پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟ کوشا شبکه اریکه

در صورتی که با ما چنین قراردادی امضا کنید، ضمن خدمات ریموتی، کارشناسان ما ماهانه ساعاتی رو هم در محل شرکت شما حضور پیدا می‌کنن تا مسائلی که به صورت ریموتی قابل حل نبوده رو برطرف کنن. اما برای اینکه حدود قیمت را بدانید، تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه از ساعتی ۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. ما به جزئیات در مورد تعرفه پشتیبانی شبکه صحبت کرده‌ایم، پس پیشنهاد می‌کنیم که آن را هم مطالعه کنید. هر فعالیتی که برای اطمینان از عملکرد صحیح و سریع این مجموعه از سرویس‌ها و سخت‌افزارها انجام می‌شود را پشتیبانی شبکه می‌گویند.

  • بله در مواقعی که مشکلات خیلی پیچیده نیستند، می‌توان با یک تلفن هم مشکل را حل کرد.
  • یکی از بزرگترین مزایای کار با تیم پشتیبانی شبکه شایگان این است که می توانید یک سیستم استاندارد برای شرکت خود راه اندازی کنید.
  • ما یک شرکت قانونی، عضو انجمن صنفی رایانه‌ای کشور و دارای رتبه بالای انفورماتیک هستیم.
  • نکته مهمی که در کار پشتیبان شبکه وجود دارد آن است که شما نباید خود را محدود به انجام وظایف خود کنید؛ در صورتی که به دنبال کسب دانش هستید باید در انجام تمامی کارها اندکی خود را در گیر کنید.

در ابتدا بررسی نرم افزار شبکه شما صورت میگیرد سپس نوبت به بخش سخت افزاری می رسد تا مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات آن برطرف شود. با توسعه و پیشرفت صنعت فناوری اطلاعات با چنین سرعتی ، لازم است دائماً دانش خود را به روز کنید. این امر به ویژه هنگامی که به نرم افزار ، سخت افزار و منابع خاصی که کسب و کار شما استفاده می کند ، اهمیت می یابد. پشتیبان شبکه کیست؟ پشتیبان شبکه عضوی از تیم آی تی است و اغلب با افراد شبکه و سیستم های آن سر و کار دارد. حفظ و مراقبت روزانه از عملکرد سیستم ها و رفع مشکلات مشتریان بخشی از وظایف محوله به پشتیبان شبکه است. به تمام مجموعه اقداماتی که برای بهبود عملکرد، ارتقاء، افزایش سرعت، رفع خرابی و… روی سخت افزار شبکه انجام می‌شود خدمات پشتیبانی سخت افزاری شبکه گفته می‌شود.

اگر شما نیز به یک پشتیبان شبکه نیاز دارید، ما به شما شرکت پیشگام رایانه را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت با دارا بودن سال‌ها تجربه موفق و با بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان مجرب، آماده ارائه خدمات شبکه است. با توجه به نیاز شدید منابع فناوری اطلاعات ، در اکثر شرکتها ، احتمالاً به عنوان مهندس پشتیبانی شبکه در طیف وسیعی از بخشها ، از خرده فروشی گرفته تا امور مالی و دولتی ، فرصتهایی را پیدا خواهید کرد. علاوه بر این ، می توانید در یک شرکت فناوری اطلاعات که برای مشتریان به صورت پروژه به پروژه کار می کند ، کار کنید. دلیل آن هم حوزه گسترده دانش کامپیوتر و علوم دیجیتال است که انتظارات را از پشتیبان شبکه بالا می برد مثلا رفع عیب مشکلات گوشی تلفن همراه ، کار در ارتفاع برای کابل کشی و بستر سازی شبکه و … . نکته ای که وجود دارد این است که بین پشتیبان شبکه در سطح مدیریت شبکه با پشتیبان شبکه در سطح تکنسین شبکه تفاوت قائل شویم و اموری که هر کدام در آن تخصص دارند را به آن ها واگذار کنیم.

انواع توپولوژی شبکه کدام اند؟

یا همان دامنه به کاربرانی که در دنیای اینترنت هستند معرفی میکند، در واقع میتوانیم بگوییم وب گسترده جهانی اینترنت است که زمانی که شما نیاز به اطلاعات خاصی در زمینه خاصی داشته باشید به این وب متصل میشوید. در شبکه های بزرگ سرور های کامپیوتر های ابرقدرتی هستند که همیشه روشن هستند، برای مثال فرض کنید ساعت سه نصف شب در حال سرچ در اینترنت هستید! زمانی که به اینترنت متصل هستید شما در حال سرچ در یک شبکه غول پیکر هستید بنابراین سرورهایی همیشه روشن در این شبکه اطلاعات را به دست شما میرسانند که شما به نوعی کلاینت این شبکه غول پیکر محسوب میشوید. اما در کل هر دستگاهی فارغ از سیستم عامل و نوع آن، در صورتی که قابلیت پشتیبانی از شبکه شدن را داشته باشد به راحتی میتواند در یک محیط شبکه قرار بگیرد. پشتیبان شبکه در واقع یک شخص متخصص و یا یک تیم متخصص و حرفه ای در زمینه IT است که به امور شبکه رسیدگی می کند و در صورت بروز مشکل در شبکه آنها را برطرف می نماید. نصب و راه اندازی سرویس های شبکه کامپیوتری نظیر دامین کنترلر، اکتیو دایرکتوری، DHCP ،DNS ،WDS و …

مهندسین ما در حوزه طراحی و نصب انواع شبکه های پرسرعت تخصص کامل دارند. حتما شما هم تا کنون با شبکه رایانه ای خود مشکلی داشته اید که نتوانستید آن را برطرف کنید و برای پشتیبانی فنی مجبور به تماس با یک مرکز راهنما شدید، شخصی که با او صحبت کرده اید،متخصص پشتیبانی شبکه رایانه ایاست. این کارمندان ماهر فناوری اطلاعات در سازمان ها کار می کنند یاپشتیبانی و مشاوره ایبرای ایمن نگه داشتن شبکه ها و امنیت اطلاعات ارائه می دهند. هنگام کار، وظایف اصلیمتخصص پشتیبانی شبکه رایانه ایشامل ایمن نگه داشتن شبکه های رایانه ای با نصبآنتی ویروس شبکهو فایروال ها و موارد مشابه است. اعم از ویروس های موجود در اینترنت، هکرهایی که قصد ورود به سیستم را دارند یا کاربران نا آشنا که کار اشتباهی انجام می دهند. پشتیبانی شبکه شامل مواردی است که شبکه سازمان شما را فعال، به روز و سازنده نگه می دارد.

پشتیبان شبکه کیست و پشتیبانی شبکه به چه معناست؟

پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی به عهده دارد، یکی از سؤالاتی است که هنگام استفاده از خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه برای بسیاری از مدیران مطرح می‌شود. منظور از پشتیبان شبکه را می توان تعدادی از فعالیت ها در زمینه سرویس شبکه کامپیوتری شناخت که برای نگهداری، و حل مسائل شبکه انجام می شود. این مشکلات امکان دارد، به شکل کلی در مجموعه سخت افزار شبکه مثل رایانه ها، سرورها، تجهیزات شبکه، ماشین های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی یا در سطح زیربناهای شبکه مثل کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون ها و به زودی. یا امکان دارد در مجموعه نرم افزار شبکه مثل خدمات شبکه، نرم افزار سرویس گیرنده و سرور و همینطور سیستم عامل ها رخ دهد. شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام بوجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه است.

پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟ کوشا شبکه اریکه

بدیهی است که تصمیم‌گیرنده اساسی برای زیرساخت‌های فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاین‌رو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان بهترین گزینه‌ها را ارائه دهد. خوب است بدانید که ، پشتیبان شبکه ، پل ارتباطی میان شرکت‌ها و تامین کنندگان اینترنت و شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مورد نیاز شرکت است ، به طوری که بدون شک حافظ منافع شرکت در تعامل با تامین کنندگان ثالث می باشد.

در این مطلب قرار است درباره وظایف پشتیبان شبکه به طور کامل صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید. پشتیبانان شبکه از سال ۱۳۷۹ در حال ارائه خدمات مبتنی بر وب، به شرکت ها و سازمان و اشخاص است و با افتخار مورد اعتماد بسیاری از معتبرترین برند های کشور قرار گرفته است… این ویژگی ها باعث خواهند شد تا یک کارشناس شبکه بتواند وظایف محول شده بر دوش خود را به درستی و با بهترین کیفیت ممکن به انجام برساند. یک متخصص شبکه در شرایط حساس و وجود مشکلات مختلف باید این قدرت را داشته باشد تا به مدیریت آن ها بپردازد و سپس راه حل های ویژه ای قرارداد پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری را پیشنهاد دهد. پس از بررسی محل، نوبت به راه اندازی و پیاده سازی پروژه مورد نیاز مجموعه می رسد. ـ مشاهده اطلاعات تماس آگهی‌ها و رزومه‌های ثبت شده، تنها برای کاربرانی مقدور است که در سایت ثبت نام کرده باشند.

کاربرد شبکه چیست؟

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر