نگهداری قراردادهای منعقده و همچنین سایر مشتریان موجود در کشور را با استفاده از نیروی انسانی متخصص و تامین قطعات خارجی و داخلی به عهده داشته و در این زمینه فعالیت خود را گسترش داده است. پاگرد جلو پله برقی باید به صورتی طراحی شود که فضای لازم برای ایستادن افراد وجود داشته باشد و از ازدحام جلوگیری شود. برای محاسبه پاگرد باید فاصله دیوار جلو پله برقی تا آخرین پله افقی در نظر گرفته شود؛ در صورتی که این فاصله ۲۰۰ سانتی متر باشد، عرض پاگرد حداقل دو برابر می شود.

بخش‌های مهم و مختلف آسانسور

این ماشین تشکیل شده از دو پلتفرم بالا و پائین که توسط یک خرپای فلزی بهم متصل هستند. خرپا شامل دو چرخ محرک است که یکسری پله تاشو را بصورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند. خرپا همچنین مجهز به حفاظ و دو نوار دستگیره است که با سرعتی هماهنگ با سرعت حرکت پله ها حرکت می کنند. شرکت آسانسور امیدیار ارائه دهنده خدمات متمایزی در زمینه مشاوره فنی، فروش، نصب و خدمات پس از فروش در صنعت آسانسور و پله برقی می‌باشد.

بالابر کارخانه ای

در روی یک پله برقی که به پایین می رود، پله ها در زیر انتهای مسیر می چرخند و در زیر مسیر حرکت می کنند تا به بالا برسند، دوباره در مسیر قرار گرفته و دیده شوند. واقعیت– پله های پله برقی دارای ارتفاع مناسبی برای استفاده عادی نیستند و نباید استفاده شوند. اگر از پله های برقی به این صورت استفاده شود احتمال سقوط وجود دارد. واقعیت– سرعت حرکت یک پله برقی معمولاً معادل نصف سرعت راه رفتن عادی افراد است. این سوء برداشت هنگامی اتفاق می افتد که کسی ثابت روی پله برقی ایستاده و به بنظر همه اشیای کناری در حال حرکت هستند. بررسی وضعیت سیم کشی ها در چاهک آسانسور ( تمامی سیمهای مربوطه باید در خرطومی قابل انعطاف قرار بگیرند و داکتها باید دارای روکش بوده و تنها بر روی دیواره ها در آسانسور به کار روند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر