پردازنده گرافیکی ASUS RTX 4080 Noctua تصاویر دیگری را با خنک کننده ضخیم 4.3 شیار خود به تصویر کشیده است.

ASUS RTX 4080 Noctua، منبع: TechPowerUP/Club386

ASUS RTX 4080 Noctua، منبع: HardwareLuxx/TechPowerUP

علاوه بر این، طرح کانکتور نمایشگر غیراستاندارد است، که در این مورد به معنای یک پورت HDMI اضافی است، ویژگی که معمولاً برای پردازنده‌های گرافیکی بازی ASUS ROG Strix/TUF استفاده می‌شود. این نشان می دهد که ایسوس بار دیگر از PCB موجود برای این مدل استفاده مجدد می کند.

همانطور که قبلا توسط ایسوس تایید شده بود، این کارت رسما یک طراحی 4.3 اسلات است، که در این مورد به این معنی است که پنج اسلات PCIe منحصراً توسط این کارت استفاده می شود. چیزی که هنوز تایید نشده تاریخ عرضه و مهمتر از آن قیمت است.

ASUS RTX 4080 Noctua با خنک کننده 4.3 اسلات

Noctua تایید کرد که RTX 4080 به دو فن قهوه ای و بژ NF-A12x25 مجهز خواهد شد. این شرکت ادعا می‌کند که قطر زیاد فن‌ها و محفظه بخار سفارشی باعث می‌شود که کارت آرام‌ترین RTX 4080 موجود در بازار با دمای معمولی بیش از 61.7 درجه سانتی‌گراد باقی بماند.

اعضای مطبوعات این فرصت را داشتند که نگاه دقیق‌تری به کارت جدید بیندازند و تأیید کنند که این کارت گرافیک جدید RTX 40 است. این کارت بسیار شبیه به نسخه قبلی RTX 30 خود است، اما اکنون از کانکتور برق 16 پین جدید استفاده می کند، یک ویژگی که تاکنون منحصر به معماری NVIDIA Ada است.

منبع: TechPowerUP، HardwareLuxx، Club386





منبع

ایسوس فقط یک رندر از کارت گرافیک جدید RTX 4080 Noctua را برای انتشار مطبوعاتی خود منتشر نکرد، یک نمونه اولیه واقعی در حال حاضر در غرفه CES 2023 نمایش داده شده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر