پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 4050 در Samsung Galaxy Book Pro جدید مشاهده شد.

GeForce RTX 4050 با پردازنده Core نسل سیزدهم اینتل جفت شده است

در این مثال خاص، این پردازنده گرافیکی لپ تاپ RTX 4050 با CPU Core i7-13700H جفت می شود که قبلاً می دانیم که دارای 14 هسته و 20 رشته است. این یک SKU 45 واتی است که رده بالا محسوب می شود و ممکن است یک انتخاب محبوب برای لپ تاپ های بازی باشد. در این مورد، ما به لپ تاپ سامسونگ NP960XFH نگاه می کنیم که به احتمال زیاد Galaxy Book Pro به روز شده است. نسخه فعلی مبتنی بر سری Intel 12th Gen vPRO است و با گرافیک اختیاری Intel Arc ارائه می شود.

منبع: PugetBench از طریق @BenchLeaks







منبع

شاید بتوان تصور کرد که پردازنده گرافیکی لپ تاپ RTX 4050 در نمایشگاه CES 2023 سال آینده همراه با سایر SKUهای موبایل معرفی خواهد شد. RTX 4050 اولین چیزی است که به بیرون درز می کند.

یک پردازنده گرافیکی مقرون به صرفه RTX 40 برای یک لپ تاپ ممتاز.

چرخه راه اندازی به زودی با سری سیزدهم Core از اینتل تکرار می شود، که بر اساس آنچه اخیراً فاش شده است، ممکن است برخی از لپ تاپ های جدید را با NVIDIA GeForce RTX 4050 SKU موبایل جفت کند. این اولین بار درز نام دقیق محصول است.

NVIDIA بی سر و صدا روی سری به روز شده RTX خود برای لپ تاپ ها کار می کند. از آنجایی که ظاهراً هیچ به‌روزرسانی رسمی در مورد سری GeForce RTX 40 بالقوه برای لپ‌تاپ‌ها منتشر نمی‌شود، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد هر دو اینتل و AMD به زودی سری پردازنده‌های خود را به‌روزرسانی خواهند کرد. آنچه در مورد راه اندازی CPU های جدید رایج است این است که آنها معمولاً همزمان با GPU های موبایل جدید وارد می شوند.

GPU لپ تاپ GeForce RTX 4050، منبع: PugetBench

RTX 4050 فاش شده در تست PugetBench Premiere Pro امتیاز 57.4 را کسب کرده است. این حدود 17 تا 32 درصد سریعتر از RTX 3050 در همان آزمایش است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر