نقشه راه GPU دسکتاپ ARC Intel لو رفت، Alchemist+ در سه ماهه سوم 2023، Battlemage در 2024

[RedGamingTech] اینتل Battlemage & Celestial اهداف عملکرد عظیم، معماری و نقشه راه | به روز رسانی بلک ول (563 بازدید)





منبع

نقشه راه منحصراً بر پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ متمرکز است، بنابراین احتمالاً جالب‌ترین بخش برنامه‌های اینتل برای سری Arc است. طبق اسلاید فاش شده، اینتل حداقل تا اواخر سه ماهه اول سال 2023 مجموعه محصولات دسکتاپ خود را به روز نمی کند. باید توجه داشت که نقشه راه کمی قدیمی است و زمان ممکن است در زمان تغییر بیشتری کند.

RedGamingTech همچنین جزئیات اصلی معماری Battlemage را فاش کرده است. این سری باید دارای شتاب ردیابی پرتو بهبودیافته، بهبودهای ریزمعماری و فناوری رندر مبتنی بر یادگیری ماشین «نسل بعدی» باشد. این اسلاید تأیید می کند که Xe2-HPG بخش عملکرد و علاقه مندان به بازی را هدف قرار خواهد داد.

همانطور که در بالا ذکر شد، نقشه راه ممکن است دیگر دقیق نباشد، اما برنامه به وضوح این بود که Battlemage زودتر از سال 2024 راه اندازی شود.

نقشه راه Intel Arc GPU، منبع: RedGamingTech

RedGamingTech نقشه راه ادعایی از سری پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc را فاش کرده است.

در اواخر سه ماهه اول اینتل دو SKU 150 واتی را معرفی کرد: SKU3 (D23-P5) و SKU5 (D23-M3) که هر دو دارای 6 گیگابایت حافظه 16 گیگابیت بر ثانیه هستند. اینها بخش بالای جریان اصلی را هدف قرار می دهند. جالب اینجاست که در Q3 و Q4 اینتل یک پردازنده گرافیکی Arc Alchemist دیگر با کد Alchemist+ (ACM+) اضافه می کند، اما این بار مدل TDP 175-225W و SKU جدید 75-100W را نیز اضافه می کند.

مهمتر از همه، نقشه راه برنامه های اینتل برای Battlemage در سه ماهه اول 2024 را تایید می کند. این زمانی است که فعال سازی اولیه شروع می شود، احتمالا برای شرکای انتخاب شده. با این حال، اسلاید نشان می دهد که عرضه واقعی BMG G10 SKU با TDP کمتر از 225 وات در سه ماهه دوم سال 2024 آغاز خواهد شد. این سری همچنین دومین SKU با ~150W TDP (BMG G21) در همان سه ماهه دریافت خواهد کرد.

Intel Arc Battlemage در سه ماهه اول 2024 فعال می شود

منبع:

Intel Arc Battlemage، منبع: RedGamingTech

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر