ویژگی یادداشت‌های انجمن یوتیوب صفحه‌ای از کتاب بازی X را جدا می‌کند

ویژگی یادداشت‌های انجمن یوتیوب صفحه‌ای از کتاب بازی X را جدا می‌کند

یوتیوب یک صفحه از X (توئیتر) قرض گرفته و یک ویژگی یادداشت های انجمن را پیش از انتخابات 2024 ایالات متحده اضافه می کند. این شرکت می‌خواهد تارهای کوتاهی که بیننده ایجاد می‌کند، زمینه مرتبط را به ویدیوها اضافه کند، مانند اشاره به اطلاعات نادرست یا فیلم‌های قدیمی که به‌عنوان جدید منتشر شده‌اند.

Notes ابتدا به‌عنوان یک برنامه آزمایشی برای «تعداد محدودی از مشارکت‌کنندگان واجد شرایط» عرضه می‌شود، که دعوت‌نامه‌ای را از طریق ایمیل یا Creator Studio دریافت می‌کنند. شرکت‌کنندگان دعوت‌شده باید یک حساب YouTube فعال در وضعیت خوبی داشته باشند.

در مرحله آزمایشی، «ارزش دهندگان شخص ثالث» مفید بودن یادداشت ها را برای کمک به آموزش سیستم ارزیابی می کنند. یوتیوب می‌گوید که می‌خواهد یادداشت‌هایی را به‌تدریج راه‌اندازی کند تا این ویژگی را قبل از اینکه به طور گسترده‌تر در دسترس قرار گیرد، آزمایش و تنظیم دقیق کند. به نظرات ویدیویی اغلب سمی YouTube نگاه نکنید تا ببینید چرا این کار ضروری است.

هنگامی که این ویژگی کالیبره شد و به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، آنها را در زیر ویدیوها مشاهده خواهید کرد “اگر به طور کلی مفید باشند.” از بینندگان خواسته می‌شود که یادداشت‌ها را به‌عنوان «مفید»، «تا حدودی مفید» یا «غیر مفید» رتبه‌بندی کنند – و دلیل آن را به آنها بگویند (مثلاً به منابع خوب اشاره می‌کند یا به وضوح نوشته شده است).

رتبه‌بندی یادداشت‌ها توسط یک الگوریتم مبتنی بر پل زدن، که به دنبال اتصالات بین گروه‌های متفاوت است، تعیین می‌شود. برای مثال، اگر افرادی که از نظر تاریخی به چیزها رتبه‌بندی متفاوتی داده‌اند، در مورد مفید بودن یک یادداشت خاص توافق کنند، احتمالاً آن یادداشت ظاهر می‌شود. به نظر می رسد که این سیستم هنوز هم می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، به خصوص با توجه به اینکه امروزه تعداد زیادی از قبیله های آنلاین اعتقادی سرسختانه به همان اطلاعات نادرست دارند. اما هی، ما قضاوت را تا زمانی که آن را در عمل ببینیم محفوظ خواهیم ماند.

این ویژگی به طرز وحشتناکی شبیه به ویژگی‌ای است که در ابتدا در دوران جک دورسی در توییتر عرضه شد و پس از خرید ایلان ماسک در سال 2022 در سطح جهانی گسترش یافت. در آن زمان، ماسک این ویژگی را به عنوان «تغییر بازی برای بهبود دقت در توییتر» توصیف کرد. X، همانطور که امروزه شناخته می شود، دقیقاً به دلیل دقتش شناخته شده نیست، اما ظاهراً یوتیوب چیزی را دید که ارزش کپی کردن را در زمینه جمع آوری منابع دارد.

در مورد اینکه چه زمانی یادداشت‌های انجمن را می‌بینید، یوتیوب می‌گوید این آزمایشی ابتدا روی تلفن همراه در ایالات متحده راه‌اندازی می‌شود. این شرکت هنگام اصلاح الگوریتم های خود اشتباهات را در این مرحله آزمایشی پیش بینی می کند. هر کس دیگری در ایالات متحده می تواند انتظار داشته باشد که یادداشت ها را “در هفته ها و ماه های آینده” مشاهده کنند.

منبع