پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc A770/A750 دارای بلوک آب 248 یورویی هستند

منبع: EK از طریق HardwareLuxx





منبع

بلوک آب بسیار گران قیمت برای پردازنده های گرافیکی میان رده.

برخلاف اکثر بلوک های آب GPU، این یک کیت کامل با صفحه پشتی است و گزینه ای برای خرید جداگانه آن وجود ندارد. برای EK این فقط یک بلوک آبی دیگر با طراحی مشابه است، بنابراین هزینه تولید تغییر نکرده است. اما برای گیمرهایی که در نظر داشتند پردازنده‌های گرافیکی Arc خود را خنک کنند، این ممکن است خیلی زیاد باشد. آنها می توانستند به سادگی چیزی سریعتر و مجهز به خنک کننده بهتر با همان قیمت بخرند.

Intel Arc Alchemist اکنون شش هفته است که در بازار وجود دارد، اما برخلاف پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 یا Radeon RX 7000 که تقریباً فورا بلوک‌های آب دریافت می‌کردند، شرکت‌های خنک‌کننده آبی به همان اندازه مشتاق بودند که محصولات خنک‌کننده را برای پردازنده‌های گرافیکی Arc عرضه کنند. نزدیک به ماه‌ها بعد، بالاخره یک بلوک رسمی از شرکت اسلوونیایی EK دریافت کردیم.

بلوک آب EK-Quantum Vector2 Arc A770/A750 منبع: EK

شایان ذکر است که هر دو پردازنده گرافیکی از زمان عرضه خود در حال کاهش هستند. این قطعاً چیزی است که ارزش در نظر گرفتن دارد زیرا بلوک‌های آبی EK قرار است تا اواسط دسامبر ارسال شوند. مهمتر از همه، این بلوک آبی اکنون 247.97 یورو قیمت دارد، بنابراین دقیقاً 75 درصد از ارزش فعلی Arc A750 Limited Edition است.

  • اینتل A770 LE: 419 یورو
  • اینتل A750 LE: 333 یورو
  • بلوک آب EK: 248 یورو

اولین کاری که انجام دادیم، بررسی آخرین قیمت‌گذاری پردازنده‌های گرافیکی Arc بود. نگاهی کوتاه به ابزار مقایسه قیمت Geizahls به ما می‌گوید که ارزان‌ترین Arc A770 را می‌توان از این هفته با قیمت 420 یورو پیدا کرد، در حالی که A750 بین 333 تا 320 یورو به فروش می‌رسد.

سری Arc A اینتل دارای واتر بلوک رسمی از EK است

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر