پردازنده‌ی گرافیکی Intel Arc A770 می‌تواند در زمان بهینه‌سازی، فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز را در Hitman 3 برساند.

در وب سایت اینتل، می توانید یک برگه مشخصات به روز شده برای سری دسکتاپ Arc Alchemist پیدا کنید. اینتل اکنون A770 را به دو مدل 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی تقسیم کرده است که اکنون تأیید شده است که سرعت ساعت حافظه ساعت متفاوتی دارند (به ترتیب 16 و 17.5 گیگابیت بر ثانیه). علاوه بر این، اینتل پردازنده گرافیکی میان رده A580 TBP را در 175 وات تایید کرده است. گفته می‌شود، مجموعه کامل پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Arc دارای پنج مدل خواهد بود، بدون هیچ نشانی از پردازنده‌های گرافیکی A310/A350.

منبع:

اینتل اکنون وارد حالت بی صدا شده است و نمایندگان چیزی در مورد تاریخ عرضه احتمالی نمی گویند. با این حال، بسیار محتمل است که در رویداد نوآوری اینتل در تاریخ 27 سپتامبر بیشتر در مورد Arc دسکتاپ بشنویم، درست زمانی که این شرکت قرار است سری سیزدهمین نسل هسته “Raptor Lake” را معرفی کند. به هر حال، هر دو محصول برای دسکتاپ هستند.

مشخصات سری ARC Alchemist دسکتاپ اینتل
VideoCardz.com Arc A770 16GB Arc A770 8GB Arc A750 Arc A580 Arc A380
پردازنده گرافیکی ACM-G10 ACM-G10 ACM-G10 ACM-G10 ACM-G11
هسته های Xe
موتورهای XMX
هسته های FP32
ساعت GPU
اندازه حافظه
اتوبوس حافظه
ساعت حافظه
پهنای باند
TBP
MSRP TBC TBC TBC TBC 139 دلار
تاریخ عرضه خیلی زود خیلی زود خیلی زود بعد در ژوئن منتشر شد

Intel Arc Limited Edition، منبع: HotHardware

Intel Arc Alchemist Desktop Series منبع: Intel

همانطور که اشاره شد، این یک پردازنده گرافیکی انتخابی نبود، بلکه یک پردازنده گرافیکی تصادفی برای یک جلسه آندولتاژ و اورکلاک سریع در Hitman 3 بود. پترسن همچنین تأیید کرد که کارت به مصرف برق 228 وات رسیده است که فقط 3 وات بیشتر از TBP رسمی (کل قدرت برد) است. ).

همکار اینتل، تام “TAP” پترسن توسط دعوت شد هات سخت افزار برای یک جلسه پرسش و پاسخ با جامعه خود. پیترسن طبق معمول به سوالات زیادی در مورد پردازنده های گرافیکی Arc پاسخ داد و طبق معمول در مورد تاریخ عرضه آن اظهار نظری نکرد.

تا اینجای کار، جالب‌ترین قسمت در انتهای کار بود، زمانی که TAP جزئیات اورکلاک Arc A770 را فاش کرد. با برخی تغییرات منحنی ولتاژ و تنظیم محدودیت توان، کارت به سرعت کلاک پایدار 2.7 گیگاهرتز رسیده است. به طور رسمی، A770 دارای یک ساعت گرافیکی 2.1 گیگاهرتز است، اما قبلاً با 2.5 گیگاهرتز در طول نمایش های بازی نشان داده شده بود.

[HotHardware] Intel Arc Graphics: با Tom TAP Petersen هر چیزی را از ما بخواهید! (713 بازدید)





منبع

جزئیات Intel Arc A770

تام پترسن با Intel Arc A770 Limited Edition، منبع: HotHardware

اسلایدهای جدیدی نیز به اشتراک گذاشته شد، از جمله جزئیات سری Limited Edition (طراحی خود اینتل) برای پردازنده‌های گرافیکی A770 و A750. هر دو کارت به پردازنده گرافیکی ACM-G10 مجهز هستند، اما کارت اول دارای مشخصات کامل هسته و دو برابر حافظه (16 گیگابایت) خواهد بود. جالب اینجاست که هر دو مدل دارای TBP یکسان 225 وات خواهند بود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر